eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "pm" <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Date: Sat, 25 Jun 2011 18:31:52 +0200
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 60
    Message-ID: <iu52i0$8t0$1@news.net.icm.edu.pl>
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
    <4e044646$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <iu22bb$p34$1@mx1.internetia.pl> <iu2hvt$47e$1@inews.gazeta.pl>
    <iu2lml$doq$1@news.net.icm.edu.pl> <iu4lr9$lu6$1@inews.gazeta.pl>
    <iu4mkb$lai$1@news.net.icm.edu.pl> <iu4ocn$qs$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: d194-105.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1309019520 9120 109.173.194.105 (25 Jun 2011 16:32:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 16:32:00 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <iu4ocn$qs$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379105
    [ ukryj nagłówki ]

    ?

    > uprość jakoś symulacje i weź mi to wytłumacz jeszcze raz proszę. umówmy
    > sie ze rozpatrujemy pustą 3 metrową pakę auta, które ma prędkość 10m/s i
    > zerową strefę zgniotu. z tyłu jest 100kg beczka z betonem. w chwili
    > uderzenia o scianę skalną, beczka ma prędkość 10m/s. Ta prędkość była
    > stała do tej chwili bo cały układ był napędzany prze silnik. Silnik już
    > nie pracuje, wiec prędkość zaczyna mikroskopijnie maleć.
    >
    > Wykaż proszę wytłumacz mi jaka odległość "lotu" bezwładnego beczki jest
    > najgorsza/najlepsza dla zniszczeń przez nią spowodowanych.
    >
    przy tych założeniach (0 strefy zgniotu) najprościej pominąć istnienie "3
    metrowej paki auta" i założyć ze beczka przywala w ścianę o te 0,3s później.
    niż samochód.

    W powyższym przypadku położenie beczki nie ma żadnego znaczenia
    beczka wali w ścianę z energią Ekb=5000J

    przykład pozytywny:

    strefa zgniotu 1m
    paka auta podzielona przegroda w połowie (1,5m od przodu)
    średnica beczki 0,5m
    co daje odległość beczki od przegrody 1m

    czas zatrzymania samochodu po zderzeniu: t_zgniotu=2*1/10=0,2s
    a=50m/s^2
    droga przebyta przez beczkę w czasie t_zgniotu to
    S_beczki=10m/s*t_zgniotu=2m


    czas potrzebny na dolot beczki do przegrody (np. fotela)
    td=1/10=0,1s
    liczymy prędkość przegrody po czasie td
    Vd=Vo-a*td=10-50*0,1=5m/s
    prędkość beczki Vb=Vo=const=10m/s

    różnica prędkości Vr=5m/s energia kinetyczna beczki Ekb=50*25=1250J

    przez pozostałe 0,1s beczka "leży" na przegrodzie i naciska na nią z siłą
    F=a*m=5000N.

    przesuwamy beczkę 0,5m w kierunku przegrody.
    czyli td=0,05s
    Vd=7,5m/s
    Vr=2,5m/s Ekb=312J
    beczka leży nieco nieco dłużej, wciąż naciska z siłą 5000N

    decyzja z jaką prędkością beczka ma ci przywalić w plecki należy do ciebie.










Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: