eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyspeedgear fiataRe: speedgear fiata
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: speedgear fiata
    Date: Wed, 21 May 2014 21:34:06 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <lliv3i$lm1$1@node2.news.atman.pl>
    References: <llicmi$lmg$1@dont-email.me> <llidh3$ecc$6@dont-email.me>
    <llipkg$fg6$1@node2.news.atman.pl> <lliu2o$47f$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 193.0.194.227
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1400700851 22209 193.0.194.227 (21 May 2014 19:34:11
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 May 2014 19:34:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
    In-Reply-To: <lliu2o$47f$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2533687
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-05-21 21:16, Tomasz Stiller wrote:
    > Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działają.

    Wiem, jednak mam kłopot uzasadnic dlaczego nie działają tak samochody.
    Falowniki ze 20 lat mają odpowiednie parametry, silniki elektryczne są
    całkiem ok już od dawna itd. Dlaczego dalej robimy skomplikowane
    przekładnie z setkami częsci ruchomych? Jest jakieś przeciwwskazanie do
    zastosowania tego typu przeniesienia napędu w samochodach osobowych?

    Wyobraźnia:
    a) mały kompaktowy silnik spalinowy. Prawie cały osprzęt znika poza
    sprężarką klimatyzacji. Uproszczony do granic możliwości - będzie
    pracowal cały czas z *niewielką* mocą wynikającą ze średniego
    zapotrzebowania na moc (20-30 koni średnio wystarczy do jazdy?) i w
    optymalnych warunkach. Być może wyłaczany jesli bateria naładowana na
    max. Pewno dało by radę zrobić chłodzenie powietrzemco chyba upraszcza
    konstrukcje bloku.
    b) za rozrusznik i prądnice robi wbudowana w blok prądnica
    c) falownik dwukierunkowy (napędza i odzyskuje) podpiety do akku,
    pradnicy w silniku spalinowych i do silników w kołach.
    d) *mały* zestaw akumulatorów pozwalający na kilkudziesięcio sekundowe
    przyspieszanie poza grubo parametrami silnika spalinowego. Podczas jazdy
    pracuje jako magazyn energii do przyspieszania. Da się zapewne osiągnąc
    absurdalnie wysokie momenty i moce (w sensie kilka razy więcej mocy niż
    silnik spalinowy ładujący akku).
    e) silniki w kołach z odzyskiem energii do akku.

    Znika pierdyliard częsci ruchomych. Całość przypuszczalnie mniejsza i
    lżejsza głównie z powodu odchudzonego silnika spalinowego i braku
    przeniesienia napędu. Silnik spalinowy napędza sobie samochodzik podczas
    spokojnej jazdy, akku pozwala dynamicznie przyspieszać.

    Ehh...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: