  • 31. Data: 2013-03-08 18:55:05
    Temat: Re: skurwysyny przed przejsciami dla pieszych
    Od: tá´Ź

    Myjk wrote:

    > Ale co chcesz napisać, że nie da się tego przewidzieć? Da się. Można
    > wyprzedzić wcześniej, albo wcześniej odpuścić. Przejścia są oznakowane i
    > widoczne z daleka.

    No nie da się, bo nie da się jechać idealnie synchronicznie z kolesiem po
    lewej czy po prawej.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 32. Data: 2013-03-08 19:00:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 08 Mar 2013 18:27:12 +0100, Michoo napisał(a):

    > Nie jest wyprzedzaniem sytuacja w której ruch na sąsiednich pasach
    > odbywa się z różną prędkością.

    Sprawdz wyjaktki podane w konwencji.

    J.

  • 33. Data: 2013-03-08 19:04:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Mar 2013 17:48:16 +0100, Myjk napisał(a):
    > Fri, 8 Mar 2013 17:33:15 +0100, frank drebin
    >
    > Uhm. Potem na nagraniu wychodzi, że to "bezwiednie" i "delikatnie" to była
    > różnica 20-30/h.

    Ty jedziesz 60, on 50, on zwalnia do 40 bo telefon zadzwonil, i wychodzi 20
    km/h ..

    > Następnym razem auto wyhamuje przed przechodniem, który
    > "wtargnął" na pasy, koleś z pasa obok "delikatnie" wyprzedzający, pieszego
    > potrąci i będzie się w sądzie tłumaczył, że "bezwiednie" z kogoś kalekę
    > zrobił.

    Ostatnio to ja jechalem 50, oni 60, oni nagle zaczeli hamowac, a ja zanim
    sie zorientowalem ze cos jest nie tak to juz zebra byla blisko ..

    J.

  • 34. Data: 2013-03-08 19:13:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-08 18:34, Krzysztof 45 pisze:

    > Tak. Drogi są dla wszystkich a jezdnie dla samochodów.

    Z jezdniami to nieprawda - z definicji są przeznaczone do ruchu
    pojazdów.

    > A namalowane pasy nie są dla jaj, tylko wyznaczają przejście dla pieszych.

    Cieszę się, że to zauważyłeś. Reszta dalej...

    > A pieszy w jakich okolicznościach może przejść po pasach na drugą stronę
    > jezdni?

    W zasadzie w każdej - nie może 'wtargnąć'.

    > Chyba nie chcesz powiedzieć że wpierdala się na wydrę pod
    > nadjeżdżające pojazdy?

    Hmmm - a skąd takie wnioski? Gdzie tu miałeś "wpierdalanie się
    na wydrę"?

    > Nie jeden tak robił to YT można takich fiflaki pooglądać.

    Ty się może naucz przepisów:

    Oddział 6
    Wyprzedzanie
    Art. 26.

    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
    nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    Szkoda, że trzeba te elementarne rzeczy powtarzać w kółko, ale cóż
    - może choć jeden więcej zrozumie, że jak samochody stoją/zatrzymują
    się przed przejściem dla pieszych, to się zwalnia i zatrzymuje,
    a nie opowiada jakie to trudności w ocenie sytuacji ma...

  • 35. Data: 2013-03-08 19:20:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2013, tᴏ wrote:

    > Zresztą w wielu krajach nie ma
    > czegoś takiego jak "wyprzedzanie na drodze wielopasmowej", bo to jakiś
    > absurd.

    We wszystkich krajach w których obowiązuje konwencja obowiązuje
    ten sam przepis konwencji - to są wszystkie te kraje, w których
    możesz jeździć z polskim PJ :P
    Przecież było kilka flejmów na ten temat.
    "Nie uznaje się za wyprzedzanie z wyjątkiem przejeżdżania przez
    przejście" czy jak to tam idzie.

    > Jak auta jadą po kilku pasach w tym samym kierunku to ZAWSZE są
    > jakieś różnice prędkości

    Owszem, zasada prosta - "zakaz wyjeżdżania przed maskę tego obok".
    Jedziesz szybciej, zwalniasz. Nie wysuwasz się tamtemu przed
    maskę, więc on tego problemu nie ma.
    Tak, jest problem z hamującymi zawczasu na pasie do skrętu. Pech.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-03-08 19:27:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 08 Mar 2013 16:53:30 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    > czyli co ?
    > mialem poczekac az rusza ci ktorzy sie zatrzymali aby nas puscic i
    > dopiero jak przejada to wejsc na przejscie?

    No nie, ale jakby oni sie nie zatrzymali, to bys grzecznie poczekal az
    wszyscy przejada i dramatycznych przezyc nie mial.

    Wiec czyja jest wina w tej sytuacji ? :-)

    J.

  • 37. Data: 2013-03-08 19:29:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-08 19:04, J.F. pisze:

    > Ty jedziesz 60, on 50, on zwalnia do 40 bo telefon zadzwonil, i wychodzi 20
    > km/h ..

    Ty oczywiście wiesz, że zwolnił bo zadzwonił telefon, a nie że inna
    przyczyna - zresztą to i tak dorabianie ideologii.

    > Ostatnio to ja jechalem 50, oni 60, oni nagle zaczeli hamowac, a ja zanim
    > sie zorientowalem ze cos jest nie tak to juz zebra byla blisko ..

    To nie śpij za kółkiem i patrz na znaki.

    https://maps.google.pl/maps?q=Konstancin-Jeziorna,+d
    worska&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.085118,21.070096&spn=0.00
    1312,0.003484&sll=52.029619,20.601304&sspn=0.005254,
    0.013937&t=h&hnear=Dworska,+05-510+Konstancin-Jezior
    na,+piaseczy%C5%84ski,+mazowieckie&z=19

    W linku miejsce, gdzie ostatnio hamowałem dość ostro, mimo tego, że
    generalnie uważam itd. - miejsce wredne, dodatkowe ograniczenie do
    40km/h, znaki 'przejścia' chyba nawet mają dodatek migający.
    Wracałem wieczorem, zmęczony itd. (okolice znam). Zareagowałem na
    samochód stojący przed pasami, a nie na pieszych, których nie było
    widać w zasadzie do końca. Co jakiś czas policja nawet robi tam
    łapanki, a jakiś odsetek kierowców ma w d*** ograniczenie i tnie
    po 80km/h.

  • 38. Data: 2013-03-08 19:31:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Mar 2013 07:38:30 -0800 (PST), Jarecki napisał(a):

    > O w mordę. Jesteś posiadaczem PJ i pleciesz takie głupoty? Widzisz przejście dla
    pieszych, to zachowujesz szczególną ostrożność, czyli patrzysz, czy czasem nie idzie
    jakiś pieszy, a nie w mordę, czy inne samochody zwalniają!!!

    Jedziesz, patrzysz sie na przejscie widzisz ze nikt nie idzie, a tymczasem
    samochod obok nieco zwalnia i jestes winny wyprzedzania na przejsciu :-P

    J.

  • 39. Data: 2013-03-08 19:41:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2013, Michoo wrote:

    > Nie jest wyprzedzaniem sytuacja w której ruch na sąsiednich pasach
    > odbywa się z różną prędkością.

    ...z wyjątkiem przejeżdżania przez przejście, prawda?
    Możesz mi wyjaśnić, dlaczego znasz przepis ale nie cały,
    nie czytasz dwu pierwszych słów w każym artykule? ;)

    Jako że rzucam tym tekstem drugi raz i usiłowanie flejmu
    "pokasz pszepis" wydaje się pewne :P, to z góry zapodam:

    http://archiwum.zmpd.pl/aktualnosci_pliki/f-1833-231
    5.konwencja_ruch_drogowy.pdf
    (przepraszam za "znaczki" wynikłe z kroskodowania przy cut&paste):
    +++
    6. Jeżeli majšzastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmujš
    całš szerokoœć jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszajš, lecz także jadšz szybkoœciš z ależnš od szybkoœci poprze-
    dzajšcego pojazdu poruszajšcego się w danym rzędzie, to:

    <BACZNOŚĆ>

    a) bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu
    ^^^^
    jazda pojazdów na jednym pasie ruchu z większš szybkoœciš niż na innym
    pasie nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego
    artykułu;

    [...kawałek innych pożytecznych przepisów...]

    9. Pojazd nie powinien wyprzedzaćinnego pojazdu zbliżajšcego się
    do przejœcia dla pieszych,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego jako takie, albo pojazdu
    zatrzymanego bezpoœrednio przed tym przejœciem, lecz jechać
    z dostatecznie zmniejszonš szybkoœciš
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    umożliwiajšcš
    natychmiastowe zatrzymanie pojazdu,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    jeżeli pieszy znajduje się na przejœciu.
    ---

    "natychmiastowe zatrzymanie" i "jeśli się znajduje" (a nie "jeśli
    jest widoczny").

    To nie wymaga komentarza.
    Podobnie jak fakt, że PoRD jest sprzeczny z konwencją, ale ta
    nie została wypowiedziana, więc obowiązuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2013-03-08 19:42:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-03-08 17:43, Myjk wrote:
    > Fri, 08 Mar 2013 15:34:55 +0100, h.w.d.p.

    > W Krakowie jest wyjątkowa dzicz na ulicach. Rzadko tam bywam,
    > ale jak jestem, to zawsze czuję jakiś ferment na ulicy -- wszyscy
    > jacyś nerwowi. Nie wiem, może ich Dworak tak stresuje. :P
    >
    > W Wawie ludzie często przyhamowują jak mają lekko _wyprzedzić_
    > przed przejściem, gdy przy pasach nawet nie ma ludzi...

    Różnie bywa - większość tak, ale pamięta się te "lepsze" przypadki -
    generalnie zbyt często takie akcje widzę, żeby puszczać pieszych jak są
    dwa lub więcej pasów i w lusterku nie widzę za sobą pustki na
    sąsiednich. Wolę niestety wyjść na buraka niż wystawić pieszego. Choćby
    dziś taką akcję widziałem. Z drugiej strony jak już puszczę, to prawie
    nigdy nie zdarza się, żeby pieszy patrzył w lewo przy przechodzeniu:(

    Shrek.