  • 1. Data: 2011-12-22 11:41:57
    Temat: Osłona złącza F na konwerterze
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    Witam,

    Wymieniłem konwerter w antenie satelitarnej i teraz zastanawiam się, jak
    osłonić złącze przed wodą. Poprzedni konwerter miał na wyposażeniu
    osłonkę w kształcie tulei, która zatrzaskiwała się w obudowie
    konwertera. Nowy (Inverto Twin Monoblock Black Pro) nie ma osłonek na
    wyposażeniu, a ta od poprzedniego konwertera nie pasuje. Co lepiej
    zrobić? Owinąć złącze taśmą izolacyjną? Nasmarować gwint smarem
    silikonowym? Obawiam się tylko, że jak do złącza dostanie się jednak
    woda, to nie będzie jak miała odparować. Osłonka nie była hermetyczna,
    chroniła przed wodą lecącą z góry.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Piotr

  • 2. Data: 2011-12-22 12:48:03
    Temat: Re: Osłona złącza F na konwerterze
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Wymieniłem konwerter w antenie satelitarnej i teraz
    > zastanawiam się, jak osłonić złącze przed wodą. .... Co
    > lepiej zrobić? Owinąć złącze taśmą izolacyjną? Nasmarować
    > gwint smarem silikonowym?

    Nic. Nie osłaniaj niczym, mówię poważnie.

    > Obawiam się tylko, że jak do złącza dostanie się jednak
    > woda, to nie będzie jak miała odparować.

    Dokładnie, dlatego oklejanie złaćza nic nie daje :-).
    Kiedyś, dawno temu, ludzie nagminnie owijali folią
    konwertery ;-)))

    > Osłonka nie była hermetyczna, chroniła przed wodą lecącą z
    > góry.

    Woda lecąca z góry w żaden sposób nie wpłynie do konwertera,
    bo złącza są skierowane do dołu.

  • 3. Data: 2011-12-22 12:59:30
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Nic. Nie osłaniaj niczym, mówię poważnie.

    OK, dzięki.

    > Dokładnie, dlatego oklejanie złaćza nic nie daje :-). Kiedyś, dawno
    > temu, ludzie nagminnie owijali folią konwertery ;-)))

    To akurat rozumiem - żeby się nie pobrudziły :)))

    > Woda lecąca z góry w żaden sposób nie wpłynie do konwertera, bo złącza
    > są skierowane do dołu.

    Raczej myślałem o tym, że dostanie się do złącza i zrobi zwarcie
    zasilania konwertera.

    Piotr

  • 4. Data: 2011-12-22 14:44:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    >Pozdrawiam serdecznie,

    Zaufaj producentowi. Skoro nie dał ochronki to widocznie niepotrzebna.

  • 5. Data: 2011-12-22 14:45:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup

    >Kiedyś, dawno temu, ludzie nagminnie owijali folią konwertery ;-)))
    Piloty rtv też;)

  • 6. Data: 2011-12-22 15:00:03
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Raczej myślałem o tym, że dostanie się do złącza i zrobi
    > zwarcie zasilania konwertera.

    Ja czegoś takiego jeszcze nie spotkałem :-). Nie ma powodu
    żeby ściekająca woda z własnej woli wybrała sobie trudną
    drogę do środka złącza zamiast swobodnie ściekać po złączu
    :-). Odkręcałem niejeden raz F-ki montowane 6-7 lat
    wcześniej i uwierz mi, było w środku czysto. Częściej jest
    problem z samym odkręceniem jej bo po prostu na tyle
    zaśniedziała :-)

  • 7. Data: 2011-12-22 15:38:21
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2011-12-22 12:41, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > silikonowym? Obawiam się tylko, że jak do złącza dostanie się jednak
    > woda, to nie będzie jak miała odparować. Osłonka nie była hermetyczna,

    Ja od lat smaruje tawotem.

  • 8. Data: 2011-12-22 21:20:40
    Od: "focus42" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ja od lat smaruje tawotem.

    Ja używam "eFek" zaciskanych w stożek z uszczelką w środku.

  • 9. Data: 2011-12-23 14:19:51
    Od: L <s...@n...pl>

    Obawiam się tylko, że jak do złącza dostanie się jednak
    > woda, to nie będzie jak miała odparować. Osłonka nie była hermetyczna,
    > chroniła przed wodą lecącą z góry.
    nie musisz kombinować - współczesne konwertery posiadają osłonę- po
    wkręceniu wtyków zsuń osłonę w dół i tyle

  • 10. Data: 2011-12-24 13:11:33
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > nie musisz kombinować - współczesne konwertery posiadają osłonę- po
    > wkręceniu wtyków zsuń osłonę w dół i tyle

    Ten niestety nie ma żadnych osłon, chyba że jestem ślepy. Ma metalową
    obudowę, z której wystają dwa gniazda F, przykręcone do obudowy
    nakrętkami. Tu są zdjęcia tego konwertera: http://tinyurl.com/cx5zlrl

    Pozdrawiam,

    Piotr