  • 171. Data: 2021-04-20 21:11:20
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Apr 2021 21:03:48 +0200, Marek napisał(a):

    > Na ostatnim Łosiu kusiło mnie kupić takie worldwide radio, wszelkie
    > możliwe zakresy wraz krótkofalarskimi...

    Nie zapominaj że każde radio jest tak dobre jak jego antena. Wszelkie
    przenośne ustrojstwa mają anteny dalekie od doskonałości.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 172. Data: 2021-04-20 21:40:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.04.2021 o 21:03, Marek pisze:

    > Na ostatnim Łosiu kusiło mnie kupić takie worldwide radio, wszelkie
    > możliwe zakresy wraz krótkofalarskimi...

    Kiedyś też miałem takie zapotrzebowanie ale dodatkowo miał to być
    transceiver na te wszystkie częstotliwości. Potem mi przeszło. Teraz
    wystarcza mi radio w samochodzie bo to jedyny moment gdzie mogę sobie
    posłuchać, bo nic innego nie mam tam do roboty a muszę tam siedzieć i
    kierować i na działce odpalam radio żeby sobie brzęczało. Internety
    zastąpiły mi DXy a GSM łączność lokalną i nie tylko. Mam nawet
    wypasiony sprzęt audio w domu ale stoi i się kurzy głównie.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 173. Data: 2021-04-20 22:39:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Innym razem do siostry kolegi przyjechał chłopak. Kabrioletem. Zaparkował
    > obok szamba.
    >
    > Na pewno wiecie, co się dzieje, gdy wrzuci się petardę do szamba...

    A wiesz co się dzieje jak wrzucisz kilogram karbidu po deszczu do
    kanalizacji na ulicy i odpalisz ogniem po 15 minutach? :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 174. Data: 2021-04-21 02:21:51
    Temat: Re: głupoty
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pewnie jeszcze nie wpadłeś na to, że zrobił kluczem zwarcie na klemach
    > :> i obojętnie którą odkręcałby pierwszą :> Mnie też kiedyś upadła 13-ka
    > ze stołu prosto na aku/klemy. Efekty podobne a plastik wbity w sufit.

    No to z kolei dawno temu coś tam robiliśmy z kolegą przy jego golfie (
    chyba dwójce ? Lata 90-te. )

    Pogrzebalim no i kolega zamknął maskę. Patrzymy, a tu spod maski zaczyna
    się świecić i dymić. Okazało się, że przy zamykaniu maski coś metalowego
    ( pałąk od maski ? ) się ładnie położyło na klemach i zrobił się
    grzejnik. Na szczęście zdążyliśmy otworzyć i zdjąć zanim jebło.

  • 175. Data: 2021-04-21 02:29:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Niom, z zużytych dezodorantów wierciło się w denku otwór fi10 i
    > wsypywało się saletrę z cukrem. Pierwsze loty rakiet nie były
    > przewidywalne, dokąd nie wpadliśmy na pomysł lotek.

    Ha. Myśmy takie bomby ( jak się znudziło latanie ) wsadzali w mrowisko i
    potem oglądaliśmy efekty takiej atomówki. No sadyzm i groza.

    > piętra bloku. Trzeba pamiętać jednak, że jeden większy wstrząs i to
    > wybuchało, więc nieśliśmy delikatnie. Sztuczny ogień jako lont. Jak
    > jebło, to dekiel od śmietnika wylądował po minucie w okolicy, śmietnik
    > murowany się posypał i poleciały szyby w oknach w okolicznych blokach.

    Moi dwaj koledzy z kolei przymocowali milicyjny gaz łzawiący ( to jakoś
    w stanie wojennym było ) do takiego papierowo-balsowego modelu szybowca
    Śmiechu było co niemiara.

    > Fajnie było :)

    Można się bawić bez alkoholu ? Można :)

  • 176. Data: 2021-04-21 02:35:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > tam było. Efektów nalotu nie dane mi było oglądać, gdyż dorosły
    > zarządził natychmiastowy odwrót na pozycje, nakazał przerwać montaż
    > kolejnych egzemplarzy, a zbudowane prototypy niezwłocznie spalić
    > w ognisku.

    I w ten sposób być może przekreślił karierę polskiego Muska :)

    Też robiłem takie rakiety, o tyle było łatwiej, że na silniczki z
    Czuj-Czynu. Czasem się pojawiały.
    Poza tym to samo - kadłub papierowy, lakierowany, z naklejkami NASA.
    I głowica toczona przez ojca z drewna.

    Jedną odpaliłem na wsi i dziadka, w pobliżu wielkiej stodoły krytej
    słomą. Dziadek wyraził dezaprobatę słowami nie dla 10-latka, ale bez
    rękoczynów na szczęście :)

  • 177. Data: 2021-04-21 07:31:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 20 Apr 2021 18:07:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Bo?
    >No radio jest do słuchania a nie kręcenia gałkami.

    W sensie, ze ustawiam jedna stacje i slucham ?
    Cos w tym jest, RMF mi pasuje, i nie zmieniam.

    Jakbym jednak chcial zmienic:
    -chcialbym liste ze stacjami do wyboru,
    -nazwa stacji z RDS, z mozliwoscia wpisania wlasnej,
    -lista zostaje, jak np na urlopie wyszukam lokalne stacje,

    a w/g nich to ja najbardziej lubie "wyszukaj kolejna silna stacje" ..

    J.

  • 178. Data: 2021-04-21 09:11:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest sporo takich odbiorników:
    www.amazon.com/s?k=World+Rceiver

    -----

  • 179. Data: 2021-04-21 10:36:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A wiesz co się dzieje jak wrzucisz kilogram karbidu po deszczu do
    > kanalizacji na ulicy i odpalisz ogniem po 15 minutach? :D

    próbowałeś? :)

  • 180. Data: 2021-04-21 10:42:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jest sporo takich odbiorników:
    >www.amazon.com/s?k=World+Rceiver

    Jest sporo, ale:
    -drogie,
    -sa i tanie ... ale absolutnie nie to, o co mi chodzi
    -World powinien miec krotkie fale ... na czym mi absolutnie nie
    zalezy,i placic nie chce,
    -do not ship to Poland,
    -amerykanskie zasilacze, czestotliwosci, standardy.
    -przydaloby sie posluchac jak to gra

    Ale dziekuje, moze cos sie znajdzie.

    J.

    -----