  • 1. Data: 2010-12-24 17:28:07
    Temat: starter play fresh za granicą
    Od: Marek <n...@p...adresu.mail>

    Hej, może ktoś podpowie.
    Będąc w Polsce (mieszkam w UK) kupiłem kartę startową Play Fresh. W domu
    zestaw startowy rozpakowałem, włożyłem kartę sim do telefonu (nokia
    6111, jesli to ma znaczenie), doładowałem via blue.pl kwotą 10zł i
    spróbowałem zadzwonić na polski numer stacjonarny. potem na angielski.
    potem na komórki.
    Okazało się to niemożliwe.
    Mogę wysłać i odebrac sms-a, odebrać rozmowę przychodzącą z Anglii (nie
    wiem czy z Polski też) ale nie mogę nigdzie zadzwonić.
    Zanim doładuję konto tego numeru większą kwotą muszę mieć pewność, że
    kupiona karta sim play fresh będzie w pełni funkcjonalna.
    Napisałem do playa, cierpliwie czekam na odpowiedz, ale może ktoś tu ją
    zna? Dlaczego to nie działa???
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2010-12-24 18:57:56
    Temat: Re: starter play fresh za granicą
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/24/2010 06:28 PM, Marek wrote:
> [...]
    > kupiona karta sim play fresh będzie w pełni funkcjonalna.
    > Napisałem do playa, cierpliwie czekam na odpowiedz, ale może ktoś tu ją

    A dlaczego ma działać bez logowania kiedykolwiek w macierzystej sieci?

    M.

  • 3. Data: 2010-12-25 00:59:15
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    .

    > A dlaczego ma działać bez logowania kiedykolwiek w macierzystej sieci?

    A dlaczego nie? Tzw. international sims (np. Travelsim, ekit) mogą być
    aktywowane przez logowanie u dowolnego partnera roamingowego.

    Przemek

  • 4. Data: 2010-12-25 12:10:52
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/25/2010 01:59 AM, Przemysław Kowalik wrote:
    > .

    > A dlaczego nie? Tzw. international sims (np. Travelsim, ekit) mogą być
    > aktywowane przez logowanie u dowolnego partnera roamingowego.

    1)To nie jest 'specjalny operator do dzwonienia z zagranicy'
    2)Zwykle starter chce na początku pokonfigurować i w ogóle, playowy
    również przy pierwszym logowaniu wywołuje smsy konfiguracyjne i na
    moment aktywuje połączenie danych (podejrzewam że mu to w roamingu nie
    wychodzi)
    3)Najważniejsze - przecież to Play, oczekiwałeś podejścia 'jak biały
    człowiek', czy 'jak zawsze w Play zrobimy inaczej niż wszyscy i będziemy
    wmawiać że tak lepiej'?

    M.

  • 5. Data: 2010-12-25 13:20:01
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik ""Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)""
    <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.bef
    ore.replying>
    napisał w wiadomości news:if4n0c$jm5$1@news.onet.pl...
    > 3)Najważniejsze - przecież to Play, oczekiwałeś podejścia 'jak biały
    > człowiek', czy 'jak zawsze w Play zrobimy inaczej niż wszyscy i
    > będziemy wmawiać że tak lepiej'?

    Ta opcja jest najbardziej słuszna i zaraz obrońcy czytaj wynajętę przez
    pleja pionki będą pisać jaki to super operator jest, bo dzięki temu
    poznasz smak życia.
    W innych sieciach byś miał to czego oczekiwałeś, działałoby i byłoby
    nudno, a tak piszesz na grupę dyskusyjną, nic Ci nie działa i podniosło
    Ci się ciśnienie.

  • 6. Data: 2010-12-25 13:21:00
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    napisał w wiadomości news:if2qfk$sp3$1@news.onet.pl...

    > A dlaczego ma działać bez logowania kiedykolwiek w macierzystej sieci?

    W ten sam sposób aktywowałem zestawy niemieckie w Polsce i polskie za
    granicą, wszystko hulało. Ale to nie był plej, najlepszy operator w
    Polsce...

  • 7. Data: 2010-12-25 14:26:55
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/25/2010 02:21 PM, pyton wrote:
> [...]
    >
    > W ten sam sposób aktywowałem zestawy niemieckie w Polsce i polskie za
    > granicą, wszystko hulało. Ale to nie był plej, najlepszy operator w
    Nie ciesz się, cała kupa starterów poza macierzystą nie rusza poprawnie.
    Francuskie, polskie, jakiś niemiecki KlarMobil, szwajcarskie...

    M.

  • 8. Data: 2010-12-25 14:36:01
    Od: Marek <n...@p...adresu.mail>

    Cześć michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]c...@t...a.bit.before
    .replying
    Sat, 25 Dec 2010 13:10:52 +0100 w <news:if4n0c$jm5$1@news.onet.pl>
    napisałeś:

> [...]
    > również przy pierwszym logowaniu wywołuje smsy konfiguracyjne i na
    > moment aktywuje połączenie danych (podejrzewam że mu to w roamingu nie

    karta sim dostała dane konfiguracyjne, telefon uprzejmie zapytal czy je
    zainstalowac, zainstalowałem dostarczone dane.
    Roaming działa, skoro mogę na ten playowy numer zadzwonić i odebrac
    połączenie przychodzące. nie mogę tylko nigdzie zadzwonic.
    Wczesniej miałem tak-tak (oddałem komuś), potem orange (wygasł, bo nie
    doładowałem na czas), teraz wziałem play wyłącznie ze względu na roczny
    okres ważności od dowolnego doładowania. Nie analizowałem innych
    parametrów, wydawało mi się oczywiste, że aktywne i doładowane konto nie
    sprawi zadnych kłopotów.
    BTW. karta sim play jest inna niż pozostałe, które znam - zestaw styków
    jest jakiś taki ograniczony a całość pola styków nie jest kształtu
    kwadratu tylko prostokąta, jest węższa. zupełnie nie chce też zadziałac
    np. w nokii 5230. Czemu?
    I nie, nie denerwuje się z powodu zainwestowanych/zmarnowanych 15zł,
    poproszę kogoś o wysłanie mi innego startera. Jednak ciekawi mnie czemu
    operator ma takie dziwne ograniczenia i czy jest jednak mozliwosc
    uruchomienia tego dziwadła w UK.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2010-12-25 14:46:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > okres ważności od dowolnego doładowania. Nie analizowałem innych
    > parametrów, wydawało mi się oczywiste, że aktywne i doładowane konto nie

    Kiedyś w Heyah można było korzystać w dowoli z internetu za darmo kupując nowy
    starter.

    Inne napięcie?

  • 10. Data: 2010-12-25 14:59:32
    Od: Marek <n...@p...adresu.mail>

    Cześć qwerty
    Sat, 25 Dec 2010 15:46:09 +0100 w <news:if5032$vk6$1@news.task.gda.pl>
    napisałeś:

    > Kiedyś w Heyah można było korzystać w dowoli z internetu za darmo kupując nowy
    > starter.

    sorry, nie łapię związku. z playa chcę korzystać do telefonowania, nie
    internetu.

    > k> wadratu tylko prostokąta, jest węższa. zupełnie nie chce też zadziałac
    >
    > Inne napięcie?

    napięcie...? polska karta sim (prepaid) orange działala mi w kazdym
    telefonie. playowy sim zawiesza nokie 5230, w ogole nie startuje.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek