  • 1. Data: 2020-04-21 12:24:12
    Temat: stacje oszukuja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Bylo ? Bo stare - z 2015

    https://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/486654,rapo
    rt-nik-przedstawia-nowe-wyniki-kontroli-stacji-paliw
    .html

    "Przedstawiciele NIK przypominają, że urzędy miar mogą przeprowadzać
    na stacjach paliw tylko zapowiedziane kontrole i to z co najmniej
    7-dniowym wyprzedzeniem. W efekcie wynikało z nich, że tylko 3 z 2100
    skontrolowanych dystrybutorów benzyny i oleju napędowego, na trzech
    różnych stacjach (2,2 proc. ze 139 skontrolowanych stacji w 2014)
    nieprawidłowo odmierzały ilość sprzedawanego paliwa (od 0,6 proc. do
    5,6 proc.). W jednym przypadku dystrybutor zaniżał wskazania na
    niekorzyść sprzedającego (o 1,5 proc).

    Tak różowo już nie było, kiedy NIK zlecił Wojewódzkiemu Inspektoratowi
    Inspekcji Handlowej w Łodzi przeprowadzenie niezapowiedzianej
    kontroli.

    Wynik "niespodziewanego nalotu" obnażył prawdziwą skalę oszustw -
    nieprawidłowości stwierdzono na 4 z 28 zbadanych stacji (14,3 proc.).
    Ponad 60 proc. wszystkich zbadanych dystrybutorów benzyny i oleju
    napędowego (48 urządzeń na czterech stacjach z 77 ogółem) zawyżało
    wskazania (od 4,3 proc. do 5,6 proc.) sprzedanego paliwa na niekorzyść
    kupującego kierowcy.

    Oznacza to, że kierowca tankując 20 l paliwa w rzeczywistości miał go
    w baku o litr mniej. Inaczej mówiąc jeśli ktoś myślał, że wlał benzyny
    za ok. 200 zł to faktycznie był oszukiwany na 10 zł. "

    Niestety - od czasow malucha to samochody sa zbyt nieregularne, aby
    sprawdzic samodzielnie dystrybutor.
    A moze to dystrybutory sa nieregularne ?

    Przy czym te 0.6% ... ciekawe, jaka jest znamionowa dokladnosc takiego
    miernika ... 1% ?

    J.

  • 2. Data: 2020-04-21 13:09:45
    Temat: Re: stacje oszukuja
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/04/2020 11:24, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Tak różowo już nie było, kiedy NIK zlecił Wojewódzkiemu Inspektoratowi
    > Inspekcji Handlowej w Łodzi przeprowadzenie niezapowiedzianej kontroli.

    A ile wynosi kara? Gdyby kary sie zaczynaly od 0,5mln pln wzwyz to by
    problemu nie bylo.

  • 3. Data: 2020-04-21 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > sprawdzic samodzielnie dystrybutor.
    > A moze to dystrybutory sa nieregularne ?
    >
    > Przy czym te 0.6% ... ciekawe, jaka jest znamionowa dokladnosc

    A jak ja mowie ze sa stacje gdzie mi wychodzi ze 3-4% oszukuja to sie
    ludzie smieja ze nie wiem ile mi auto pali i ze nie jestem w stanie tego
    oszacować...
    Czasami to sa wrecz poszczególne dystrybutory na danej stacji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 4. Data: 2020-04-21 14:03:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 21/04/2020 11:24, J.F. wrote:
> [...]
    .html

    >A ile wynosi kara? Gdyby kary sie zaczynaly od 0,5mln pln wzwyz to by

    Zadna, bo to bylo w bezprawnym trybie ? :-)

    Ale ... awarie sprzetu moga sie zdarzac, wiec co - kara w wysokosci
    nadwyzki wskazan razy ilosc litrow sprzedanych od ostatniej kontroli ?
    Czy tak jak mowisz - pol mln, a wlasciciel niech sobie sam sprawdza
    codziennie, jesli uwaza, ze to za duzo ...

    Swoja droga - tak latwo przestawic te dystrybutory, czy nasi
    programisci sie wykazali, i to teraz na pilota sie robi ?
    Czy ... drobne niedokladnosci sa normalne, tylko po zapowiedzi takiej
    kontroli wlasciciel zamawia szybko kontrole wewnetrzna ...

    J.

  • 5. Data: 2020-04-21 14:08:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2020 o 14:03, J.F. pisze:

> [...]
    > Czy tak jak mowisz - pol mln, a wlasciciel niech sobie sam sprawdza
    > codziennie, jesli uwaza, ze to za duzo ...

    Dokładnie tak to powinno wyglądać.

    > Swoja droga - tak latwo przestawic te dystrybutory, czy nasi programisci
    > sie wykazali, i to teraz na pilota sie robi ?
    > Czy ... drobne niedokladnosci sa normalne,

    Taa jasne - i zawsze wychodzi tylko w jedną stronę....

  • 6. Data: 2020-04-21 14:16:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/04/2020 13:03, J.F. wrote:

> [...]
    > Czy ... drobne niedokladnosci sa normalne, tylko po zapowiedzi takiej
    > kontroli wlasciciel zamawia szybko kontrole wewnetrzna ...

    Raczej sadze, ze w XXI w. dystrybutor potrafi dokladnie odmierzyc, tak
    jak dokladnie mierzy licznik gazu/wody/pradu. Tu nie ma zadnej
    kosmicznej technologii. Robia walki z pelna premedytacja. Nie oszukujmy
    sie, to jest Polska i kazdy kazdego stara sie wyruchac na wszystkim.
    Wystarczy sobie przypomniej sol wypadowa z Anwilu uzywana jako spozywcza
    itp.

  • 7. Data: 2020-04-21 14:27:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 21/04/2020 13:03, J.F. wrote:

    >Raczej sadze, ze w XXI w. dystrybutor potrafi dokladnie odmierzyc,
    >tak jak dokladnie mierzy licznik gazu/wody/pradu.

    Nie wiesz na ile dokladnie mierzy licznik gazu/wody, bo nigdy nie
    sprawdzales :-)

    > Tu nie ma zadnej kosmicznej technologii. Robia walki z pelna
    > premedytacja. Nie oszukujmy sie, to jest Polska i kazdy kazdego
    > stara sie wyruchac na wszystkim.

    Nie mowie nie, ale jakiejs plomby tam nie ma ?

    I w ogole ... latwiej przestawic licznik, czy dogadac sie z
    inspektorem na prawidlowy wynik raz do roku ?
    Ale ... NIK przeciez tych samych inspektorow uzyl, wiec moze oni
    uczciwi/za drodzy ...

    J.

  • 8. Data: 2020-04-21 14:28:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 13:59:59 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > oszacować...
    > Czasami to sa wrecz poszczególne dystrybutory na danej stacji.

    Często paliwo do piły motorowej kupuję i latem do kosiarek
    4 różne kanisterki 5 litrowe używałem, w każdym jak nalałem pod znacznik 5l to
    dystrybutor wskazywał ciut więcej
    Ale że różnice pomijalne a stację paliw mam 200 metrów od domu to tematu nie drążę.
    Aczkolwiek przyjmując ze o 5% oszukują to przy moim zużyciu(doliczając samochody
    oczywiście) jakieś 4-5 litrów miesięcznie mogą mnie kantować.

  • 9. Data: 2020-04-21 14:35:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 14:27:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie mowie nie, ale jakiejs plomby tam nie ma ?

    Plomba plomba
    Ale jak taka cysterna paliwo na stacje przywiezie to tych litrów będzie inaczej latem
    jak +25stc na zewnątrz niż zimą przy minus 5stc
    I teraz jak ona do zbiornika wleje latem paliwa o temp 20stC, na drugi dzień to
    paliwo w zbiorniku pewnie ma już ok 8stc
    I Ty tankujesz "50" litrów chwile potem jak z nagrzanej cysterny do zbiornika trafiło
    a następnego dnia ja tankuje też "50" litrów
    Kogo oszukali?

  • 10. Data: 2020-04-21 14:46:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > https://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/486654,rapo
    rt-nik-przedstawia-nowe-wyniki-kontroli-stacji-paliw
    .html

    [...]
    >A jak ja mowie ze sa stacje gdzie mi wychodzi ze 3-4% oszukuja to sie
    >ludzie smieja ze nie wiem ile mi auto pali i ze nie jestem w stanie
    >tego
    >oszacować...

    A wiesz ? skad?

    >Czasami to sa wrecz poszczególne dystrybutory na danej stacji.

    Ja tam dosc szybko zapominam na ktorym tankowalem.

    Swoja droga - rozrzut spalania mam duzy. Wina samochodu ... czy stacji
    ?

    Teraz to w ogole nie mam co porownywac, bo tankuje diesla raz na
    miesiac, wiec zalezy ile bylo po miescie a ile w trasie.

    Ale kiedys mialem LPG i 50 km do pracy - wiec bardzo porownywalne
    warunki, a i tak rozrzut byl duzy.
    I czesto tankowalem na jednej stacji z jednym dystrybutorem ...

    J.