  • 11. Data: 2020-04-21 15:03:35
    Temat: Re: stacje oszukuja
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 14:16, K pisze:

    > Raczej sadze, ze w XXI w. dystrybutor potrafi dokladnie odmierzyc, tak
    > jak dokladnie mierzy licznik gazu/wody/pradu. Tu nie ma zadnej
    > kosmicznej technologii. Robia walki z pelna premedytacja. Nie oszukujmy
    > sie, to jest Polska i kazdy kazdego stara sie wyruchac na wszystkim.
    > Wystarczy sobie przypomniej sol wypadowa z Anwilu uzywana jako spozywcza
    > itp.

    Koło mnie była stacja Pegaza. Zawsze na niej tankowałem - wchodziło mi
    na maks 48 l (oczywiście nigdy nie wyjeździłem paliwa do zera). Po
    przejęciu stacji przez BP (chyba to jednak akcyza) mój zbiornik z dnia
    na dzień powiększył się do 52 l. :-)
    T.

  • 12. Data: 2020-04-21 15:39:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 14:27:42 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Plomba plomba
    >Ale jak taka cysterna paliwo na stacje przywiezie to tych litrów
    >będzie inaczej latem jak +25stc na zewnątrz niż zimą przy minus 5stc
    >I teraz jak ona do zbiornika wleje latem paliwa o temp 20stC, na
    >drugi dzień to paliwo w zbiorniku pewnie ma już ok 8stc
    >I Ty tankujesz "50" litrów chwile potem jak z nagrzanej cysterny do
    >zbiornika trafiło a następnego dnia ja tankuje też "50" litrów
    >Kogo oszukali?

    Moze nikogo, bo sie w zbiorniku szybko wymieszalo ze starym i
    wyrownalo temperatury.
    Poza tym im tez zalezy, zeby jak najchlodniejsze wlac i nie przeplacac
    za dostawy :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-04-21 15:45:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 13:59:59 UTC+2 użytkownik Budzik
    napisał:

    >Często paliwo do piły motorowej kupuję i latem do kosiarek
    >4 różne kanisterki 5 litrowe używałem, w każdym jak nalałem pod
    >znacznik 5l to dystrybutor wskazywał ciut więcej

    Ale sprawdziles te kanisterki wczesniej, za pomoca odpowiedniego
    naczynia miarowego ?

    A te plastikowe to malo sztywne i potrafia speczniec.

    Tak czy inaczej - Budzik nie ma nawet tego znacznika w baku :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-04-21 17:26:39
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/04/2020 13:27, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > Nie wiesz na ile dokladnie mierzy licznik gazu/wody, bo nigdy nie
    > sprawdzales :-)

    Chyba maja tam jakies logo glownego urzedu miar czy cos takiego.
    Przynajmniej kiedys mialy. W koncu nie robi tych licznikow Januszex Sp.
    Z o.o. ktory jest w zmowie z wodociagami czy pgnig.

    > Nie mowie nie, ale jakiejs plomby tam nie ma ?
    >
    > I w ogole ... latwiej przestawic licznik, czy dogadac sie z inspektorem
    > na prawidlowy wynik raz do roku ?
    > Ale ... NIK przeciez tych samych inspektorow uzyl, wiec moze oni
    > uczciwi/za drodzy ...
    >
    > J.

    No ale wracamy do punktu wyjscia, gdzie przyszla kontrola i sie okazalo,
    ze za kazdym razem dystrybutor wlewa mniej jednoczesnie informujac, ze
    wlal tyle ile powinien. Ciekawe, ze nigdy nie wlewaja wiecej.

  • 15. Data: 2020-04-21 17:55:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 21/04/2020 13:27, J.F. wrote:

    >Chyba maja tam jakies logo glownego urzedu miar czy cos takiego.

    ale nie sprawdzales, to nie wiesz na ile sa dokladne np po 5 latach.

    >Przynajmniej kiedys mialy. W koncu nie robi tych licznikow Januszex
    >Sp. Z o.o. ktory jest w zmowie z wodociagami czy pgnig.

    Mowisz, ze Apator to wiecej znaczy, niz Januszex ?

> [...]
    >okazalo, ze za kazdym razem dystrybutor wlewa mniej jednoczesnie
    >informujac, ze wlal tyle ile powinien. Ciekawe, ze nigdy nie wlewaja

    Alez zdarzalo sie, ze wlewalo wiecej. Ale bardzo rzadko :-)

    Predkosciomierz w samochodzie tez zawsze zawyza :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-04-21 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > Po przejęciu stacji przez BP (chyba to jednak akcyza) mój zbiornik z
    > dnia na dzień powiększył się do 52 l. :-)

    A przejechane km?
    Bo to ile wchodzi ci do odbicia do zbiornika którego nigdy nie wyjezdzisz
    tak samo to moze być lekko złudne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 16. Data: 2020-04-21 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tak czy inaczej - Budzik nie ma nawet tego znacznika w baku :-)

    Przeliczam vs przejechane km i wskazania komputera.
    Jakos tak zawsze jeden konkretny dystrybutor sprawiał moje podejrzenia
    *regularnie*
    Pomijam ze raz na tym dystrybutorze wlałem ponad 90 litrów do samochodu
    który miał 84 litrowy zbiornik...

    Co ciekawe, na stacji tego samego własciciela ale po drugiej stornie P-
    nia spalanie/zuzycie wzorowe i nigdy zadnych odchyłek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 18. Data: 2020-04-21 18:07:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Przeliczam vs przejechane km i wskazania komputera.

    Jak pisalem - moje bardzo zmiennie pala. I chyba nie z winy
    dystrybutorow.

> [...]
    >podejrzenia
    >*regularnie*

    >Pomijam ze raz na tym dystrybutorze wlałem ponad 90 litrów do

    84 litry to on ma nominalnie.
    Ile tam wchodzi to nie wiesz, poki kiedys nie zmierzysz dokladnie.
    A sie miesci w wezu ?

    >Co ciekawe, na stacji tego samego własciciela ale po drugiej stornie
    >P-
    >nia spalanie/zuzycie wzorowe i nigdy zadnych odchyłek.

    Czyli -
    a) losowe zjawisko, czy
    b) inny kierownik

    :-)

  • 19. Data: 2020-04-21 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Predkosciomierz w samochodzie tez zawsze zawyza :-)

    A jest legalizowany zeby pokazywał dokładnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 20. Data: 2020-04-21 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jak pisalem - moje bardzo zmiennie pala. I chyba nie z winy
    > dystrybutorow.

    No i co z tego ze zmiennie pala?
    Zmiennie = nieoszacowalnie (niewyliczalnie)?

    > 84 litry to on ma nominalnie.
    > Ile tam wchodzi to nie wiesz, poki kiedys nie zmierzysz dokladnie.
    > A sie miesci w wezu ?

    No dokładnie, 300kkm przejechałem tym autem i nie wiem ile ma zbiornik.
    Wez ty sie puknij...
    Nominalnie to on ma 80 ale wchodziło wiecej.
    Ale nie 90, pomijam juz to ze takie tankowanie musiałoby oznaczac ze
    przyjechałem dokładnie na ostatniej kropli paliwa a tak nigdy nie robię
    bo szkoda pomp paliwa.

    > Czyli -
    > a) losowe zjawisko, czy
    > b) inny kierownik
    >
    >:-)

    Albo rozpierdalajacy sie dystrybutor.
    No ale tak jak powiedział Cavallino - w druga strone jakos nigdy nie
    dodają.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'