    From: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: smuga na matrycy LCD
    Date: Fri, 7 Aug 2009 15:15:01 +0200

    > Fachowiec nie jestem ale miałem cos identycznego tylko bardziej w lewo.
    > Poszedł monitor na serwis i wrócił bez smugi - powiedzieli ze zdemontowali
    > wszystko złożyli z powrotem i smugi już nie było (była ale tak mała ze
    > trzeba było się wpatrywać)

    bingo! - taka jest przyczyna, zmiany naprężeń w warstwach folii w
    podświetleniu pod wpływem wilgoci temperatury itp czynników, najbardziej
    widoczne na szarych tłach, najlepiej rozłożyć i złożyć matryce ale nie
    gwarantuje że jak zrobi się sucho problem powróci

    można też próbować dokładnie przemasować całą matrycę "odprężyć"

    J.