  • 1. Data: 2002-07-18 11:27:45
    Temat: router TPSA i magiczne traceroute
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    Jestem posiadaczem SDI. Od godziny 17 coś się popsuło, traceroute urywało się
    na routerze brzegowym TPSA. Sprawdzałem co jakiś czas, ale nic się nie
    poprawiało. Do tego routera musi być podłączone kilkanaście lub kilkadziesiąt
    terminali, ktoś w ciągu tych paru godzin powinien więc zadzwonić (zakładając,
    że nia każdy myśli tak, jak ja). Zbliżała się druga w nocy, a ja chciałem
    odebrać pocztę. Nie było już sensu dzwonić do TPSA.

    Postanowiłem zalogować się na router (może to zrobić każdy użytkownik SDI).
    Sprawdziłem traceroute 1.1.1.1 (nie pamiętałem żadnego sensownego IP) - same
    gwiazdki. Czyli router _też_ musiał być odcięty od świata. A więc i wszystkie
    terminale. Popróbowałem jeszcze kilku traceroute, wybierałem numery podobne do
    IP routera. Za którymś razem "zaskoczyło". Sprawdziłem u siebie na komputerze -
    też zadziałało. Potem na minutę przestało i za chwilę wszystko było w porządku.

    Pytanie - czy jest to czysty przypadek (9 godzin niedziałania i zadziałało
    dokładnie w chwili, gdy zacząłem się bawić routerem), czy też istnieje
    możliwość, że coś się w tym urządzeniu zablokowało i kilka losowych traceroutów
    to naprawiło?

  • 2. Data: 2002-07-18 13:15:51
    Temat: Re: router TPSA i magiczne traceroute
    Od: "Tomasz Torcz, BG" <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Jacek Popławski <j...@n...more.hosts> :

> [...]
    > możliwość, że coś się w tym urządzeniu zablokowało i kilka losowych traceroutów

    na pl.internet.komuniakaty byly informacje o awarii lacza do
    telii i do kopenhagi.

    --
    Tomasz Torcz Zjadanie martwych dzieci
    z...@i...pl jest barbarzynstwem!

  • 3. Data: 2002-07-18 15:27:10
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

    Jacek Popławski <j...@n...more.hosts> wrote:
> [...]
    > że nia każdy myśli tak, jak ja). Zbliżała się druga w nocy, a ja chciałem
    > odebrać pocztę. Nie było już sensu dzwonić do TPSA.

    Miałem wczoraj podobny problem ze swoim SDI, tyle że padło troche wcześniej
    - okolice 16, tak więc zadzwoniłem do BOKu, zrestartowali szafę i za 10
    minut działało jak należy. Gorzej jest, kiedy owa szafa, czy też urządzenie,
    które obsługuje ppp padnie np. po godzinie 18:00 w piątek - wtedy szanse na
    podniesienie są dopiero w poniedziałek o 7:00 rano - tak zdarzło się z moim
    sdi parenaśnie razy... W sumie ostatnio pojawiła się u mnie na osiedlu pewna
    dosyć porządna firma, która oferuje za praktycznie połowe ceny abonamentu sdi
    dostęp do internetu praktycznie 10 razy szybszy (1mbit/s w porywach do 2mbit/s
    jak sieć jest nieobciążona), do tego działa stablinie... Tak więc, dni mojego
    sdi są policzone, może przy okazji z telefonu stacjonarnego też zrezygnuję,
    bo jakoś nie mogę sobie przypomnieć kiedy z niego ostatni raz dzwoniłem. :>

> [...]
    > dokładnie w chwili, gdy zacząłem się bawić routerem), czy też istnieje
    > możliwość, że coś się w tym urządzeniu zablokowało i kilka losowych

    Pewnie przypadek, ale tego raczej się nigdy nie dowiesz dokładnie, pracownicy
    tpsa w każdym razie, informacji takiej napewno ci nie udzielą...

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl

  • 4. Data: 2002-07-18 23:22:32
    Od: Mariusz Drozdziel <n...@t...net>

    Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl> wrote:

    > Pewnie przypadek, ale tego raczej się nigdy nie dowiesz dokładnie, pracownicy
    > tpsa w każdym razie, informacji takiej napewno ci nie udzielą...

    Ja bym rzekł, że nie 'pewnie', tylko poprostu przypadek. Jaki
    masz inny pomysł?

    Pozdrawiam.
    --
    Mariusz.

    == Mariusz Drozdziel <n...@t...net> == 2:482/5...@f...org ==
    == NOVA1-RIPE == GPG: 7CE2776F99C2C8F4613F E858D7DD1DA39F779A94 ==

  • 5. Data: 2002-07-18 23:22:57
    Od: "Hoody" <[wytnij.ten.antyspamer]hoody@hot.pl>

    > Tak więc, dni mojego
    > sdi są policzone

    Tydzien temu zrezygnowalem z nieszczesnego SDI na rzecz astercity.net.
    Szczegolnie zalezalo mi na dobrym transferze do Stanow, ktory w SDI
    szedl mi przez Telie (straty pakietow i olbrzymie lagi).
    Bylem szczesliwy jak dziecko, bo pozbylem sie paskudnego monopolisty
    i przebolalem nawet to, ze zabulilem rok temu za podlaczenie SDI 999zl.

    Na ACN przez 6 dniu hulalo jak burza, a tu wczoraj (czwartek) wieczorem
    nagle tragedia. Trwalo to niecala godzine i wrocilo do normalnego poziomu.
    Dzis po poludniu juz jednak slabo, a teraz znow beznadziejnie.
    Po zrobieniu traceroute okazalo sie, co?????
    Ze sygnal z ACN idzie do USA przez Telie!!!
    To po to pozbywalem sie SDI zeby znowu ugrzazc w Telii???
    Przed chwila znowu sprawdzilem i teraz hula jak nalezy. Bo sygnal
    wychodzi droga przez pronet-ipartners do sprinta, a nie przez
    niedopuszczalnie fatalne lacze telii...

    Czy ktos z uzytkownikow ACN moglby mi powiedziec jak to u niego
    bywa - czy takie problemy z routingiem do Stanow czesto sie zdarzaja?

    Pozdrowienia
    Hoody

  • 6. Data: 2002-07-19 09:03:10
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3d372c94$1@news.home.net.pl> Hoody napisał(a):
> [...]
    > Po zrobieniu traceroute okazalo sie, co?????
    > Ze sygnal z ACN idzie do USA przez Telie!!!
    > To po to pozbywalem sie SDI zeby znowu ugrzazc w Telii???

    Ojejku, coś taki cięty na tę Telię? Skąd wiesz, może acn ma swój własny link do
    Telii, a ten nie musi być zapchany. Pokaż tego traceroute.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 7. Data: 2002-07-19 14:04:33
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

    Hoody <[wytnij.ten.antyspamer]hoody@hot.pl> wrote:

> [...]
    > Po zrobieniu traceroute okazalo sie, co?????
    > Ze sygnal z ACN idzie do USA przez Telie!!!
    > To po to pozbywalem sie SDI zeby znowu ugrzazc w Telii???

    Zasadniczo teraz każdy większy operator ma łącza do Teli :), więc nie
    uciekniesz od nich, druga sprawa że łącza te zazwyczaj działają dosyć dobrze,
    nawet w nieszczęśliwej sieci polpak. Podejrzewam, że miałeś pecha i trafiłeś
    na jakieś prace rekonfiguracyjne, które mogły pogorszyć stan sieci. :)

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl

  • 8. Data: 2002-07-19 14:05:00
    Od: "Marek Iwanejko" <m...@h...elka.pw.edu.pl>

    Hoody <[wytnij.ten.antyspamer]hoody@hot.pl> wrote:
    > Ze sygnal z ACN idzie do USA przez Telie!!!

    No i co z tego? TeliaNet to dobra sieć.

    > To po to pozbywalem sie SDI zeby znowu ugrzazc w Telii???

    W Telii nie grzęźniesz, Telia działa.

    > Przed chwila znowu sprawdzilem i teraz hula jak nalezy. Bo sygnal
    > wychodzi droga przez pronet-ipartners do sprinta, a nie przez
    > niedopuszczalnie fatalne lacze telii...

    Trochę się na tym nie znasz. W tym wypadku to że na łączu masz duże
    straty pakietów RTT to efekt przeciążenia łącza Twojego lub Twojego
    ISP a nie szkieletu Telii.
    Jak łączem o przepustowości X Mb/s usiłujesz puścić 3 * X Mb/s
    to będziesz miał takie efekty.

    To co zaobserowałeś mogło być efektem skierowania łączem do Telii
    dodatkowego ruchu, który zwykle idzie przez Pronet. Tak działa
    dynamiczny routing.

    pozdr,
    m.

  • 9. Data: 2002-07-22 17:39:00
    Od: "Ar" <z...@p...wp.pl>

> [...]
    wszystkie
    > terminale. Popróbowałem jeszcze kilku traceroute, wybierałem numery
    a jakigo hasła uzywasz do wchodzenia na router i co to był za rout.???

    pozdr

  • 10. Data: 2002-07-22 23:42:14
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

    Ar <z...@p...wp.pl> wrote:

    > a jakigo hasła uzywasz do wchodzenia na router i co to był za rout.???

    Im mniej wiesz, tym krócej będziesz przesłuchiwany. :-)
    A tak poważnie, jest to takie samo hasło, jakiego używasz do autoryzacji
    poprzez ppp, a router jest to pierwszy "hop", za twoją maszyną.

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl