  • Data: 2010-05-16 13:35:36
    Temat: stuki przy zdjęciu nogi z gazu
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Walczę w Clio II '98 z doprowadzeniem zawieszenia do dobrego stanu.
    Wymieniłem 3 sprężyny, które nie przeżyły trudnych warunków podczas
    ostatniej zimy oraz poprawiłem mocowanie wydechu. Diagnosta i mechanik
    rozkładają ręce i mówią że wszystko jest ok, ale czasem podczas jazdy
    pojawia się stukanie przy zdjęciu nogi z gazu. Stukanie jest rytmiczne,
    jednostajne, częstotliwość to kilka Hz i jest zależna wyłącznie od
    prędkości pojazdu. Nie zależy od stanu drogi (stuka na prostej, gładkiej
    tak samo jak na wyboistej) i nie zależy od załączonego biegu ani
    wysprzęglenia (stuka też na jałowym). Pytanie do szanownych grupowiczów:
    co może być przyczyną tego stukania?