  • 1. Data: 2015-07-11 09:08:15
    Temat: Powiązanie charsetu z kodem kraju
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Czy jest na sieci jakaś dostępna tabelka gdzie dla krajów
    wschodnioeuropejskich takich jak Polska - kod "pl" lub "pol" będzie
    powiązany m.in charset "ISO-8859-2".
    W Javie pobieram Locale i mam kraj, ale teraz chciałbym automatycznie
    wybrać dla niego "ISO-8859-2" lub kilka do wyboru zamiast całej listy.

  • 2. Data: 2015-07-11 11:52:45
    Temat: Re: Powiązanie charsetu z kodem kraju
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu sobota, 11 lipca 2015 09:08:17 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
> [...]
    > W Javie pobieram Locale i mam kraj, ale teraz chciałbym automatycznie
    > wybrać dla niego "ISO-8859-2" lub kilka do wyboru zamiast całej listy.

    Najprościej użyć UTF-8, bo mapuje się na wszystkie kraje.

    AdamK

  • 3. Data: 2015-07-11 12:26:08
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 11:52, Adam Klobukowski pisze:
    > Najprościej użyć UTF-8, bo mapuje się na wszystkie kraje.

    Jak jest UTF-8 to nie ma problemu, ale weźmy odtwarzarkę plików .kor
    karaoke, jak widziałem to dla przykładowego pliku polskiego był charset
    ISO-8859-2, czyli powinna być lista charsetów oprćóż UTF-8, ale na samym
    szczycie listy oprócz tego UTF-8 dobrze jakby były polskie charsety.

  • 4. Data: 2015-07-11 16:32:38
    Od: Pit <n...@s...lonestar.org>

    Dnia 11.07.2015 Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał/a:

> [...]
    > ISO-8859-2, czyli powinna być lista charsetów oprćóż UTF-8, ale na samym
    > szczycie listy oprócz tego UTF-8 dobrze jakby były polskie charsety.

    Charset zależy generalnie od "fantazji programisty", część softu będzie
    miało ISO-8859-2, część Win-1280, część UFT-16 a część UTF-8. Na podstawie
    samego locale się nie da (chyba, że locale konkretyzuje charset, na
    przykład jest postaci pl_PL.UTF-8 ale takiego bezpośredniego przełożenia
    kraj/język -> charset to jednoznacznie zrobić się nie da)

  • 5. Data: 2015-07-15 08:06:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-11 09:08, Borneq pisze:
> [...]
    > W Javie pobieram Locale i mam kraj, ale teraz chciałbym automatycznie
    > wybrać dla niego "ISO-8859-2" lub kilka do wyboru zamiast całej listy.

    tylko, że charset zależy w niektórych krajach od wielu dodatkowych
    rzeczy nie zawsze w Polsce będzie ISO-8859-2....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl