  • 151. Data: 2021-01-04 17:39:55
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Jacek Maciejewski w
    <news:1n61wt7m9j6sv.ckwdqut0vlfl$.dlg@40tude.net>:

    > Zamykamy wyeksploatowaną rafinerię w Policach

    Proszę podaj liczby powiązane z taką akcją (pośrednie i bezpośrednie)

    > Zamykamy wszystkie (oprócz Bogdanki) kopalnie węgla i już mamy

    Ty się dzieciaku zastanowiłeś co mamy?

    > braku kosztów eksploatacji.

    Ktoś/coś ci bardzo eksplorował/o okolice między uszami, że taka pustka
    została!

    FUT: poster
    --
    'Tom N'

  • 152. Data: 2021-01-04 20:26:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zamykamy wyeksploatowaną rafinerię w Policach i nie budujemy nowej.
    > Zamykamy wszystkie (oprócz Bogdanki) kopalnie węgla i już mamy zysk w
    > postaci braku konieczności dotowania i braku kosztów eksploatacji. Z
    > tego budujemy tą nową elektrownię, oczywiście atomową

    I z tego wszystkiego starczy $$$ na chociaż jedną elektrownie atomową?
    Największa obecnie elektrownia atomowa na świecie ma moc prawie 8GW, nie
    mam pojęcia ile kosztowała, ale do 2050 potrzebujemy przynajmniej 3
    takie. Już nie wspominając, że paliwa w kraju nie mamy nawet do tej jednej.

  • 153. Data: 2021-01-04 21:45:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-04 o 20:26, nadir pisze:

> [...]
    > mam pojęcia ile kosztowała, ale do 2050 potrzebujemy przynajmniej 3
    > takie. Już nie wspominając, że paliwa w kraju nie mamy nawet do tej jednej.

    Nie ma też tylu restauracji, żeby czekający na ładowanie
    mogli się stołować :-)))

  • 154. Data: 2021-01-04 22:17:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam za dużo osób pobanowanych i mało widzę z tego wątku. Jednak
    > zadziwia mnie rozumowanie elektrofobów - jakby ta zmiana miała nadejść
    > z dnia na dzień i absolutnie każdy byłby zmuszony do wymiany samochodu
    > na elektryczny już zaraz, natychmiast.

    Nikt nie piszę że się nie da. Za to niektórzy piszą, że się da bez
    inwestycji. I co ciekawe od razu z wiatru i słońca (w nocy) bez tych
    inwestycji docelowo będzie.

    Trzeba w to zaiwestować dużą kasę, a na razie elektryki działają, bo ich
    praktycznie nie ma.
    --
    Shrek

  • 155. Data: 2021-01-05 00:08:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 22:17:06 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > inwestycji docelowo będzie.
    > Trzeba w to zaiwestować dużą kasę, a na razie elektryki działają, bo ich

    Shreku, przeciez liczylismy.
    W nocy spozycie pradu w kraju spada o ok 10GW, wiec bez zadnych
    inwestycji mozemy pare mln elektrykow naladowac.

    Ale z wegla, nie z OZE.

    J.

  • 156. Data: 2021-01-05 09:24:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    > I którzy to?
    > Nikt nie pisze, że z dnia na dzień, ale zdaje się, że mamy do 2050
    > zrezygnować z węgla, dziś około 67% elektrycznej wytwarzane jest u nasz
    > z węgla. A tu jeszcze trzeba o jakieś 10% zwiększyć produkcję energii,
    > żeby móc zasilić te samochody. To ja się pytam z czego mamy ten prąd
    > produkować?

    Nawet jeśli z elektrowni węglowej, to sprawność tej elektrowni jest
    znacznie wyższa od silnika spalinowego a jakość spalin w ogóle nie
    daje się porównywać.

    Liczę jednak na to, że PiS w końcu się skończy i skończy się
    blokowanie OZE i energetyki jądrowej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 157. Data: 2021-01-05 09:43:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-05 o 00:08, J.F. pisze:

    > Shreku, przeciez liczylismy.
    > W nocy spozycie pradu w kraju spada o ok 10GW, wiec bez zadnych
    > inwestycji mozemy pare mln elektrykow naladowac.

    W teorii, tylko w teorii.
    Jak pan posiadacz elektryka wraca z pracy do domku gdzie może tanio
    podładować akumulatory to o której wróci o tej godzinie je ładuje.
    Kupowanie specjalnej ładowarki gdzie można zaprogramować czas
    ładowania niweluje zyski z taniego ładowania w domu.
    A latanie o 23 czy 24 do garażu żeby własnoręcznie podpiąć w
    godzinach szczytu szybko mu się znudzi.
    Zwłaszcza w taka porę roku jaka jest teraz.

    Pozdrawiam

  • 158. Data: 2021-01-05 09:48:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2021 o 09:43, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Kupowanie specjalnej ładowarki gdzie można zaprogramować czas
    > ładowania niweluje zyski z taniego ładowania w domu.

    Zanim zaczynasz w ten sposób hejtować, warto by coś wiedzieć w temacie o
    którym się wypowiadasz.

    Do powyższego nie trzeba nic kupować.
    Elektryk to nie ograniczony technologicznie smrodowóz i tego typu
    ustawienia ma w standardzie.
    Ustawiasz raz i zapominasz o temacie.

    Niektóre mają również możliwość ustawienia poziomu naładowania baterii
    który mają trzymać, np. od 20 do 80%, który to przedział jest dla niej
    optymalny na codzień.

  • 159. Data: 2021-01-05 12:07:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet jeśli z elektrowni węglowej, to sprawność tej elektrowni jest
    > znacznie wyższa od silnika spalinowego a jakość spalin w ogóle nie
    > daje się porównywać.

    Samej elektrowni od silnika tak. Całość - niespecjalnie. Dla przykładu -
    elektryki "palą" 20kWh na 100. Daje to około 200g CO2 na kilometr. Mało
    która czyli tyle co stare spalinki. A to 20kWh na elektrowni - dolicz
    jeszcze sprawność przesyłu 90%, ładowarki, akumulatora i silnika -
    kolejne 80%.

    --
    Shrek

  • 160. Data: 2021-01-05 12:12:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.01.2021 o 00:08, J.F. pisze:

    > Shreku, przeciez liczylismy.
    > W nocy spozycie pradu w kraju spada o ok 10GW, wiec bez zadnych
    > inwestycji mozemy pare mln elektrykow naladowac.

    Nie można chociażby dlatego, że nie każdy ma gniazdko w garażu. Ba...
    sporo ludzi nie ma garażu wcale. Ci co mają garaż z gniazdkiem to zwykle
    mieszkają za miastem i robią więcej niż 30km dziennie. No i trzeba do
    tego smartgrida bo inaczej pierdolnie cały system energetyczny. Jak to
    się ma do "nic nie trzeba inwestować"?

    A na końcu dostajesz coś, co jest wybrakowanym produktem i nie spełnia
    nawet wymagań majka "elektryk powienien pasować każdemu".

    --
    Shrek