  • 21. Data: 2016-01-30 10:24:39
    Temat: Re: (spory OT) Słucham właśnie Hejnału na Jedynce PR...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:n8gjg8$3l5$1@news.vectranet.pl...

    > Dźwięk. Przez kilka ładnych miesięcy w południe słychać było ten (po
    > którym normalnie następuje hymn narodowy, a nie hejnał):
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B9IGGFxcRfxONUdFREt
    MaUFPRlE

    O żesz... (zaraz wyjaśnię)

    > Zamiast tego:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B9IGGFxcRfxOdTVnWXB
    uU0ZqU2s

    No, ten jest OK.

    Pierwszy bambam, to (tak kiedyś w radio powiedzieli), że to bicie zegara z
    wieży zamkowej w... Warszawie.
    Słusznie więc Krakusy byli wkurwieni, o ile radio powiedziało prawdę.
    No, drugi wiadomo, to jest ten, co ma być.
    Jak mi się uda, to szerzej się wsłucham w transmisję hejnału i może coś
    wyłowię... Bo ostatnio coś wrażenie mam, że bambam jest cichszy, niż IMHO
    powinien być. Szybkość powtarzania już odpuszczę, mam tylko nadzieję, że
    strażok ręcznie ciągnie za uchwyt, to uznam wtedy za improwizację.
    No, to dla równowagi, może carillon z Gdańska, tylko który? :)
    BTW. Pamięta ktoś jeszcze dwa katowickie młoteczki?
    https://www.youtube.com/watch?v=RIZcNkNi4FY jest 1:25. Kiepskiej jakości,
    ale myślę, że kto pamięta, to rozpozna. Pamiętam oryginalny dźwięk, był dużo
    lepszej jakości. Nawet telewizja kiedyś te młoteczki pokazała.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 22. Data: 2016-01-30 11:03:27
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wydawało mi się, że na jakimś filmie widziałem mikrofony, obok okien, czy
    > jakoś tak, chciałem teraz znaleźć i nie wyszło, ale... nawet, jeśli całość
    > łapie ta tuba, to i tak uważam, że można przekaz poprawić, aby albo ten
    > szum tła zgasić, albo niech będą jakieś mikrofony na zewnątrz, jakoś tak,
    > aby wyłapywać gwar z Rynku...

    stawiam na alternatywy 4;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 23. Data: 2016-01-30 11:22:40
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]
    > nagra gwar z rynku i potem tak to do kupy złożyć, żeby w momentach ciszy
    > od trąbienia przyciąć pasmo z pomieszczenia, by szmer nie był taki
    > dokuczkiwy, a było słychać kroki trębacza (im nawet dałbym osobne
    > mikrofony tuż przy podłodze, tak umieszczone, żeby nie zabić pogłosu z
    > pomieszczenia), a uciętą górę zastąpić cichym gwarem Rynku, uprzednio
    > odpowiednio obrobionym i odtwarzanym z jakiejś pamięci i odpowiednio
    > miksowanym w trakcie przekazu, w odpowiedniej ilości uprzednio
    > zarejestrowanym, żeby nie było, że o, teraz o 12:02:23 usłyszymy śmiech

    Proponuję wsadzić 3 mikrofony w trąbkę, przypiąć 2 mikrofony hejnaliście
    do butów, jeden mikrofon wsadzić w dzwon, drugi obok dzwonu, za oknem
    zamontować ze 12 mikrofonów kierunkowych zbierających hałas miasta, a to
    wszystko podłączyć do wielkiej konsoli i zatrudnić realizatora dźwięku ;)

    Wszystko po to, aby uniknąć niewielkiego przesteru na początku hejnału.

    Naprawdę, niektóre problemy i pomysły zaczynają być niepokojące.

    Mam wrażenie, że wszystko zmierza do maksymalnego możliwego
    "uskomplikowania" wszystkiego, co się da, zamiast poszukiwania
    najprostszych rozwiązań.

    Jeśli miałbym tam cokolwiek zmieniać, to zastosowałbym kompresor
    cyfrowy, który buforuje ze 2 sekundy dźwięku i redukuje poziom tuż przed
    pierwszym zadęciem (wada - opóźnienie). Chociaż mam wrażenie, że
    wstawienie tam dobrze ustawionego analogowego kompresora lampowego na
    miejsce istniejącego rozwiązałoby problem raz na zawsze.

    L.

  • 24. Data: 2016-01-30 11:25:54
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]
    > wszystko podłączyć do wielkiej konsoli i zatrudnić realizatora dźwięku ;)

    A, przepraszam, jeszcze mi się przypomniało.

    Tak ze 12 kamer stereoskopowych (w tym jedna na końcu trąbki, a druga na
    czole hejnalisty, trzecia wewnątrz dzwonu) i drugi realizator, tym razem
    wideo, co najmniej 2160p :)

  • 25. Data: 2016-01-30 11:34:54
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Tak ze 12 kamer stereoskopowych (w tym jedna na końcu trąbki, a druga na
    > czole hejnalisty, trzecia wewnątrz dzwonu) i drugi realizator, tym razem
    > wideo, co najmniej 2160p :)

    No przepraszam, już ostatni raz.

    A nagrania w formie ultra-nieskompresowanej z każdego dnia i każdej
    godziny należy umieszczać w repozytorium cyfrowym Biblioteki Narodowej,
    a przetarg na realizację tego projektu powinno ogłosić samo Ministerstwo
    Cyfryzacji.

    ;)

    L.

  • 26. Data: 2016-01-30 11:44:05
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 30.01.2016 o 11:22, Luke pisze:

    > Mam wrażenie, że wszystko zmierza do maksymalnego możliwego
    > "uskomplikowania" wszystkiego, co się da, zamiast poszukiwania
    > najprostszych rozwiązań.

    Ale tu nie ma prostych rozwiązań.
    Odbiegając trochę od tematu: trąbki IMHO nie da się przekazać zwykłymi
    głośnikami, tzn nie będzie tego efektu "trąbienia w twarz", czyli że
    źródło dźwięku wydaje się być bardzo blisko nawet jak trębacz stoi
    daleko. Podobny efekt jest z głośników tubowych - może trzeba by do
    zwykłej kolumny dołączyć jeszcze tuby i dodatkowy kanał dla trąbki na
    wprost puszczać przez te tuby.

    --
    Mirek.

  • 27. Data: 2016-01-30 12:17:19
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Ale tu nie ma prostych rozwiązań.

    Jest. Ta tuba, która jest na wieży, jest właśnie takim prostym rozwiązaniem.

    Ewentualnie można by było nieco kompresor poprawić, jak pisałem.

    L.

  • 28. Data: 2016-01-30 13:15:53
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Jest. Ta tuba, która jest na wieży, jest właśnie takim prostym
    > rozwiązaniem.
    >
    > Ewentualnie można by było nieco kompresor poprawić, jak pisałem.

    I to powinno rozwiązać, przynajmniej częściowo, ten problem.
    Dziś niestety, nie udało mi się posłuchać hejnału, ale może jutro?
    Wydaje mi się, że wystarczyło by opóźnienie ok. pół sekundy, aby to
    zabrzmiało znacznie lepiej, a nie zepsuło przekazu. Przy AM nie jest to tak
    dokuczliwe, gdyż samo dostrojenie odbiornika dostatecznie tłumi górę. Przy
    FM, czy cyfrowo w necie już drażni nieco.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 29. Data: 2016-01-30 13:21:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    >
    > Tak ze 12 kamer stereoskopowych (w tym jedna na końcu trąbki, a druga na
    > czole hejnalisty, trzecia wewnątrz dzwonu) i drugi realizator, tym razem

    A po co??
    Ja nie chcę przekazu z tingeltangla liczyć włosy na kapsku. Chcę poprawy
    jakości, bez oczywiście psucia przekazu.
    A jak to zrobić, to nie ja się będę martwić, jak ustalą, że dla realizacji
    tego będą w Moskwie liczyć elektrony, to proszę bardzo, byle cel osiągnąć,
    przecież nie zamierzamy nikogo krzywdzić.
    I nie chcę ani zmiany dźwięku trąbki, ani skrzypienia i dzwonienia dzwonu,
    tylko ograniczenia świdrującego ucho szumu. TYLKO.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 30. Data: 2016-01-30 13:24:58
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>