  • 1. Data: 2009-11-28 14:23:47
    Temat: sterowniki-nie daję sobie rady
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    1. Są dwa sterowniki do instalacji w WinXP (ściślej
    okrojonej wersjo - MX7 i Win2000 (dwa systemy).

    * kontroler magistarali zarządzania systemem
    * kontroler multimediów audio.
    * karta graficzna

    dane z programu Everest:

    Typ procesora AMD Athlon XP, 1833 MHz (11 x 167) 2500+
    Nazwa płyty głównej MSI K7N2 Delta-L (MS-6570G) (5 PCI, 1 AGP, 1 ACR,
    3
    DDR DIMM, Audio, LAN)
    Mikroukład płyty głównej nVIDIA nForce2 Ultra 400

    Multimedia:
    Karta dźwiękowa nVIDIA MCP2 - Audio Codec Interface
    (karta dźwiekowa wbudowana w płytę).

    Ekran:
    Karta wideo NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
    (Microsoft Corporation) (64 MB)
    Akcelerator 3D nVIDIA GeForce2 MX/MX 400

    Doszedłem do strony:
    http://pobierz.pl/sterowniki/windows/plyty-glowne/ms
    i/socket-a-k7n2-delta-l-ilsr
    i "pobierz teraz" nic nie daje. Gdzie tego szukać????

    2. Czy wiecie gdzie może być bateria podtrzymująca zasilanie
    BIOS? Ta bateria mi pada i nie wiem gdzie i jak ustawiać te mnożniki;.
    Płyta powinna być widoczna z linku:
    http://dantoma.wrzuta.pl/obraz/4kYChUdq8fk/plyta1
    Gdzie ta bateria jest włożona????

    3. Możecie mnie podprowadzić jak poustawiać te mnożnoiki
    czy taktowania, aby wykorzystać możliwosci płyty, pamięci i procesora?

    Podz.
    Tomek.

  • 2. Data: 2009-11-28 14:59:33
    Temat: Re: sterowniki-nie daję sobie rady
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 28.11.2009, Tomek napisał(a):

    > 1. Są dwa sterowniki do instalacji w WinXP (ściślej
    > okrojonej wersjo - MX7 i Win2000 (dwa systemy).
    [...]

    www.nvidia.com

    > 2. Czy wiecie gdzie może być bateria podtrzymująca zasilanie
    > BIOS? Ta bateria mi pada i nie wiem gdzie i jak ustawiać te mnożniki;.
> [...]

    Na tej fotce nie widać (przynajmniej ja nie mogę znaleźć).
    IMO schowała się pod taśmą IDE (tą płaską, żółtą). Bateria jest dość spora
    i ciężko jej nie znaleźć. Jak nie wiesz jak wygląda to wyszukaj w Google
    zdjęć po haśle 'cr2032'.

    > 3. Możecie mnie podprowadzić jak poustawiać te mnożnoiki
    > czy taktowania, aby wykorzystać możliwosci płyty, pamięci i procesora?

    A płyta w ogóle na to pozwala? ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 3. Data: 2009-11-28 15:10:49
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-11-2009 o 15:23 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

    > Karta wideo NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
    > Doszed?em do strony:
    > http://pobierz.pl/sterowniki/windows/plyty-glowne/ms
    i/socket-a-k7n2-delta-l-ilsr
    > i "pobierz teraz" nic nie daje. Gdzie tego szukaae????
    >
    > 3. Mo?ecie mnie podprowadziae jak poustawiaae te mno?noiki
    > czy taktowania, aby wykorzystaae mo?liwosci p?yty, pamieci i procesora?

    Po pierwsze, włącz MIME: http://www.grush.one.pl/mime/
    Sterowniki najlepiej ściągać ze strony producenta urządzenia.
    W tym wypadku: http://www.iurl.pl/?AUavd
    Grafika: http://www.nvidia.pl/object/winxp_2k_93.71_pl.html
    Bateria jest pod szeroką taśmą ATA, obok kondensatora.
    Jakie mnożniki? Wymień baterię, BIOS sam ustawi.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 4. Data: 2009-11-28 16:09:22
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > [...]
    i/socket-a-k7n2-delta-l-ilsr

    > www.nvidia.com

    I jest jdna wielka d***.
    Sorry.
    Ściągnąlem plik: o wielkości ponad 31 MB

    84.21_forceware_winxp2k_international_whql.exe

    wcześniej pousuwałem starowniki Windows i
    uruchomiłem ten program. Rezultat jest taki, że

    1 Grafika jest 640x480 kolor 4 bity i nijak nie można tego zmienić
    A więc jest gorzej z grafiką niż było.
    2. Dalej są znaki zapytania (konflikty czy jak się to nazywa)
    w:
    * kontroler magistrali zarządzania systemem
    * kontroler multimediów audio.

    Kierowąłem windowsowego instalatora do katalogu z
    rozpakowanym programów i NIC. Po prostu nic.
    Się nie instaluje.

    Sory, ale dla mnie NVidia to jak słowo "samocód".
    Ja się w tym połapać nie moge.

    Jedyne co, to zauwazyłem bteryjkę i za to dziękuję.

    Tomek.

  • 5. Data: 2009-11-28 17:03:30
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wiesław" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    Dnia 28-11-2009 o 15:23 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

    Po pierwsze, włącz MIME: http://www.grush.one.pl/mime/

    Czy teraz jest dobrze?

    Sterowniki najlepiej ściągać ze strony producenta urządzenia.
    W tym wypadku: http://www.iurl.pl/?AUavd

    Grafika: http://www.nvidia.pl/object/winxp_2k_93.71_pl.html

    Udało się ściągnąć 64 MB plik
    93.71_forceware_winxp2k_international_whql.exe

    Po uruchomieniu Setup komunikat:
    Program nVidia nie może znaleść sterowników zgodnych z aktualnym sprzętem.
    Program instalacyjny zakończy pracę.
    Pousuwałem z poziomu Windows (dodaj/usuń programy) karty graficzne
    i wróciło do lepszych ustawień, choć nie można ustawić np. 1280x1024.
    Przecież to nie jest sprzęt nowy.
    Rozumiem w razie czegoś nowego, system operacyjny nie może mieć sterowników
    do tego co będzie kiedyś tam zrobione. Ale aby nie miał sterowników do tego
    co ma ok. 7-8 lat????

    Tomek.

  • 6. Data: 2009-11-28 17:28:31
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-11-2009 o 18:03 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

    > Czy teraz jest dobrze?
    Super :)

    > Grafika: http://www.nvidia.pl/object/winxp_2k_93.71_pl.html

    Musisz do końca usunąć sterowniki do grafiki!
    Aby to zrobić trzeba kliknąć: Menu Start > Panel sterowania >
    Dodaj/Usuń Programy i wyszukaj pozycję "NVIDIA Windows
    Display Drivers" lub "NVIDIA Display Drivers". Następnie
    zaznacz ją i naciśnij przycisk "Usuń". Tak chyba było w XP.
    Jeżeli nie pomoże, użyj do tego odpowiednich programów
    np Driver Sweeper, Driver Cleaner.

> [...]
    > sterowników do tego co będzie kiedyś tam zrobione. Ale aby nie miał
    > sterowników do tego co ma ok. 7-8 lat????

    Pewnie ma, jakiś starszy, szczególnie jeśli posiadasz XP z SP3
    to powinien się sam zainstalować (pod warunkiem usunięcia starych)
    Ja podałem linka do najnowszego do tej karty wg NVidii.

    > 2. Dalej s? znaki zapytania (konflikty czy jak sie to nazywa)
    > w:
    > * kontroler magistrali zarz?dzania systemem
    > * kontroler multimediów audio.

    To są sterowniki do chipsetu płyty głównej.
    Powinieneś dostać CD ze sterownikami, więc je po prostu
    zainstaluj. Link do nowszych podałem w poprzednim poście.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 7. Data: 2009-11-28 18:36:25
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Dnia 28-11-2009 o 18:03 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

    Musisz do końca usunąć sterowniki do grafiki!

    A JAK to zrobić, skoro zaraz załącza się windowsowy
    program kreatora dodawania/usuwania programu
    (wykryto sprzet i szukam oprogramowania do niego).

    Usuam oprogramowanie, setup instalacji a tu
    z automaty włącza się kreator.

    Pewnie ma, jakiś starszy, szczególnie jeśli posiadasz XP z SP3

    Mam właśnie MX7 z SP3.
    Usunąłem sterowniki do karty graficznej, coś się samo zaczęlo instalować
    i wróciło do jako-takiej rozdzielczości i 16 bitowego koloru.
    Ale to nie jest rozwiązanie problemu, tylko załatanie.

    Ja podałem linka do najnowszego do tej karty wg NVidii.

    Nie mam zatem pojęcia czemu instalator dał taki komunikat.

    To są sterowniki do chipsetu płyty głównej.
    Powinieneś dostać CD ze sterownikami,

    Kochany, to komputer z odzysku, kilka razy szybszy od
    tego co mam, bo już na pamięciach DDR I. a darowanemu nie zagląda się w
    zęby!. Albo się bierze, albo nie. Gdyby dotychczasowy komputer był OK, to
    bym sobie nie zawracał głowy. Ale ma tendencje do padania i stąd te
    rozpaczliwe moje krzyki!

    Stąd tak mi zależy na zainstalowaniu tego systemu i drugiego
    Win2000, gdzie będą testy czy programy używane rzadko, a zawalające
    miejsce na HDD i co gorsze w pamięci RAM.
    Tam mam z resztą w obecnym komputerze. Niestety zginął mi tragicznie
    przyjaciel od ustawiania tych sterowników i MUSZĘ radzić sobie sam.
    Niestety.

    Miłego wieczoru!.
    Tomek.

  • 8. Data: 2009-11-28 18:54:25
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Tomek pisze:

    [cut]

    Mysle, ze http://tinyurl.com/yhggo4e da rade ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 9. Data: 2009-11-28 18:56:36
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-11-2009 o 19:36 Tomek napisał na pl.comp.pecet:

    > Usuam oprogramowanie, setup instalacji a tu
    > z automaty włącza się kreator.

    Więc spróbuj w trybie awaryjnym. Podczas uruchamiania przytrzymaj
    klawisz F5 (F8)

    > Nie mam zatem pojęcia czemu instalator dał taki komunikat.

    No to ewentualnie wybierz sobie coś z archiwum.
    http://www.nvidia.pl/object/winxp-2k_archive_pl.html

    > Kochany, to komputer z odzysku,

    Sterowniki ze strony MSI nie dają się zainstalować?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 10. Data: 2009-11-28 18:58:16
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Maciej Browarczyk pisze:

    > Mysle, ze http://tinyurl.com/yhggo4e da rade ;)

    A co do grafiki to rzeczywiscie na stronie Nvidii nie ma do Twojej karty
    sterownikow ale sie nie martw:
    http://tinyurl.com/ykr6ld4

    --
    Pozdrawiam,