  • 1. Data: 2011-12-25 10:31:35
    Temat: skalowanie obrazu do wyższej rozdzielczości (DVD)
    Od: "binek" <a...@p...pl>

    Witam

    Testował to ktoś? Jakiej jakosci jest przeskalowany obraz plyty DVD do
    jakości "HD" ?

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale to skalowanie ma na celu poprawe jakosci
    np. DVD i uzyskanie namiastke HD , czy tak ? Jesli tak to jakiej jakosci
    jest ten obraz po przeskalowaniu ? Jak to widac na duzych ekranach np. 55?

  • 2. Data: 2011-12-25 13:13:08
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Testował to ktoś? Jakiej jakosci jest przeskalowany obraz plyty DVD do
    > jakości "HD"
    Z pewną dozą nieśmiałości skłonny jestem zaryzykować stwierdzenie że
    każdy kto oglądał DVD na fullhd tego próbował.
> [...]
    > jest ten obraz po przeskalowaniu ? Jak to widac na duzych ekranach np. 55?
    Nie da się poprawić jakości DVD. DVD ma ok 700 punktów a full hd 1900?
    Każdy TV jakoś sobie to przeskaluje, i śmiem twierdzić, ma do tego
    doskonałe oprogramowanie. Dlaczego? bo na codzień robi to samo z
    sygnałem SD.
    Gdyby jakiś TV robił takie przeskalowanie źle, mógłbyś spróbować
    przeskalować taki film vdubem(da sie?), następnie zapisać do formatu
    zgodnego z full hd ( wow ta ilość danych) i odtworzyć na czymś co
    prześle to full hd do TV. Tylko po co?

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-12-26 14:05:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "binek" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale to skalowanie ma na celu poprawe jakosci
    > np. DVD i uzyskanie namiastke HD , czy tak ?

    Prędzej zadowolenie jakochś nawiedzonych, którzy nie wiedzą co i po co
    kupują.

    >Jesli tak to jakiej jakosci jest ten obraz po przeskalowaniu ? Jak to widac
    >na duzych ekranach np. 55?

    A jak ma być widać?
    Pomyśl - z jaką rozdzielczością wyświetla telewizor Full HD film w jakości
    DVD?
    Z oryginalną, pozostawiając 7/8 ekranu czarne?
    Czy może sam przeskaluje go do SWOJEJ NATYWNEJ rozdzielczości FullHD i
    wyświetli na pełnym ekranie?
    Czyli zrobi dokładnie to samo co ta niby magiczna funkcja w odtwarzaczu?

    Bo chyba jasne jest, że sam sobie brakujących elementów (czyli tej jakości)
    nie wyczaruje prawidłowo, skoro na źródle ich nie było?

    Reasumując - jakiekolwiek różnice może widzieć ktoś kto ma super dvd i słaby
    telewizor, więc skanowanie odbędzie się na lepszych podzespołach w DVD.

    P.S.
    Jeszcze gorzej jest jak tv nie ma matrycy full HD, tylko o niższej
    rozdzielczości, bo wtedy skalowanie musi się odbyć dwa razy, więc szansa że
    obraz w efekcie będzie gorszy, jest praktycznie bliska 1.

  • 4. Data: 2011-12-26 16:26:08
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Bo chyba jasne jest, że sam sobie brakujących elementów (czyli tej
    > jakości) nie wyczaruje prawidłowo, skoro na źródle ich nie było?

    Może jakoś interpolować.
    Onegdaj zdziwiło mnie, że obraz z DVD na laptopie wyglądał gładziej niż
    na TV.

  • 5. Data: 2011-12-26 21:18:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:jda770$lvh$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Bo chyba jasne jest, że sam sobie brakujących elementów (czyli tej
    > jakości) nie wyczaruje prawidłowo, skoro na źródle ich nie było?

    >Może jakoś interpolować.

    Jasne, dokładnie tak jak tv, czyli wynik zależy od jakości podzespołów i
    algorytmów, a nie od miejsca w którym owa interpolacja ma miejsce.

  • 6. Data: 2011-12-27 07:04:39
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Jasne, dokładnie tak jak tv, czyli wynik zależy od jakości podzespołów i
    > algorytmów, a nie od miejsca w którym owa interpolacja ma miejsce.

    No i właśnie dlatego że algorytmy są różne, niektórzy uważają, że zależy
    to od miejsca ;-)
    Poniekąd to jest tak jak z przetwarzaniem C/A w odtwarzaczu CD albo we
    wzmacniaczu/amplitunerze.

  • 7. Data: 2011-12-27 17:57:04
    Od: "Mirek" <m...@w...op.pl>

    > Testował to ktoś? Jakiej jakosci jest przeskalowany obraz plyty DVD do
    > jakości "HD" ?

    Nie zagłębiając się w teorię o skalowaniu, interpolowaniu i innych patentach
    stwierdzam, że płyta dvd odtwarzana z odtwarzacza blu-ray (Samsung) wygląda
    lepiej na tv (Panasonic 50" f-hd) niż odtwarzana z odtwarzacza dvd
    (Panasonic, też z interpolacją na hdmi).