  • Data: 2002-07-18 11:27:45
    Temat: router TPSA i magiczne traceroute
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem posiadaczem SDI. Od godziny 17 coś się popsuło, traceroute urywało się
    na routerze brzegowym TPSA. Sprawdzałem co jakiś czas, ale nic się nie
    poprawiało. Do tego routera musi być podłączone kilkanaście lub kilkadziesiąt
    terminali, ktoś w ciągu tych paru godzin powinien więc zadzwonić (zakładając,
    że nia każdy myśli tak, jak ja). Zbliżała się druga w nocy, a ja chciałem
    odebrać pocztę. Nie było już sensu dzwonić do TPSA.

    Postanowiłem zalogować się na router (może to zrobić każdy użytkownik SDI).
    Sprawdziłem traceroute 1.1.1.1 (nie pamiętałem żadnego sensownego IP) - same
    gwiazdki. Czyli router _też_ musiał być odcięty od świata. A więc i wszystkie
    terminale. Popróbowałem jeszcze kilku traceroute, wybierałem numery podobne do
    IP routera. Za którymś razem "zaskoczyło". Sprawdziłem u siebie na komputerze -
    też zadziałało. Potem na minutę przestało i za chwilę wszystko było w porządku.

    Pytanie - czy jest to czysty przypadek (9 godzin niedziałania i zadziałało
    dokładnie w chwili, gdy zacząłem się bawić routerem), czy też istnieje
    możliwość, że coś się w tym urządzeniu zablokowało i kilka losowych traceroutów
    to naprawiło?