  • 1. Data: 2020-04-21 11:43:39
    Temat: a na gieldzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pogrom

    ropa po 12$ - tzn ta jakas inna WTI czy cos, kontrakt na 19/05.
    Wczoraj kontrakt na 21/04 spadl do zera .. z centami

    Brent sie w miare trzyma - 19$ kontrakt 30/04

    J.

  • 2. Data: 2020-04-21 12:00:02
    Temat: Re: a na gieldzie
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-21 o 11:43, J.F. pisze:
> [...]
    > kontrakt na 21/04 spadl do zera .. z centami
    >
    > Brent sie w miare trzyma - 19$ kontrakt 30/04

    Dziś czytałem, że kanadyjska ropa wczoraj zeszła poniżej zera. Czyli
    dostawca dopłaca odbiorcy, żeby uwolnił go od ciężaru magazynowania ropy.
    Co z tego? Na krótką metę niewiele. Na dłuższą metę będzie drożej.

  • 3. Data: 2020-04-21 12:00:10
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Tutaj masz wyjasnienie:
    https://www.google.com.au/amp/s/m.economictimes.com/
    markets/commodities/news/crude-oil-prices-fall-as-st
    ocks-fill-earnings-set-to-shrink/amp_articleshow/752
    50153.cms

  • 4. Data: 2020-04-21 12:22:11
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/04/2020 10:43, J.F. wrote:
> [...]
    > kontrakt na 21/04 spadl do zera .. z centami
    >
    > Brent sie w miare trzyma - 19$ kontrakt 30/04

    A wlasciciele tankowcow podniesli ceny za dzien magazynowania do $165k
    co nadal wychodzi pewnie taniej niz zamkniecie/zasypanie odwiertu i jego
    ponowne uruchomienie za miesiac, dwa, trzy.

  • 5. Data: 2020-04-21 12:38:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Dziś czytałem, że kanadyjska ropa wczoraj zeszła poniżej zera. Czyli

    To chyba wlasnie ten na termin 21/04

    >dostawca dopłaca odbiorcy, żeby uwolnił go od ciężaru magazynowania
    >ropy.

    Raczej nie. Dostawca sprzedal po jakiejs (niezbyt) przyzwoitej cenie,
    zakupil jakis spekulant, myslal ze zarobi, a tu wtopa.
    I chyba w ogole towar papierowy, bo prawdziwą rope, to by gdzies
    zmagazynowal.

    >Co z tego? Na krótką metę niewiele. Na dłuższą metę będzie drożej.

    Tym niemniej nawet ta wirtualna ropa ma wplyw na cene po jakiej Orlen
    kupuje w Rosji i na swiecie.

    Za miesiac bedzie drozej :-(

    J.

  • 6. Data: 2020-04-21 12:50:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 21/04/2020 10:43, J.F. wrote:

    >A wlasciciele tankowcow podniesli ceny za dzien magazynowania do
    >$165k

    Ale za ile barylek ? milion ?

    >co nadal wychodzi pewnie taniej niz zamkniecie/zasypanie odwiertu i
    >jego ponowne uruchomienie za miesiac, dwa, trzy.

    A jest jakis problem z zamknieciem wydobycia ? Nie wystarczy kurka
    zakrecic ?

    J.

  • 7. Data: 2020-04-21 13:02:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-21 o 12:50, J.F. pisze:

    > A jest jakis problem z zamknieciem wydobycia ? Nie wystarczy kurka
    > zakrecic ?

    Jest taki problem, że trzeba jeszcze zwolnić ludzi, dać im odprawy i
    jednym pociągnięciem spłacić kredyty pobrane na zapłacenie opłat za
    pozwolenia na eksploatację pól naftowych, wypowiedzieć umowy leasingowe
    na sprzęt, zapłacić firmie, która usunie wszystkie instalacje z
    eksploatowanego dotąd pola i zrekultywuje teren :-)

  • 8. Data: 2020-04-21 13:06:26
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/04/2020 11:50, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > Ale za ile barylek ? milion ?

    Zakladajac, ze najwieksze maja 550,000 DWT to wychodzi jakies 4mln
    barylek. Nie wiem jaka jest srednia dzienna produkcja na dzien
    dzisiejszy, ale pewnie ponad 10mln i ponizej tej wartosci bez zamykania
    odwiertu zejsc nie mozna.

    Nie, szczegolnie nie pod woda.

  • 9. Data: 2020-04-21 13:10:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-21 o 12:22, K pisze:

    > A wlasciciele tankowcow podniesli ceny za dzien magazynowania do $165k

    https://www.theguardian.com/business/2020/apr/19/sup
    ertankers-drafted-in-to-store-glut-of-crude-oil-coro
    navirus

    > co nadal wychodzi pewnie taniej niz zamkniecie/zasypanie odwiertu i jego
    > ponowne uruchomienie za miesiac, dwa, trzy.

    Albo nigdy. Jest dużo miejsc wydobycia, gdzie wydobywa się drogimi
    metodami, np. szczelinowaniem (przy okazji bardzo szkodliwe dla
    środowiska) i te "odwierty" pewnie będą stopniowo likwidowane. Ale to
    się nie dzieje z dnia na dzień, tylko proces trwający latami.

  • 10. Data: 2020-04-21 13:53:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >https://www.theguardian.com/business/2020/apr/19/su
    pertankers-drafted-in-to-store-glut-of-crude-oil-cor
    onavirus

    wychodzi 0.16/bbl dziennie, 5$ za m-c .. moze sie nie oplacac
    skladowanie :-)

> [...]
    >środowiska) i te "odwierty" pewnie będą stopniowo likwidowane. Ale to
    >się nie dzieje z dnia na dzień, tylko proces trwający latami.

    Ale tu chyba wystarczy zaprzestac szczeliniowania i ropa dosc szybko
    przestanie plynac.
    A potem mozna wznowic...

    J.