  • 1. Data: 2009-08-06 08:18:46
    Temat: Wyciszanie P4
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Na jednym z pecetów mam P4 3,2GHz z BOX'owym chłodzeniem
    i niemiłosiernie wierci wiatrakiem (wprawiając w wibracje całą obudowę).
    Proc siedzi na płycie ASRock 4CoreDualVSTA i gdy zatrzymuje wiatrak ręką
    i podglądam temperaturę w Hardware Monitor w BIOS-ie, nie przekracza 56
    stopni (trzymam nawet z 3-4 minuty dla pewności). Czyli procek sam
    w sobie wcale aż tak się nie nagrzewa - co zatem zmusza wiatrak
    do najwyższych obrotów? Kontroler obrotów siedzi w samym silniczku
    wiatraka czy na MoBo, czy to proc kontroluje obroty - jak to jest?
    Czy jest sposób na zwolnienie wiatraka poza oczywistym (zmianą na inny)?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-08-06 08:35:55
    Temat: Re: Wyciszanie P4
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Ewentualnie którego dwurdzeniowca od Intel'a opłaca się teraz kupić
    (determinantem jest jak najniższa cena)?! Na Allegro widzę np Intel Core
    2 Duo E5300 BOX za 253 zł i Pentium Dual Core E5200 BOX za 219 zł lub
    E2200 BOX za 205 zł - który jest najwydajniejszy (zastosowanie DAW)?

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2009-08-06 08:48:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "OMSON" <o...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy jest sposób na zwolnienie wiatraka poza oczywistym (zmianą na inny)?

    płyta główna. Poszukaj w biosie stosownych ustawień.

  • 4. Data: 2009-08-06 10:19:03
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > stopni (trzymam nawet z 3-4 minuty dla pewności). Czyli procek sam
    > w sobie wcale aż tak się nie nagrzewa - co zatem zmusza wiatrak
    ----------------
    Zapewne wyłączone sterowanie obrotami w biosie płyty głównej.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 5. Data: 2009-08-06 14:13:35
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Na jednym z pecetów mam P4 3,2GHz z BOX'owym chłodzeniem
    > i niemiłosiernie wierci wiatrakiem (wprawiając w wibracje całą obudowę).

    Boxowe chłodzenia słyną z niemiłosiernego hałasu. Proponuje założyć np.
    Ninja Scythe albo coś tańszego od Pentagrama np. Freezone. Z tym, że takie
    chłodzenie kosztuje czasem więcej od tego procka na alledrogo.

  • 6. Data: 2009-08-06 14:57:16
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > wiatraka czy na MoBo, czy to proc kontroluje obroty - jak to jest?
    > Czy jest sposób na zwolnienie wiatraka poza oczywistym (zmianą na inny)?

    Boxowy wentyl wyje jak potępieniec i wiele z tym nie zrobisz. Polecam
    zamiane na taki:
    http://allegro.pl/item697916020_arctic_cooling_freez
    er_7_pro_pwm_nowa_wersja_gw6l.html
    Stosunkowo niedrogi a chłodzi doskonale i jest cichutki.