-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: speedgear fiata
Date: Wed, 21 May 2014 21:34:06 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <lliv3i$lm1$1@node2.news.atman.pl>
References: <llicmi$lmg$1@dont-email.me> <llidh3$ecc$6@dont-email.me>
<llipkg$fg6$1@node2.news.atman.pl> <lliu2o$47f$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 193.0.194.227
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1400700851 22209 193.0.194.227 (21 May 2014 19:34:11
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 21 May 2014 19:34:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
In-Reply-To: <lliu2o$47f$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2533687
[ ukryj nagłówki ]On 2014-05-21 21:16, Tomasz Stiller wrote:
> Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działają.
Wiem, jednak mam kłopot uzasadnic dlaczego nie działają tak samochody.
Falowniki ze 20 lat mają odpowiednie parametry, silniki elektryczne są
całkiem ok już od dawna itd. Dlaczego dalej robimy skomplikowane
przekładnie z setkami częsci ruchomych? Jest jakieś przeciwwskazanie do
zastosowania tego typu przeniesienia napędu w samochodach osobowych?
Wyobraźnia:
a) mały kompaktowy silnik spalinowy. Prawie cały osprzęt znika poza
sprężarką klimatyzacji. Uproszczony do granic możliwości - będzie
pracowal cały czas z *niewielką* mocą wynikającą ze średniego
zapotrzebowania na moc (20-30 koni średnio wystarczy do jazdy?) i w
optymalnych warunkach. Być może wyłaczany jesli bateria naładowana na
max. Pewno dało by radę zrobić chłodzenie powietrzemco chyba upraszcza
konstrukcje bloku.
b) za rozrusznik i prądnice robi wbudowana w blok prądnica
c) falownik dwukierunkowy (napędza i odzyskuje) podpiety do akku,
pradnicy w silniku spalinowych i do silników w kołach.
d) *mały* zestaw akumulatorów pozwalający na kilkudziesięcio sekundowe
przyspieszanie poza grubo parametrami silnika spalinowego. Podczas jazdy
pracuje jako magazyn energii do przyspieszania. Da się zapewne osiągnąc
absurdalnie wysokie momenty i moce (w sensie kilka razy więcej mocy niż
silnik spalinowy ładujący akku).
e) silniki w kołach z odzyskiem energii do akku.
Znika pierdyliard częsci ruchomych. Całość przypuszczalnie mniejsza i
lżejsza głównie z powodu odchudzonego silnika spalinowego i braku
przeniesienia napędu. Silnik spalinowy napędza sobie samochodzik podczas
spokojnej jazdy, akku pozwala dynamicznie przyspieszać.
Ehh...
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.14 22:15 J.F.
- 21.05.14 22:22 J.F.
- 21.05.14 22:24 Pszemol
- 21.05.14 22:45 Sebastian Biały
- 21.05.14 22:15 P.B.
- 22.05.14 10:07 masti
- 22.05.14 11:29 WS
- 22.05.14 13:51 Robson
- 22.05.14 18:11 Pszemol
- 22.05.14 18:11 Pszemol
- 22.05.14 20:48 Tomasz Finke
- 22.05.14 21:40 Pszemol
- 23.05.14 11:03 Marcin Kiciński
- 23.05.14 13:10 Kamil 'Model
- 23.05.14 13:48 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=