-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sens "spawania" chlodnicy
Date: Mon, 21 Feb 2011 21:59:04 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 96
Message-ID: <ijujmp$74s$1@news.onet.pl>
References: <ijt5am$j43$1@inews.gazeta.pl> <ijtn6o$73b$1@news.dialog.net.pl>
<ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl> <ijtt4p$ab6$1@news.dialog.net.pl>
<iju01q$rk3$1@news.onet.pl> <iju7ei$fm0$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.222.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1298321945 7324 83.142.222.226 (21 Feb 2011 20:59:05 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2011 20:59:05 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <iju7ei$fm0$1@news.dialog.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351816
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-21 18:27, Jotte pisze:
>
> Nie wiem czy wiesz, ale narzynanie (pogłębianie) bieżnika stosowano
> także w oponach samochodów osobowych.
Stosowano. Nie stosuje się ze względów ekonomicznych. Do ciężarówek zaś
z tych samych względów się stosuje. Prawo rynku.
> Nie bardzo rozumiem, co ma oznaczać enigmatyczne określenie proces "w
> pewym sensie zaplanowany", ale dobra, niech tam.
Oznacza to tylko i wyłącznie fakt, że producent części zezwala jawnie na
ingerencję w swój produkt.
Tak samo, jak dopuszczalne są naprawy każdego innego elementu, którego
technologia naprawy jest znana.
> Mam inną teorię. Kierowcy osobówek po prostu już nie kupują nalewajek,
> wolą zapłacić trochę więcej za nówkę i mieć spokój, a nie zastanawiać
> się, czy im bieżnik na zakręcie nie odmaszeruje.
Bo opona jest relatywnie tania względem bieżnikowanej. Tak samo jak
wymiana końcówki wtryskiwacza względem wymiany całego wtryskiwacza.
> szoferaki ciężarówek. Opony dość drogie, z uwagi na przebiegi zużywają
> się szybko, tna koszty działalności gdzie i jak się da.
.. a opony do ciężarówek są przystosowane do bieżnikowania.
> ale
> poddaję pod dyskusję samą ingerencję w elementy konstrukcyjne samochodu.
> A zdradzisz w takim razie, o co ci chodzi?
Opisane wyżej.
> Tylko, że my tu rozmawiamy o samochodach, w ogromnej większości
> osobowych, codziennego użytku. Może odezwie się jeszcze ktoś, kto
> pracował przy naprawach silników barek rzecznych, turbin agregatów
> prądotwórczych wielkiej mocy lub chćby kosiarek do trawy.
Widzisz różnicę pomiędzy samochodem cywilnym, a sprzętem ciężkim, np.
budowlanym?
>
> Gdzie tu logika? Skoro oryginał był wadliwy, a regenerowany jest mu
> równowartościowy, to przecież znaczy, że także jest wadliwy!
Równowartościowy przed wystąpieniem usterki. Skoro działał prawidłowo
przed uszkodzeniem, był pełnowartościowym elementem.
> Albo z innej strony. Najpierw producent wprowadził wadliwy element bo
> się pomylił w czyms tam. Potem ten sam producent dopuszcza naprawę
> (sic!) uznając element naprawiony za niewadliwy i ty jesteś przekonany,
> że teraz on się nie myli? Na jakiej podstawie?
Bo uznał, że błąd konstrukcyjny można wyeliminować poprzez modyfikację
czy też naprawę. W sposób jaki to ocenił nie jest ważny - skoro sam za
taką naprawę płacił.
>
>> BTW - są druciarnie "naprawiające" pękniete bloki silników, głowice itp.
>> Kupiłbyś auto o którym wiesz, że tak jest "zregenerowane"?
> Tak, jeśli bym o tym wiedział
>
> Przecież sam napisałem: "o którym wiesz", czy czytasz uwaznie?
Więc uściśliłem swoją wypowiedź. Gdybym wiedział.
>
> i równocześnie wiedziałbym w jakiej
> technologii taki blok został naprawiony.
>
> Krótko - wolisz towar naprawiany (czyli wcześniej zepsuty), czy nie
> naprawiany?
Tak, jeśli jest naprawiony zgodnie ze sztuką.
> Pisałem kilkakrotnie, ale chyba i tak nie zostałem przez niektórych
> zrozumiany. Uszkodzone elementy newralgiczne, których awaria
> unieruchamia samochód - do wymiany na nowe, bo nie mam przyjemności z
> jazdy (szczególnie w dalekiej trasie) wsłuchując się w odgłosy wydawane
> przez maszynę, ani zastanawiać się, czy już znowu pada, czy może jeszcze
> szczęśliwie nie i czy jak padnie, to da się naprawić i czy starczy na to
> kasy w danej chwili.
Dla mnie elementem newralgicznym jest układ kierowniczy i hamulcowy. Tu
zgoda - tylko nowe części. Cała reszta uzależniona jest tylko od
kosztów. Jeśli mogę wydać 20zł na szczotki do alternatora, a nie 300zł
za sam alternator to wymienię szczotki. Analogicznie, skoro mogę usunąć
wyciek z chłodnicy za 50zł to je wydam, a nie 300zł czy 500zł na nową
chłodnicę.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.11 22:25 sth
- 21.02.11 22:31 Jotte
- 21.02.11 22:55 venioo
- 21.02.11 23:09 J.F.
- 21.02.11 23:08 Jotte
- 21.02.11 23:10 Jotte
- 21.02.11 23:25 szufla
- 22.02.11 00:20 venioo
- 22.02.11 00:31 Olo
- 22.02.11 00:40 Jotte
- 22.02.11 01:06 Jotte
- 22.02.11 07:26 Sylwester Łazar
- 22.02.11 08:15 Iksinski
- 22.02.11 08:51 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 22.02.11 09:16 gregor
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF