  • 131. Data: 2011-05-22 16:45:31
    Temat: Re: Swięte krowy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 18:03:23 +0200, Krzysztof Tabaczyński wrote:

    >Można było założyć inny bęben do drukarki
    >i można było drukować małe litery i polskie
    >znaki diakrytyczne.

    Mozna bylo zalozyc, ale czy mial wystarczajaca srednice i sterowanie ?
    Bo jesli cos od poczatku projektowane na 64 znaki, to potem trudno
    upchnac tych 9.

    >Podobnie było z Riadem.

    Tu przynajmniej byla organizacja bajtowa, a i drukarka normalnie miala
    cyrylice.

    P.S. Czy mi sie wydaje czy w naszej KIR do przelewow miedzybankowych
    jest tylko czyste ASCII i nazwiska i adresy sa "polskawe" ?

    J.

  • 132. Data: 2011-05-22 17:03:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Sunday, May 22, 2011, 2:07:24 PM, you wrote:

    [...]

    > Teraz juz niestety nie. Bardzo malo jest pasjonatow, wiekszosc pracuje w
    > tej branzy z checi zyskow. Szkoda.

    Normalnie kopnąć cię w dupę i patrzeć, jak w powietrzu z głodu
    zdychasz. Gdzieś ty - kwa nać! - był, kiedy ja i wielu innych ludzi
    propagowaliśmy rozwój FidoNet w Polsce?
    Co ci mówią, sieroto, takie nazwiska jak Rafał Wiosna, Jan Stożek,
    Andrzej Bursztyński, Jacek Szelożyński, Zbyszek Borowiec?

    Dzięki temu, że Rafałowi Wiośnie chciało się targać komputer do
    znajomych na centralę telefoniczną, mieliśmy regularną wymianę e-maili
    ze swiatem zanim pieprzony NASK mógł ogłosić swojego pierwszego
    oficjalnego maila zagranicznego.
    Mieliśmy dostęp przed tym faktem do soc.culture.polish i pisalismy
    tam - gdzieś ty wtedy był?

    Ze swojego lamerskiego obyczaju próbujesz zrobić życiową filozofię,
    odmawiając prawa bycia normalnymi ludźmi tym, którzy chcą pisać po
    polsku a nie po polskawemu. Zarzucasz jak nie PiSiarstwo, to pogoń za
    mamoną.

    Utrzymuję nadal jeden z ostatnich węzłów FidoNet w Polsce. I
    obiecałem, że dopóki będę miał z kim wymieniać pocztę, to go nie
    zamknę.

    Pojawiłeś się na polskich grupach dyskusyjnych w 2000 roku - ładnych
    kilka lat po mnie. I ciągle usiłujesz się licytować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 133. Data: 2011-05-22 17:05:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, May 22, 2011, 5:18:32 PM, you wrote:

    [...]

    > Niemcy zdazyli nawet ortografie zmienic i umlauty skasowac .. ale
    > zanim sie przyjelo to MS sie dostosowal ;-)

    W CP-437 od samego początku masz wszystkie ogonki niemieckie i
    francuskie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 134. Data: 2011-05-22 17:06:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Sunday, May 22, 2011, 5:34:16 PM, you wrote:

    [...]

    ATSD, że też Tobie, na tej faszystowskiej tastaturze, chce się po
    polsku pisać ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 135. Data: 2011-05-22 17:52:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J. F. wrote:

    > Jak pamietam to jednak slowo 24 bit, w nim 4 znaki po 6 bit.
    >
    > Chociaz .. cos mi chodzi po glowie ze peryferia mogly miec interfejs 8
    > bit.

    Zgadza się. W charsecie miało toto 3 znaki shiftu (alfa, beta, gamma).

    > tak mi cos chodzi po glowie ze CDC to mialy slowo 60 bitowe, i znow -
    > rozsadnie to 10 znakow po 6 bit.

    Pierwsze miały słowa 60 bitowe, następne 64, ale pod systemem NOS-BE
    pracowały w systemie kompatybilnym z CDC6000, czyli ze słowem 60 bitowym,
    choć hardware w CD180 etc już miało 64 bity. Dopiero NOS-VE je
    wykorzystywał.

    > no, w PDP-11 moze nie bylo, ale w CM-4 jak najbardziej byla .
    > (C/SM-4 - radziecki klon PDP-11)

    A tego nie znałem.

    > Nawet pamietam "znak zachety" :
    > WE<Ł rosyjskie><C rosyjskie>OME:
    >
    > Ta mieszanka mnie dlugo intrygowala, zanim sie nie zorientowalem ze w
    > miejsce malych liter wstawili swoje radzieckie.

    > Byc moze - z obserwacji mi jednak wynikalo ze ta mozliwosc byla
    > popularna .. az przyszedl walec i wyrownal :-)

    W maszynach szyfrujących :-). Enigmy nie miały umlautów. Pierwsze maszyny do
    pisania też nie, wtedy było popularne pisanie ue zamiast ü, między innymi.

    Waldek

  • 136. Data: 2011-05-22 19:01:12
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

> [...]
    >
    > Normalnie kopnąć cię w dupę i patrzeć, jak w powietrzu z głodu
    > zdychasz. Gdzieś ty - kwa nać! - był, kiedy ja i wielu innych ludzi
    Zalezy o jakich latach piszesz. Smiem twierdzic iz najbardziej
    dynamiczny rozwoj sieci BBSow obserwowalem z boku. Zas niektorych ludzi
    ktorzy spotykali sie u Boryny znam osobiscie.

    > Co ci mówią, sieroto, takie nazwiska jak Rafał Wiosna, Jan Stożek,
    > Andrzej Bursztyński, Jacek Szelożyński, Zbyszek Borowiec?

    Mowia.

> [...]
    > oficjalnego maila zagranicznego.
    > Mieliśmy dostęp przed tym faktem do soc.culture.polish i pisalismy

    Mnie tam akurat nie bylo, o wielki pionierze. Amatorska bramka do
    FidoNet a polski internet to dwie roznie rzeczy.

> [...]
    > odmawiając prawa bycia normalnymi ludźmi tym, którzy chcą pisać po
    > polsku a nie po polskawemu. Zarzucasz jak nie PiSiarstwo, to pogoń za

    Chyba trafiam w sedno skoro tak sie goraczkujesz. Ja Ci nie bronie pisac
    z uzyciem polskich znakow diakrytycznych. To ty sie czepiasz ludzi
    ktorzy ich nie uzywaja. Naprawde cisna mi sie dwa nie cenzuralne slowa.

    > Utrzymuję nadal jeden z ostatnich węzłów FidoNet w Polsce. I
    > obiecałem, że dopóki będę miał z kim wymieniać pocztę, to go nie
    > zamknę.

    No i dobrze, zawsze uwazalem iz fajnie jest miec sprzet muzealny na
    chodzie.

    > Pojawiłeś się na polskich grupach dyskusyjnych w 2000 roku - ładnych
    > kilka lat po mnie. I ciągle usiłujesz się licytować.

    Google nieco sie pomylilo. Ja sie nie nie zamierzam licytowac, neta
    uzywam od czasow kiedy sie zastanawialismy sie czy taka usluga jak www
    ma sens, I dlaczego netscape niby ma byc lepszy od mosaica. Mozesz
    oczywiscie kwestionowac iz prawdziwy poczatek to lata 70-te ;-) ale
    sadzac po statystykach zalapalem sie na poczatek rozwoju sieci internet
    w polsce, i mam prawo mniec wyrobiona opinie na ten temat. Dla mnie EOT
    chyba ze mnie znowu sprowokujesz.

    Pozdr

    Marek

  • 137. Data: 2011-05-22 19:23:03
    Temat: Re: święte krowy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    OGŁASZAM KONIEC WĄTKU!

  • 138. Data: 2011-05-22 19:37:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    identifikator: 20040501 ogłosił:

    > OGŁASZAM KONIEC WĄTKU!

    Jeden taki na wczoraj to nawet koniec świata ogłaszał.

    Jarek

    --
    Biegnie, biegnie łoś,
    Ma przypięte coś

  • 139. Data: 2011-05-22 19:47:45
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Mario napisał:
> [...]
    > stosowanie ich błędnie (np "ó" zamiast "u", czy "rz" zamiast "ż")
    > jest według mnie brakiem kultury bo zmusza czytającego do poprawiania
    > w myślach piszącego. Każda niewłaściwa litera czy błąd ortograficzny
    > tworzy u czytającego pewien niewielki dyskomfort. Jest to po prostu
    > zderzanie się z brzydotą w czytanym tekście. To że ty nie widzisz tej
    > brzydoty nie oznacza, że jesteś wyżej ewolucyjnie tylko że że
    > zatraciłeś poczucie estetyki. Może nie przeszkadza ci też obity tynk
    > na klatce i zaszczana winda. Twój wybór. Ale niesłusznie takie
    > stępienie wrażliwości uważasz za zaletę.
    Witam,
    a mi sie wajyde ze mzona pzrzectayc kdzay tsekt nwaet bez pkilsoch
    zanokw i bez odniewopdnij kloenjscoi :)
    Jnadek wgmaya to ueimjtesocni syzkbegio cyzatina cylach solw i dla
    wkeizscsoi jset to uwilzacie weic sjsutoe sie opdiweoinda knosjleoc
    oarz pksloie zkani.

    --
    pzdr, j.r.

  • 140. Data: 2011-05-22 19:55:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Sunday, May 22, 2011, 9:01:12 PM, you wrote:

    [...]

    > Mnie tam akurat nie bylo, o wielki pionierze. Amatorska bramka do
    > FidoNet a polski internet to dwie roznie rzeczy.

    Zdajesz sobie sprawę, że my byliśmy WCZEŚNIEJ?

    > Chyba trafiam w sedno skoro tak sie goraczkujesz. Ja Ci nie bronie pisac
    > z uzyciem polskich znakow diakrytycznych. To ty sie czepiasz ludzi
    > ktorzy ich nie uzywaja. Naprawde cisna mi sie dwa nie cenzuralne slowa.

    Mi też. Ale ja ci nie wpieram cudacznych poglądów politycznych ani
    rozdawania majątku.

    > No i dobrze, zawsze uwazalem iz fajnie jest miec sprzet muzealny na
    > chodzie.

    Jaki sprzęt muzealny? Tobie się wydaje, że wymiana poczty w FidoNet to
    nadal modemy io dzwonienie?

    > Google nieco sie pomylilo.

    Jassssne. Dawaj linka.

    > Ja sie nie nie zamierzam licytowac, neta
    > uzywam od czasow kiedy sie zastanawialismy sie czy taka usluga jak www
    > ma sens, I dlaczego netscape niby ma byc lepszy od mosaica.

    To był 94/95 rok! 5 lat po tym, jak soc.culture.polish została
    przejęta całkowicie przez Polaków z FidoNet.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl