  • 61. Data: 2020-06-02 08:47:37
    Temat: Re: sprzedaż samochodu a podatek 6 miesięcy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 maja 2020 17:44:46 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Ale nawet gdyby przyjac ze cały naukowy swiat sie myli i tylko ty masz
    > racje ze wody jest w chuj to nadal nic to nie zmeinia w kwestii ze
    > napisałes bzdure a jak zostałes złapany to zamiast odszczekac, jeszcze
    > zwymyslałes tego co cie poprawił.

    Teraz na mnie kolej;)

  • 62. Data: 2020-06-02 12:32:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    W dniu 01.06.2020 o 07:21, Uzytkownik pisze:
    [...]
    >wiem o jaki chodzi, nie dziwi mnie tylko - w przeciwieństwie do
    >większości osób w tym wątku, to pytanie. Są podatki, których nie
    >płacisz od dochodu, więc człowiek nieobeznany ma uzasadnione
    >wątpliwości czy podatku nie zapłaci. Bo zapłaci np. przy sprzedaży
    >domu przed upływem 5 lat- chyba nawet gdy na nim nie zarobi

    Tez jest to dochodowy.
    Tylko ze domy raczej drozeja, wiec dochod bedzie.

    No i jesli dom ma w spadku, to koszt uzyskania przychodu byl zero,
    wiec cala cena sprzedazy jest dochodem.
    Cos tam mieli zmieniac w temacie, wiec nie wiem jak to teraz.

    Czyli - trzeba sie poradzic :-)

    J.

  • 63. Data: 2020-06-02 12:44:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2020 o 12:32, J.F. pisze:
> [...]
    > cala cena sprzedazy jest dochodem.
    > Cos tam mieli zmieniac w temacie, wiec nie wiem jak to teraz.

    Zgłoszony do US spadek jest wolny od podatku w całości.

  • 64. Data: 2020-06-02 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Teraz na mnie kolej;)

    Co do ciebie to ja mam zagwozdke do której nie mam czasu podejsc.
    Twoje wyliczenia sprawiły ze teraz zastanawiam sie czy:
    - cała dostepna woda musi spasc w opadach? W sumie to by było bez sensu
    bo przeciez spora czesc jest ciagnieta spod ziemi, przelatuje i wraca
    pod ziemie, spływa etc. dlaczego w swoich wyliczeniach uznałes ze cała
    woda = woda dostepna w opadach?
    - naukowcy wskazujacy duze obciazenie planety hodowla krów przesadzili
    z szacowaniem ilosci potrzebnej wody bo ogolnie chcieli wskazac na ich
    duzy zły wpływ (potrzebne jedzenie, miejsce, wydalanie gazów
    cieplarnianych)
    - i jeszcze pare innych :)

    Niemniej nasza dyskusja przynajmniej była merytoryczna wiec jak tylko
    znajde troche wiecej czasu na zdoktoryzowanie sie z tematu to na pewno
    do niej wróce.

    Niemniej patrzac na zdanie swiata naukowego wydaje sie ze panuje
    konsensus - jemy za duzo miesa ogolnie, jemy zdecydowanie za duzo krów
    (w szczegolnosci).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 65. Data: 2020-06-02 14:25:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2020 13:00:00 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    \
    > Niemniej nasza dyskusja przynajmniej była merytoryczna wiec jak tylko
    > znajde troche wiecej czasu na zdoktoryzowanie sie z tematu to na pewno
    > do niej wróce.

    Pisząc "na mnie kolej" miałem na myśli że Zenek mnie zbluzga bo ośmieliłem się
    napisać ze bzdury wypisuje.
    Do użytkownika z chlebem wyjechał do ciebie z wodą zastanawia mnie z czym do mnie
    wyskoczy
    Po staropolsku to chyba własnie chleb i woda(jakaś sól też tam się czasami
    przewija);)

  • 66. Data: 2020-06-02 14:33:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 02.06.2020 o 12:44, Cavallino pisze:

    > Zgłoszony do US spadek jest wolny od podatku w całości.

    Mowa jest o sprzedaży odziedziczonego domu, nie o podatku od spadku.

    MJ
    PS. Już nie mówiąc o tym, że zwolnienie od podatku nie dotyczy
    wszystkich spadków.

  • 67. Data: 2020-06-02 15:02:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > A widzisz, ja wychodzę z założenia, że samochód służy do bardzo
    > sporadycznego przemieszczenia się, i z tego powodu ma być tani.
    > Rozumiem, że w tych autach co kosztują tyle co kawalerka istnieją
    > jakieś automatyczne rozwiązania - no i super, tylko po co, skoro korbka
    > działa zawsze i wszędzie? :) Po mojemu to sztuczne kreowanie potrzeb.

    Okna na korbę vs. okna elektryczne - oba rozwiązania mają swoje plusy
    dodatnie i ujemne. Plusem korby jest, że działa bez prądu i jest
    prostsza. Plusem elektryków jest, że np. ruszając spod punktu poboru
    opłat na autostradzie, gdy czuję na plecach oddech następnego, któremu
    się spieszy, ruszam i tylko pykam i już mam znów obie ręce na
    kierownicy, a szyba sama się zasuwa. Także bez zmiany pozycji za
    kierownicą mogę otworzyć szybę po prawej, np. żeby komuś coś powiedzieć.
    Chodzi o kogoś, kto nie jest w moim samochodzie :-) I potem tak samo bez
    zmiany pozycji za kierownicą zasunąć prawą szybę. Minusem elektryków
    jest, że gdy chcę zostawić samochód z lekko uchylonymi szybami, żeby się
    wietrzył, to ustawienie takiej szpary, jaką chcę zajmuje czasem dłuższą
    chwilę.

  • 68. Data: 2020-06-02 15:25:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2020 o 14:33, Michal Jankowski pisze:

    > Mowa jest o sprzedaży odziedziczonego domu, nie o podatku od spadku.

    Też zwolnione, o ile dom ma więcej niż 5 lat (licząc od nabycie przez
    spadkodawcę).

  • 69. Data: 2020-06-02 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > chlebem wyjechał do ciebie z wodą zastanawia mnie z czym do mnie
    > wyskoczy Po staropolsku to chyba własnie chleb i woda(jakaś sól

    Ach... W takim razie powiem: nalezy ci sie, jak PL zenkowe reparacje!
    ;-))))))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 70. Data: 2020-06-02 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

> [...]
    > jakieś automatyczne rozwiązania - no i super, tylko po co, skoro
    > korbka działa zawsze i wszędzie? :) Po mojemu to sztuczne

    Podejrzewam ze jak auto ma juz szyby sterowane elektrycznie to
    oprogramowanie tego w taki czy inny sposób kosztuje nic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę