  • Data: 2002-07-18 15:27:10
    Temat: Re: router TPSA i magiczne traceroute
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Popławski <j...@n...more.hosts> wrote:
    > Jestem posiadaczem SDI. Od godziny 17 coś się popsuło, traceroute urywało się
    > na routerze brzegowym TPSA. Sprawdzałem co jakiś czas, ale nic się nie
    > poprawiało. Do tego routera musi być podłączone kilkanaście lub kilkadziesiąt
    > terminali, ktoś w ciągu tych paru godzin powinien więc zadzwonić (zakładając,
    > że nia każdy myśli tak, jak ja). Zbliżała się druga w nocy, a ja chciałem
    > odebrać pocztę. Nie było już sensu dzwonić do TPSA.

    Miałem wczoraj podobny problem ze swoim SDI, tyle że padło troche wcześniej
    - okolice 16, tak więc zadzwoniłem do BOKu, zrestartowali szafę i za 10
    minut działało jak należy. Gorzej jest, kiedy owa szafa, czy też urządzenie,
    które obsługuje ppp padnie np. po godzinie 18:00 w piątek - wtedy szanse na
    podniesienie są dopiero w poniedziałek o 7:00 rano - tak zdarzło się z moim
    sdi parenaśnie razy... W sumie ostatnio pojawiła się u mnie na osiedlu pewna
    dosyć porządna firma, która oferuje za praktycznie połowe ceny abonamentu sdi
    dostęp do internetu praktycznie 10 razy szybszy (1mbit/s w porywach do 2mbit/s
    jak sieć jest nieobciążona), do tego działa stablinie... Tak więc, dni mojego
    sdi są policzone, może przy okazji z telefonu stacjonarnego też zrezygnuję,
    bo jakoś nie mogę sobie przypomnieć kiedy z niego ostatni raz dzwoniłem. :>

    > Pytanie - czy jest to czysty przypadek (9 godzin niedziałania i zadziałało
    > dokładnie w chwili, gdy zacząłem się bawić routerem), czy też istnieje
    > możliwość, że coś się w tym urządzeniu zablokowało i kilka losowych
    > traceroutów to naprawiło?

    Pewnie przypadek, ale tego raczej się nigdy nie dowiesz dokładnie, pracownicy
    tpsa w każdym razie, informacji takiej napewno ci nie udzielą...

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl