-
1. Data: 2015-07-16 11:55:05
Temat: symetryczne połączenie
Od: firr <p...@g...com>
Z tego co wiem (acz nie mam duzej wiedzy w tym temacie) jesli chce napisac/zrobic gre
sieciowa
dla dwu graczy na winsock to jedna z kopi gry trzeba uruchomic w trybie serwer a
druga w trybie klient [/? czyli chyba wynikaloby ze wrecz musze
jakos zroznicowac te programy np dac specjalną binarke albo przelacznik "-s" albo
guzik "postaw serwer" itp (?)]
To mi sie oczywiscie nie podoba wolalbym tak napisac kod ze jesli dwu graczy
uruchomi ta sama kopie programu-gry (mozna zalozyc ze ip swoich wspolgraczy wpisali
juz gdzies tam do pliku konfiguracyjnego ) to polaczenie nastapi 'automatycznie'
Czy da sie tak zrobic?
(chyba sie da mysle ze trzebby napisac pewnie kod gdy taka aplikacja startuje w
trybie klienta sprawdza czy znajdzie serwer jesli nie to sama przelacza sie w serwer,
tym samym pierwsza uruchomiona apka byla by automatycznie serwerem -
ale nie jestem pewiem czy ktos kto ma w tym troche praktyki moglby to potwierdzic?
maybe some more hints?)
-
2. Data: 2015-07-16 18:50:08
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: Pit <n...@s...lonestar.org>
Dnia 16.07.2015 firr <p...@g...com> napisał/a:
> Czy da sie tak zrobic?
Można wykorzystać UDP i multicast. Swoją drogą wiele gier w sieci lokalnej
realizuje to właśnie w ten sposób, a "serwer gry" nie ma wiele wspólnego z
"server socket".
-
3. Data: 2015-08-26 15:47:03
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Thursday, July 16, 2015 at 11:55:07 AM UTC+2, firr wrote:
> Z tego co wiem (acz nie mam duzej wiedzy w tym temacie) jesli chce napisac/zrobic
gre sieciowa
> dla dwu graczy na winsock to jedna z kopi gry trzeba uruchomic w trybie serwer a
druga w trybie klient [/? czyli chyba wynikaloby ze wrecz musze
> jakos zroznicowac te programy np dac specjalną binarke albo przelacznik "-s" albo
guzik "postaw serwer" itp (?)]
> To mi sie oczywiscie nie podoba wolalbym tak napisac kod ze jesli dwu graczy
uruchomi ta sama kopie programu-gry (mozna zalozyc ze ip swoich wspolgraczy wpisali
juz gdzies tam do pliku konfiguracyjnego ) to polaczenie nastapi 'automatycznie'
> Czy da sie tak zrobic?
Po co?
>
> (chyba sie da mysle ze trzebby napisac pewnie kod gdy taka aplikacja startuje w
trybie klienta sprawdza czy znajdzie serwer jesli nie to sama przelacza sie w serwer,
tym samym pierwsza uruchomiona apka byla by automatycznie serwerem -
> ale nie jestem pewiem czy ktos kto ma w tym troche praktyki moglby to potwierdzic?
maybe some more hints?)
Wiele się da, ale po co?
-
4. Data: 2015-08-26 16:41:53
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: firr <p...@g...com>
W dniu środa, 26 sierpnia 2015 15:47:05 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> On Thursday, July 16, 2015 at 11:55:07 AM UTC+2, firr wrote:
> > Z tego co wiem (acz nie mam duzej wiedzy w tym temacie) jesli chce napisac/zrobic
gre sieciowa
> > dla dwu graczy na winsock to jedna z kopi gry trzeba uruchomic w trybie serwer a
druga w trybie klient [/? czyli chyba wynikaloby ze wrecz musze
> > jakos zroznicowac te programy np dac specjalną binarke albo przelacznik "-s" albo
guzik "postaw serwer" itp (?)]
> > To mi sie oczywiscie nie podoba wolalbym tak napisac kod ze jesli dwu graczy
uruchomi ta sama kopie programu-gry (mozna zalozyc ze ip swoich wspolgraczy wpisali
juz gdzies tam do pliku konfiguracyjnego ) to polaczenie nastapi 'automatycznie'
>
> > Czy da sie tak zrobic?
>
> Po co?
>
>
> >
> > (chyba sie da mysle ze trzebby napisac pewnie kod gdy taka aplikacja startuje w
trybie klienta sprawdza czy znajdzie serwer jesli nie to sama przelacza sie w serwer,
tym samym pierwsza uruchomiona apka byla by automatycznie serwerem -
> > ale nie jestem pewiem czy ktos kto ma w tym troche praktyki moglby to
potwierdzic? maybe some more hints?)
>
> Wiele się da, ale po co?
bylo napisane po co - pio to by zadna ze stron nie musiala wybierac czy uruchamia
klienta czy serwer
-
5. Data: 2015-08-26 20:51:12
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Wednesday, August 26, 2015 at 4:41:54 PM UTC+2, firr wrote:
> W dniu środa, 26 sierpnia 2015 15:47:05 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> > On Thursday, July 16, 2015 at 11:55:07 AM UTC+2, firr wrote:
> > > Z tego co wiem (acz nie mam duzej wiedzy w tym temacie) jesli chce
napisac/zrobic gre sieciowa
> > > dla dwu graczy na winsock to jedna z kopi gry trzeba uruchomic w trybie serwer
a druga w trybie klient [/? czyli chyba wynikaloby ze wrecz musze
> > > jakos zroznicowac te programy np dac specjalną binarke albo przelacznik "-s"
albo guzik "postaw serwer" itp (?)]
> > > To mi sie oczywiscie nie podoba wolalbym tak napisac kod ze jesli dwu graczy
uruchomi ta sama kopie programu-gry (mozna zalozyc ze ip swoich wspolgraczy wpisali
juz gdzies tam do pliku konfiguracyjnego ) to polaczenie nastapi 'automatycznie'
> >
> > > Czy da sie tak zrobic?
> >
> > Po co?
> >
> >
> > >
> > > (chyba sie da mysle ze trzebby napisac pewnie kod gdy taka aplikacja startuje w
trybie klienta sprawdza czy znajdzie serwer jesli nie to sama przelacza sie w serwer,
tym samym pierwsza uruchomiona apka byla by automatycznie serwerem -
> > > ale nie jestem pewiem czy ktos kto ma w tym troche praktyki moglby to
potwierdzic? maybe some more hints?)
> >
> > Wiele się da, ale po co?
>
> bylo napisane po co - pio to by zadna ze stron nie musiala wybierac czy uruchamia
klienta czy serwer
Czyli skanowanie sieci i connect do znalezionych IP. W sumie jest to
jakieś udogodnienie w małych sieciach lokalnych. W sieci rozległej i
tak trzeba podać IP docelowe, więc żadne to udogodnienie.
Pozdro
-
6. Data: 2015-08-26 23:29:57
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: firr <p...@g...com>
W dniu środa, 26 sierpnia 2015 20:51:16 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> On Wednesday, August 26, 2015 at 4:41:54 PM UTC+2, firr wrote:
> > W dniu środa, 26 sierpnia 2015 15:47:05 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> > > On Thursday, July 16, 2015 at 11:55:07 AM UTC+2, firr wrote:
> > > > Z tego co wiem (acz nie mam duzej wiedzy w tym temacie) jesli chce
napisac/zrobic gre sieciowa
> > > > dla dwu graczy na winsock to jedna z kopi gry trzeba uruchomic w trybie
serwer a druga w trybie klient [/? czyli chyba wynikaloby ze wrecz musze
> > > > jakos zroznicowac te programy np dac specjalną binarke albo przelacznik "-s"
albo guzik "postaw serwer" itp (?)]
> > > > To mi sie oczywiscie nie podoba wolalbym tak napisac kod ze jesli dwu graczy
uruchomi ta sama kopie programu-gry (mozna zalozyc ze ip swoich wspolgraczy wpisali
juz gdzies tam do pliku konfiguracyjnego ) to polaczenie nastapi 'automatycznie'
> > >
> > > > Czy da sie tak zrobic?
> > >
> > > Po co?
> > >
> > >
> > > >
> > > > (chyba sie da mysle ze trzebby napisac pewnie kod gdy taka aplikacja startuje
w trybie klienta sprawdza czy znajdzie serwer jesli nie to sama przelacza sie w
serwer, tym samym pierwsza uruchomiona apka byla by automatycznie serwerem -
> > > > ale nie jestem pewiem czy ktos kto ma w tym troche praktyki moglby to
potwierdzic? maybe some more hints?)
> > >
> > > Wiele się da, ale po co?
> >
> > bylo napisane po co - pio to by zadna ze stron nie musiala wybierac czy uruchamia
klienta czy serwer
> Czyli skanowanie sieci i connect do znalezionych IP. W sumie jest to
> jakieś udogodnienie w małych sieciach lokalnych. W sieci rozległej i
> tak trzeba podać IP docelowe, więc żadne to udogodnienie.
>
dlaczego zadne? inaczej musialbym chyba dawac opcje czyt to ma byc serwer czy
klient...
I tak mi sie tego teraz nie che robic i nie
znam sie na tym.. wiec moze pozniej
i jakie skanowanie? wydaje mi sie na zdrowy rozum ze byc moze trzeba zalozyc ze jest
sie klientem sprawdzic czy odzywa sie serwer jak
nie to zrobic sie serwerem - tylko by to sie nie stalo w tym samym czasie ;/ w sumie
nie wiem jak mowilem nie znam sie na tym i chwilowo odechcialo mi sie akurat teraz to
robic
-
7. Data: 2015-08-27 11:42:26
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: szemrany <s...@o...off>
On Wed, 26 Aug 2015 14:29:57 -0700 (PDT), firr wrote:
>> Czyli skanowanie sieci i connect do znalezionych IP. W sumie jest to
>> jakieś udogodnienie w małych sieciach lokalnych. W sieci rozległej i
>> tak trzeba podać IP docelowe, więc żadne to udogodnienie.
>>
> i jakie skanowanie? wydaje mi sie na zdrowy rozum ze byc moze trzeba
Masz całkowitą rację, wydaje Ci się.
> zalozyc ze jest sie klientem sprawdzic czy odzywa sie serwer jak nie to
Skąd klient ma wiedziećź gdzie jest serwer i jak się do niego połączyć?
> zrobic sie serwerem - tylko by to sie nie stalo w tym samym czasie ;/ w
> sumie nie wiem jak mowilem nie znam sie na tym i chwilowo odechcialo mi
> sie akurat teraz to robic
Po co zatem trujesz dupę?
--
howgh
szemrany
"Trzeba z żywymi naprzód iść, po życie sięgać nowe,
a nie w uwiędłych laurów liść z uporem stroić głowę"
-
8. Data: 2015-08-27 17:45:15
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: firr <p...@g...com>
W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 11:43:18 UTC+2 użytkownik szemrany napisał:
> On Wed, 26 Aug 2015 14:29:57 -0700 (PDT), firr wrote:
>
> >> Czyli skanowanie sieci i connect do znalezionych IP. W sumie jest to
> >> jakieś udogodnienie w małych sieciach lokalnych. W sieci rozległej i
> >> tak trzeba podać IP docelowe, więc żadne to udogodnienie.
> >>
> > i jakie skanowanie? wydaje mi sie na zdrowy rozum ze byc moze trzeba
>
> Masz całkowitą rację, wydaje Ci się.
>
> > zalozyc ze jest sie klientem sprawdzic czy odzywa sie serwer jak nie to
>
> Skąd klient ma wiedziećź gdzie jest serwer i jak się do niego połączyć?
>
> > zrobic sie serwerem - tylko by to sie nie stalo w tym samym czasie ;/ w
> > sumie nie wiem jak mowilem nie znam sie na tym i chwilowo odechcialo mi
> > sie akurat teraz to robic
>
> Po co zatem trujesz dupę?
>
nie truje du*y prymitywny dupku, chyba ze
odnosisz to do siebie - jest to zwykle pytanie ktore nieststy w pobliżu twoje go
prymitywnego łba zmienia sie da ciebie w coś innego - tak to jest zwykle z głabami
-
9. Data: 2015-08-30 16:52:39
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: slawek <f...@f...com>
On Thu, 27 Aug 2015 08:45:15 -0700 (PDT), firr
<p...@g...com> wrote:
> nie truje du*y prymitywny dupku, chyba ze
Trujesz. Mam coś takiego zrobionego: Java, wielowątkowo, EDT+wątek
czekający na klientów+wątki obsługujące +wątek Klienta+etc. Circa 400
LOC.
Dla przeciętnie uzdolnionego to dwa dni pracy, więc dasz radę albo i
nie...
Ale bywają rzeczy ciekawe, np. terminale jednej i tej samej maszyny.
Nie drążyłem, ale miało problemy.
I jeszcze Drobiazg: co robić jak serwer się zamknie? Powinien jakiś
klient być promowany na nowy serwer. Ale to nie jest dobre.
Kluczem są gotowe klasy oraz wielowątkowość. IMNQHO bez w/w nie ma
sensu.
-
10. Data: 2015-08-30 19:14:09
Temat: Re: symetryczne połączenie
Od: firr <p...@g...com>
> Circa 400
> LOC.
>
jakos mi z siecią nigdy nie podrodze..
problem czeka bo moze czekac.. więc.. niech czeka
przyjdzie czas to sie pewnie zrobi a na
razie od czasu do czasu zasiegam informacji co najwyzej sporadycznie i na sucho - tak
to bywa nawet nie chce mi sie zatstanawiac czy to dobrze czy zle - własciwie nie
narzekam ;C