  • 111. Data: 2021-01-02 14:07:40
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A wystarczy sobie policzyć. Shrek, jesteś dosyć rozgarnięty żeby to
    > zrobić i nie gadać tu głupot.

    Już to wielokrtonie z dzejefem liczyliśmy. Ale wytłumacz co miałeś na
    myśli... bo naprawdę nie wiem.

    --
    Shrek

  • 112. Data: 2021-01-02 14:23:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 13:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > No to akurat nie jest pewne, jeśli chodzi o cenę biletów jednorazowych.

    Nie wiem dlaczego porównujesz to z jednorazówkami. Po coś kwartalne
    wynaleźli. Przy kwartalnym wychodzi jakieś 80 miesięcznie. Przy
    jednorazówkach 9,2 razy powiedzmy 20 - jakieś 180 PLN. Samochodem jakiby
    nie był poniżej 200 miesiecznie nie zejdziesz. Nawet jak to będzie
    cienias co traci na rok 600PLN na wartosci, powiedzmy 400 ubezpieczenia,
    500km miesięcznie po 5 litrów to 25*4,5 120 na miesiąc 1440 rocznie na
    paliwko, 100 za olej, i 1000 na klocki. opony i trytytki. Masz na rok
    3540 na miesiąc 300.

    > Z kolei jak masz auto to często bez sensu jest wydawać na miesięczny,
    > już nie mówiąc o kwartalnym.

    Dalej z sensem. Samo paliwko wychodzi więcej niż bilety na kwartalnym.

    --
    Shrek

  • 113. Data: 2021-01-02 14:39:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 12:21:32 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > A rafineria czy tankowiec to wieczne są :)

    Nie, ale w miedzyczasie przewioza/przerobia tyle paliwa, ze to moze
    byc malo istotne.
    Spytaj raczej o elektrownie weglowe - tez na ~30 lat, potem trzeba
    nowa.

  • 114. Data: 2021-01-02 14:53:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-01-2021 o 12:02, J.F. pisze:

    > No to jeszcze wypada spytac, co trzeba do produkcji wiatraka czy
    > fotoogniw, i co sie przy tym wydala ...

    Pewnie mniej niż do produkcji rafinerii, ropociągu czy tankowca...

    > A pamietac trzeba, ze to 20-30 lat starczy, nie dluzej ...

    Jasne, bo spaliniak wraz ze swoim otoczeniem do produkcji paliw i
    tankowania wytrzymuje minimum pół wieku....

  • 115. Data: 2021-01-02 14:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > w nocy fotoogniwa nie dziala, a i wiatraki czesto tez nie.

    Rozumiem, ze fotoogniwa podpadaja pod cykl dzien-noc.
    Ale wiatraki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 116. Data: 2021-01-02 16:27:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 14:07:40 +0100, Shrek napisał(a):

    > Już to wielokrtonie z dzejefem liczyliśmy. Ale wytłumacz co miałeś na
    > myśli... bo naprawdę nie wiem.

    Nie wiem co i jak liczyliście więc to żaden argument. Radek powiedział
    że przejście ze spalinowych na elektryki będzie wymagać znacznej
    rozbudowy systemu energetycznego a przynajmniej tak go zrozumiałem. Więc
    policzyłem że zużycie energii kraju wielkości Polski przez tą zmianę
    wzrośnie o wartość jaką generuje typowa elektrownia zawodowa. To chyba
    nie jest znaczna rozbudowa, nie?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 117. Data: 2021-01-02 16:39:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, January 2, 2021, 12:02:25 PM, you wrote:

    [...]

    > No to jeszcze wypada spytac, co trzeba do produkcji wiatraka czy
    > fotoogniw, i co sie przy tym wydala ...

    Ale wiesz, co potrzeba do produkcji paliw i że to nie jest
    nieskończone? A wiesz, że produkcja paliw jest bardzo energochłonna?

    > A pamietac trzeba, ze to 20-30 lat starczy, nie dluzej ...

    Wyposażenie rafinerii wytrzymuje dłużej? Tam też się co chwilę coś
    wymienia. Te statki wożące ropę też wieczne nie są.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 118. Data: 2021-01-02 16:50:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 14:06:39 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tak - pod warunkiem, że będziesz je ładować całą noc, żeby przejechać 30
    > km następnego dnia - gdzie tu postęp?

    W braku smrodu w miescie.

    No i raczej - zeby uzupelnic energie po przejechaniu 30km w dniu
    poprzednim. Bo wiecej nie trzeba - srednio.

    A przy pelnej baterii mozesz w nastepnym dniu przejechac 300, 400, 500
    km - czy ile tam kupuiny EV pozwala.

    J.

  • 119. Data: 2021-01-02 17:15:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 16:50, J.F. pisze:

    > W braku smrodu w miescie.

    No ale tak na poważnie - nowe samochody nie kopcą specjalnie. Ba...
    wymyślono już dość dawno LPG - tam to prawie czyste co2 i h2o. Noc dobra
    - może jeszcze trochę co, ale to na świeżym powietrzu w ilościach
    homeopatyczych. Więc wychodzi na to, że zwykłe LPG ekologiczniejsze...

    > A przy pelnej baterii mozesz w nastepnym dniu przejechac 300, 400, 500
    > km - czy ile tam kupuiny EV pozwala.

    Ale to 70;)

    No i na końcu albo będziesz pieć dni ładował u górala, co cię za to
    podliczy jak za zboże, albo będziesz musiał obiad na stacji jeść zamiast
    sobie piwko po jeździe otworzyć jak biały człowiek.

    --
    Shrek

  • 120. Data: 2021-01-02 17:16:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 16:39:49 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Saturday, January 2, 2021, 12:02:25 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Ale wiesz, co potrzeba do produkcji paliw i że to nie jest
    > nieskończone?

    Wiem.

    >A wiesz, że produkcja paliw jest bardzo energochłonna?

    A to chyba roznie. U Arabow nie wystarczy dziury wywiercic, a woda
    sama wyplywa ?

    Ale ... ile energii trzeba do wyprodukowania takiego wiatraka?
    A ile energii wyprodukuje potem wiatrak ?

    Bo poki wegiel i ropa tanie, to mozna myslec, ze sie oplaca..

    J.