  • 211. Data: 2021-04-23 14:36:56
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.04.2021 o 19:53, sundayman pisze:
    > Tak mnie natchnął jeden kolega w wątku poniżej, że postanowiłem zapytać
    > ; co najdurniejszego w życiu zrobiliście związanego z prądem albo
    > warsztatem elektronika ?
    Miałem 6 lat i dostałem zestaw "młody elektryk" gdzie łączyło się obwody
    z żaróweczką, bateria 4,5V, wyłącznikami itd.
    Ponieważ nikt mi nie powiedział, jak to działa więc sam doszedłem do
    tego, że jak się równolegle do baterii podłączy wyłącznik i go zewrze,
    to żaróweczka gaśnie. Postanowiłem zastosować to do oświetlania na
    choince i domontowałem taki właśnie "wyłącznik". Była wtedy Wigilia,
    pierwsza w nowym domu. Gdy ojciec wrócił z pracy chciałem mu się
    pochwalić nowym wynalazkiem i zademonstrowałem. Było głośne BUCH i
    zgasło światło w całym domu. Mieliśmy Wigilię przy świecach i dopiero
    późnym wieczorem przyjechał ktoś wymienić główne bezpieczniki, bo
    okazało się, że główne były normalne, a te w domu były "watowane" drutem.
    Jacek

  • 212. Data: 2021-04-23 16:24:34
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-04-15 22:41, LordBluzg(R) wrote:

    > Miałem wtedy dojście do ZURTu :] i byłem Bogiem :]
    > TG 70 wymieniałem jako wymiana handlowa na kolejki PIKO i całe stacje
    > miałem na planszy :)
    >
    > Potem na Krysiewicza odpalił się młody Gembara...

    To ja się popłakać mogę, do normalnego miasta 80 km
    u mnie na wsi to G...
    znaczy GS Samopomoc Chłopska

    W.

  • 213. Data: 2021-04-23 16:50:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Miałem 6 lat i dostałem zestaw "młody elektryk" gdzie łączyło się
    > obwody z żaróweczką, bateria 4,5V, wyłącznikami itd.

    Enerdowski? Ze Składnicy Harcerskiej? Tam mieli dużo różnych zestawów
    z cyklu "młody". Najfajniejszy był "młody gorzelnik". Dało się tam
    przygotować zacier i przedestylować. Zdaje się, że w jednym cyklu
    prawie pół litra urobku. Bardzo szybko zniknął ze sprzedaży.

    --
    Jarek

  • 214. Data: 2021-04-23 17:34:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > przygotować zacier i przedestylować. Zdaje się, że w jednym cyklu
    > prawie pół litra urobku. Bardzo szybko zniknął ze sprzedaży.
    Radziecki był to zestaw:
    https://sprzedajemy.pl/zestaw-mlody-elektryk-prod-zs
    rr-bydgoszcz-2-7897fb-nr29972657
    A "młodego gorzelnika" sobie nie przypominam. Raz, że z racji wieku
    wtedy mnie temat nie interesował, a dwa, że radziecki zestaw "???????
    ??????????" nijak by się na półki w Składnicy Harcerskiej nie zmieścił z
    racji gabarytów ;-)
    Jacek

  • 215. Data: 2021-04-23 17:35:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-04-16 00:40, LordBluzg(R) wrote:
    (ciap)
    > Srogie to było. Pamiętam jak ustawiłem się przypadkiem kiedyś koło
    > koscioła w niedzielę i zaindukowałem się amplitudą w głośnikach podczas

    Dziękuj Bogu, że to nie był meczet.

    W.

  • 216. Data: 2021-04-23 18:07:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.04.2021 o 16:24, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > To ja się popłakać mogę, do normalnego miasta 80 km
    > u mnie na wsi to G...
    > znaczy GS Samopomoc Chłopska

    Teraz mam tak samo jak Ty ale są już Internety :]

    Ostatnio chciałem kupić diody zenera 0d 10V do 13 i wyszło że muszę
    kupić po 5 szt albo kombinować czego nie potrzebuję a się przyda, żeby
    dojść do 40zł smarta z Allegro a na końcu i tak dupa bo nie znalazłem
    pełnego stopniowania u jednego użytkownika. Nie chciałem kombinować
    "składaka" z 3V diod :/ No to sobie musiało poczekać tydzień aż pojadę
    do "normalnego sklepu" bo wiem że są.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 217. Data: 2021-04-23 18:31:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Radziecki był to zestaw:
    > https://sprzedajemy.pl/zestaw-mlody-elektryk-prod-zs
    rr-bydgoszcz-2-7897fb-nr29972657

    Coś podobnego to i ja miałem.

    > A "młodego gorzelnika" sobie nie przypominam. Raz, że z racji wieku
    > wtedy mnie temat nie interesował,

    Też nie widziałem, ale pisała o tym prasa. "Polityka", a i "Młody Technik"
    też chyba wspomniał.

    --
    Jarek

  • 218. Data: 2021-04-23 18:40:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > dojść do 40zł smarta z Allegro a na końcu i tak dupa bo nie znalazłem
    > pełnego stopniowania u jednego użytkownika.

    Zapierającego dech w piersiach stopniowania szukaj u użytkownika Mouser,
    tylko Smart jest od 200zł. Sprzedadzą Ci nawet jedną.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 219. Data: 2021-04-23 18:47:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    viktorius wrote:

    > Albo, co gorsza, symulacje tylko na kompie w jakiejś nakładce graficznej
    > na pspice.

    Spice jest fajne, oszczędziło mi mnóstwo dymu podczas prototypowania.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 220. Data: 2021-04-23 19:46:26
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-04-23 18:07, LordBluzg(R) wrote:
> [...]

    Znaczy miałem, mogłem (a w zasadzie g. mogłem, w przeciwieństwie do
    kolegów mieszkających bliżej cywilizacji, socjalistycznej, ale jednak
    cywilizacji)

    > Teraz mam tak samo jak Ty ale są już Internety :]

    W zasadzie dzięki temu bez znaczenia jest miejsce zamieszkania
    "radiolubitiela".

> [...]
    > pełnego stopniowania u jednego użytkownika. Nie chciałem kombinować
    > "składaka" z 3V diod :/ No to sobie musiało poczekać tydzień aż pojadę

    To jest problem, jezeli chodzi o bardzo drobne zakupy dla siebie
    (w TME potencjometr czekał rok w koszyku aż mi się nazbiera dokładka).