  • 91. Data: 2021-04-16 22:18:55
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Przesadzasz. W Euro AGD na Grójeckiej jakieś radio (no, radio z cd)
    > zawsze na wystawie leży.

    Kiedyś chodząc po dużym sklepie w poszukiwaniu jakiegoś drobiazgu,
    zawędrowałem do półek z radiami. Były wyłącznie różne chińskie
    wynalazki z plastiku udające lampowe, z wystającymi pleksiglasowumi
    bańkami podświetlanymi pomarańczowymi ledami i inne podobne. Takie
    z CD może też były. Więc niby są, ale nikt nie kupuje. Coś takiego
    jak "radio wysokiej klasy" na pewno nie jest dostępne. A było.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2021-04-16 22:31:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak i mnie, choć już powojennych - Pioniera, Syreny, Belwedera, Turandota, ...
    Lampiaki zostały zapomniane z chwilą przestania słuchania Wolnej Europy, Londynu,
    Waszyngtonu, czyli przełom lat 80/90.
    Tak w ogóle to mi się marzy, żeby po każdym z naszych przodków i po nas pozostawał
    jeden pokój, z jego rzeczami - takie izby
    pamięci.

    -----
    > Też rozbierałem takie radia i też trochę żal.
    > Ale w sumie koszt przechowania ich przez 50 lat pewnie większy od aktualnej
    wartości.
    P.G.

  • 93. Data: 2021-04-16 22:41:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spoko:
    www.amazon.com/s?k=Sangean
    www.amazon.com/s?k=Tecsun
    www.amazon.com/s?k=Eton+Elite
    www.amazon.com/s?k=Sony+Radio

    -----

  • 94. Data: 2021-04-16 23:04:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20210416104255.276a750d@mateusz>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    > Ja to paski aluminiowe wycinałem sam, z kuchennej folii
    > aluminiowej mamy. Następnie "rzucałem" te paseczki na dwa druty
    > ostrożnie wetknięte w gniazdko 220V. Było efektownie (światło
    > przygasało w całym domu) i bardzo zabawnie, dopóki się firanka nie
    > zapaliła.

    Podbudowałem się. Nie dorastam wam do pięt ;)

    --
    Piter

  • 95. Data: 2021-04-16 23:16:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s5c0hd$2q9$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

    > Dwie godziny później zaobserwowałem, że mogę palcem przesuwać
    > rogówkę na oku (marszczyła się po bokach).

    chyba pan wygra panie Piotrze największy hartkor ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 96. Data: 2021-04-17 00:06:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Coś takiego
    > jak "radio wysokiej klasy" na pewno nie jest dostępne. A było.

    https://www.euro.com.pl/amplitunery,g!amplituner-ste
    reo.bhtml i tak w
    każdym sklepie z audio. Jak nasrane dobrego sprzętu. Jeśli jednak chcesz
    najwyższą półkę to idziesz do salonu firmowego.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 97. Data: 2021-04-17 01:41:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > chyba pan wygra panie Piotrze największy hartkor ;)

    no ja bym nominował ten przypadek i chodzenie w wodzie pod prądem :)

  • 98. Data: 2021-04-17 03:02:54
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Za Gomułki mieliśmy w domu radzieckie radyjko turystyczne. Zasilane
    > z 9-woltowej bateryjki lub takiegoż akumulatora. Do tego w komplecie
    > była radziecka ładowarka. Nie było w niej żadnej separacji galwanicznej,
    > tylko we wtyczce dioda z jakimiś kondensatorami i opornikami (był tam
    > też przełącznik 220/110V). Należało najpierw podłączyć akumulator,
    > a następnie wetknąć wtyczkę do gniazdka. Inaczej dotknięcie styków
    > groziło rażeniem pełną mocą elektrowni.

    Może akumulatorek okrągły?
    Dokładnie to przerabiałem, tyle, że chciałem z ładowarki zasilić radyjko
    bo się akumulatorek skończył. Opisałem wszystkie przypadki w innym poście.

    Arek

  • 99. Data: 2021-04-17 03:43:15
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:60799619$0$558$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Wystarczał nawet BC107, wcale nie w.cz. Bardzo niestabilny
    > częstotliwościowo - w zależności od kształtu, ustawień anteny. Dla stałej
    > częstotliwości antena sztywna. Dla zakłócania pasma radiowego i TV antena
    > z miękkiego przewodu. Zasięg minimum 50m. Tyle było do bloku naprzeciw,
    > gdzie za dostrojenie brałem widoczne wieczorową porą zmienianie na 1 z
    > kolorów kolorowego Rubina. A to pokój na niebiesko, a to na czerwono :-)
    > Można było wejść na fonię TV i pogadać głupoty. Radio też można było
    > zakłócić własnym audio.
    >
    > Świetnie też zakłócał przemysłową TV w klasie :-D

    W dawnych czasach gdy były tylko 2 programy TVP rodzice chcieli
    oglądać inny niż ja. Telewizor Lazuryt 104, specjalnie druga
    antena na dachu bloku (nadajniki b. daleko), kabel płaski.
    Zauważyłem, że odkurzacze nawet u sąsiadów nieco zakłócają
    i w ogóle iskrzenie...
    Ech, gdybym miał zwykły przekaźnik. Ale... jest cewka chyba
    telefoniczna z rdzeniem, kawałki blachy ocynowanej z puszki
    po konserwach (prąd przewodzi a elektromagnes przyciąga).
    W połowie filmu już miałem elektromechaniczny przerywacz
    szeregowo z cewką i płaską baterią, jakoś gwoździami i
    gumkami do deszczułki przymocowane, za sprężynę robiła
    grawitacja. Niestabilne było, czasem po sekundzie się wyłączał,
    w końcu zaskoczył na dłużej.
    Ojciec próbował regulować (wtedy złośliwie na chwilę
    wyłączałem). Po kilku minutach i mojej zadowolonej minie
    połapali się. Zresztą warkot blaszek było słychać.

    Przez nadajniczki (perwotnie jako generatorki FM o znikomej
    mocy z Młodego Technika, ale od czego podkręcenie prądu
    tranzystora wyjściowego, wyższe napięcie zasilania i antena)
    graliśmy z sąsiadem w szachy.
    Za modulator dioda pojemnościowa do której podłączany mikrofon
    (albo wyj. z magnetofonu). Jako odbiorniki radia FM. Chyba
    zapomnieliśmy zredukować mocy bo po kilku tygodniach kolega
    kolegi na drugim końcu osiedla po zakupie tunera (rodzice
    mieli kasę) szukał na elektromagnetycznej pustyni stacji i znalazł
    m.in. nas. Dziwił się, że jacyś wariaci grali w szachy, nawet rozstawił
    szachowicę i śledził ruchy.
    Potem życzliwy uprzedził nas, że w pobliskiej jednostce LWP
    (zorientowanej na nasłuch) mają czułe odbiorniki i mogą się
    zniecierpliwić.

    Arek

  • 100. Data: 2021-04-17 12:07:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.04.2021 o 12:33, viktorius pisze:

    > Definicję napięcia krokowego znam, zwykła różnica potencjałów. Mozna
    > stać (byleby nie w rozkroku) obok zerwanego kabla 100kV i żyć.
    >
    > Jeśli skakałeś w tej piwnicy zwanej szumnie serwerownią, to jakbyś był w
    > wannie.

    No nie. Miałem tylko nogi w wodzie i przesuwałem stopami bez odrywania
    od posadzki.

    > Ale zamknłąeś obwód przez reke, czyli nawet jakbyś skakał jak
    > zajączek, to byś i tak doznał porażenia.

    Skoro nie doznałem, to oznacza że w tym miejscu nie było różnicy
    potencjałów. Nie mniej, nim chwyciłem zawór dłonią, sprawdziłem
    wierzchem dłoni czy "kopie". W sumie jak na to spojrzysz z punktu
    fizyki, gdzie zalana piwnica jest jakby uziemieniem to większość ładunku
    rozlokowana na powierzchni spływa do ziemi.

    Nie szedłem przecież jak dżygit z okrzykiem hurra a prądu się raczej nie
    boję w sensie, że jeśli oczekuję pierdolnięcia to staram się w jakiś
    sposób to kontrolować a nie, że bezwiednie chwytam za fazę a drugą ręką
    uziemienie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>