    Date: Sat, 14 Aug 2010 01:11:28 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V

    amir pisze:

    > Nic nie mowil, widzialem tylko napis sonda lambda na monitorze
    > stwierdzil uszkodzona, trzeba nową
    >
    > Nowa niestety nie ma napisow , spacjalnie patrzylem, stara miala kod i
    > firma GM,
    > po weekendzie dowiem sie od mechanika co
    > to za firma tej bez napisow, ale kupowal w sieci hurtowni hurt w opolu.
    > w systemie wyskczylo, ze jest to zamiennik do mojego modelu auta.
    > moje kable w oryginalnej sondzie to kolory, zolty bialy szary czarny
    > tamta ma dwa biale, szary i czarny
    >
    > zlutowac ciezko bylo zle, chyba, ze te dwa biale mogl pomieszac i na
> [...]

    Katalog mówi że do tego modelu potrzebujesz tytanowej sondy typu OTA7N-5A1.

    Sądząc po cenie, producencie i kolorach przewodów strzelam, że dostałeś
    cyrkonową sondę Bosch 0 258 986 502, która nie jest przeznaczona do
    Twojego samochodu. Pomyłka mogła pojawić się dlatego że taka sonda
    byłaby odpowiednia dla silnika 2.0 z Astry I.

    Co do lutowania to też pewnie jest źle.
    Z katalogów wynika, że w Twoim samochodzie kolory są takie:
    sonda żółty-czarny
    grzałka szary-biały

    W sondzie którą kupiłeś
    sonda szary-czarny
    grzałka biały-biały

    Więc założę się że ten magik i tak polutował to źle.
    Chociaż niezależnie od wyniku lutowania zła sonda i tak by nie zadziałała.

    Pozostaje tylko pytanie czy coś dalej się nie popsuło przez te eksperymenty.

    Bo w tej chwili czujnik sondy masz podłączony pomiędzy +12V zasilanie
    grzałki, a analogowe złącze komputera dla sondy lambda.
    Ja nie wiem jak to tam jest wszystko pozabezpieczane w komputerze (może
    być nawet galwaniczna separacja obwodu sondy).

    Teraz pytanie czy komputer przeżyje takie podłączenie 12V pod wejście
    lambdy (przygotowane wg. jednego katalogu na napięcie 5V, a wg. drugiego
    1V).

    Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no
    to już wiesz o co chodzi.

    Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie
    prąd, to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.