  • 161. Data: 2021-01-06 14:31:39
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 03 Jan 2021 00:07:39 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Czyli w momencie, gdyby się pojawiły same samochody elektryczne to leżymy i
    > kwiczymy, bo prundu jednak nie będzie?
    To uważasz że to będzie tak: Abrakadabra i już mamy w Polsce 10 milionów
    EV? Wczoraj nie było a dziś są? I kwiczymy bo zapomnieliśmy powiedzieć
    abrakadabra, elektrownie też się mają stać?
    Przecież to będzie proces trwający ze 2-3 dziesiątki lat.

    > A te dziesiątki (setki) elektrowni to czym będą zasilane? Wodą, ziemniakami i
    > pszenicą?
    Żeby ludzka głupota dała się spożytkować to byśmy mieli prąd za darmo. A
    tak to go będziemy mieli z OZE i atomu. Oraz trochę z wody. Ty będziesz
    go miał z kręcenia korbką, za karę za brak rozumu.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 162. Data: 2021-01-07 00:25:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 6 Jan 2021 14:31:39 +0100, w <44u468tgh55n$.15ri6dmvu30xi.dlg@40tude.net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > abrakadabra, elektrownie też się mają stać?
    > Przecież to będzie proces trwający ze 2-3 dziesiątki lat.

    I naprawdę wierzysz, że za 2-3 dziesiątki lat będziemy mieć miliony elektryków?
    :D

    > Żeby ludzka głupota dała się spożytkować to byśmy mieli prąd za darmo. A
    > tak to go będziemy mieli z OZE i atomu. Oraz trochę z wody. Ty będziesz
    > go miał z kręcenia korbką, za karę za brak rozumu.

    Z OZE i atomu? :D
    Gdyby prąd był z naiwności, świeciłbyś i grzał jak 200W żarówka (z drucikiem).
    Będzie cud jak ograniczymy znacząco zużycie węgla (znacząco, tzn. do 10%).

  • 163. Data: 2021-01-07 09:34:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Thursday, January 7, 2021, 12:25:50 AM, you wrote:

    > I naprawdę wierzysz, że za 2-3 dziesiątki lat będziemy mieć miliony elektryków?
    > :D

    A Ty nie wierzysz?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 164. Data: 2021-01-07 09:43:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 07 Jan 2021 00:25:50 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > I naprawdę wierzysz, że za 2-3 dziesiątki lat będziemy mieć miliony elektryków?
    > :D
    To nie kwestia wiary, to wiedza wynikająca z obserwacji trendu. O prawie
    Moore'a słyszałeś? To jest potęga trendu. Sięgnij do statystyk, narysuj
    sobie krzywą i wyciągnij wniosek.

    > Z OZE i atomu? :D
    > Gdyby prąd był z naiwności, świeciłbyś i grzał jak 200W żarówka (z drucikiem).
    > Będzie cud jak ograniczymy znacząco zużycie węgla (znacząco, tzn. do 10%).
    Polska słynie z cudów. Mieliśmy już cud nad Wisłą to będzie i drugi :)
    A poważniej, fakt że Polska nie słynie z wysokiej jakości klasy
    politycznej i gdybym miał wyrokować na tej podstawie to też bym wątpił.
    Ale na szczęście jesteśmy w Unii a ta ma niezłe rozumy na swoje potrzeby
    a także metody na opornych.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 165. Data: 2021-01-07 11:04:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Jan 2021 09:34:39 +0100, w <7363417629$20210107093442@squadack.com>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > A Ty nie wierzysz?

    Oczywiście, że nie.
    Po 30 latach od upadku komunizmu średni wiek polskich aut to jakieś 12 lat.
    I nie zapowiada się, by miało być jakoś specjalnie lepiej.

  • 166. Data: 2021-01-07 11:34:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-01-2021 o 11:04, r...@k...pl pisze:

    > Oczywiście, że nie.
    > Po 30 latach od upadku komunizmu średni wiek polskich aut to jakieś 12 lat.

    To akurat można załatwić jednym podpisem, który uniemożliwiłby
    rejestrację sprowadzanych z Zachodu złomów.
    Choćby pod pretekstem nie spełniania norm.
    Przy prawdopodobnym wypierpolu w tym czasie, będzie jeszcze łatwiej. ;-)

  • 167. Data: 2021-01-07 11:43:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.01.2021 o 11:04, r...@k...pl pisze:

    > Oczywiście, że nie.
    > Po 30 latach od upadku komunizmu średni wiek polskich aut to jakieś 12 lat.

    W tym milion fiatów 126p?

    MJ

  • 168. Data: 2021-01-07 12:29:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Thursday, January 7, 2021, 11:04:07 AM, you wrote:

    [...]

    > Oczywiście, że nie.
    > Po 30 latach od upadku komunizmu średni wiek polskich aut to jakieś 12 lat.
    > I nie zapowiada się, by miało być jakoś specjalnie lepiej.

    12 to dużo mniej niż 20 - 30. Za 30 lat po polskich drogach będą
    jeździć 12-letnie elektryki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 169. Data: 2021-01-07 14:22:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jan 2021 12:12:13 +0100, Shrek napisał(a):

    > Nie można chociażby dlatego, że nie każdy ma gniazdko w garażu. Ba...
    > sporo ludzi nie ma garażu wcale. Ci co mają garaż z gniazdkiem to zwykle
    > mieszkają za miastem i robią więcej niż 30km dziennie. No i trzeba do
    > tego smartgrida bo inaczej pierdolnie cały system energetyczny. Jak to
    > się ma do "nic nie trzeba inwestować"?

    No trzeba zainwestowac ... w gniazdka w podziemnym garazu, w gniazdka
    na osiedlowym parkingu, a przedluzacz z okna ...

    > A na końcu dostajesz coś, co jest wybrakowanym produktem i nie spełnia
    > nawet wymagań majka "elektryk powienien pasować każdemu".

    Ale jest odporne na koniec ropy :-)

    Choc prawde mowiac ... ciekaw jestem czy uda nam sie uratowac obecny
    styl zycia, czy bedzie ostry kryzys energetyczny i za nim
    surowcowo-przemyslowo-ekonomiczny.
    Duzo zalezy od tego czy te wiatraki i ogniwa maja nadwyzke produkcji
    energii nad zapotrzebowaniem przy wyprodukowaniu.

    J.

  • 170. Data: 2021-01-07 14:24:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jan 2021 09:43:18 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > W teorii, tylko w teorii.
    > Jak pan posiadacz elektryka wraca z pracy do domku gdzie może tanio
    > podładować akumulatory to o której wróci o tej godzinie je ładuje.
    > Kupowanie specjalnej ładowarki gdzie można zaprogramować czas
    > ładowania niweluje zyski z taniego ładowania w domu.

    To dorobia taka opcje do samochodu.
    Tzn mam nadzieje, bo widac, ze potrzeba ..

    > A latanie o 23 czy 24 do garażu żeby własnoręcznie podpiąć w
    > godzinach szczytu szybko mu się znudzi.
    > Zwłaszcza w taka porę roku jaka jest teraz.

    Do garazu niektorzy winda zjezdzaja. Poza tym prosty timer nie jest
    drogi.

    J.