    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: skalowanie obrazu do wyższej rozdzielczości (DVD)
    Date: Mon, 26 Dec 2011 15:05:50 +0100

    Użytkownik "binek" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4ef6fb69@news.home.net.pl...
    > Witam
    >
    > Testował to ktoś? Jakiej jakosci jest przeskalowany obraz plyty DVD do
    > jakości "HD" ?
    >
    > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale to skalowanie ma na celu poprawe jakosci
    > np. DVD i uzyskanie namiastke HD , czy tak ?

    Prędzej zadowolenie jakochś nawiedzonych, którzy nie wiedzą co i po co
    kupują.

    >Jesli tak to jakiej jakosci jest ten obraz po przeskalowaniu ? Jak to widac
    >na duzych ekranach np. 55?

    A jak ma być widać?
    Pomyśl - z jaką rozdzielczością wyświetla telewizor Full HD film w jakości
    DVD?
    Z oryginalną, pozostawiając 7/8 ekranu czarne?
    Czy może sam przeskaluje go do SWOJEJ NATYWNEJ rozdzielczości FullHD i
    wyświetli na pełnym ekranie?
    Czyli zrobi dokładnie to samo co ta niby magiczna funkcja w odtwarzaczu?

    Bo chyba jasne jest, że sam sobie brakujących elementów (czyli tej jakości)
    nie wyczaruje prawidłowo, skoro na źródle ich nie było?

    Reasumując - jakiekolwiek różnice może widzieć ktoś kto ma super dvd i słaby
    telewizor, więc skanowanie odbędzie się na lepszych podzespołach w DVD.

    P.S.
    Jeszcze gorzej jest jak tv nie ma matrycy full HD, tylko o niższej
    rozdzielczości, bo wtedy skalowanie musi się odbyć dwa razy, więc szansa że
    obraz w efekcie będzie gorszy, jest praktycznie bliska 1.