  • 11. Data: 2013-06-13 17:37:26
    Temat: Re: rosyjskie drogi - może mi ktoś wytłumaczyć?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-12 23:06, BartekK wrote:
    > Weź poprawkę, że:
    > - na wschodzie "ludu mnogo", aut też, nawet jak tylko 0.1% ma kamerkę -
    > to i tak dużo jest rejestrowane.

    Eee tam - ich jest tylko 4 razy więcej. Po prostu tam się jeździ z
    kamerą. A i kultura jazdy pewnie taka jak u na 20 lat temu,

    > Dla równowagi: http://auto.fishki.net/comment.php?id=198456#

    Eee tam - nic czego nie doświadczałbym na co dzień w Warszawie
    (wpuszczając i będąc wpuszczanym).

    Shrek.

  • 12. Data: 2013-06-13 17:57:47
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Excite" <n...@n...bedzie.pl> wrote in message

    > Wystarczy smartfon i uchwyt za 25zł.

    ROTFL!

    A zamiast kranu w łazience wystarczy studnia na podwórku?

    --
    Axel

  • 13. Data: 2013-06-13 18:03:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości

    >ROTFL!
    >A zamiast kranu w łazience wystarczy studnia na podwórku?

    Kolega dobrze pisze, zasadniczo wiele telefonow kamery mialo, moze
    kiepskie, ale cos tam widac.
    Tylko uchwyt i ladowarka ... no i moze jeszcze troche softu, zeby
    sobie z dlugimi nagraniami radzil.

    J.

  • 14. Data: 2013-06-13 18:31:13
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-06-13 17:57, Axel pisze:
    > ROTFL!
    > A zamiast kranu w łazience wystarczy studnia na podwórku?

    Czego nie rozumiesz ? Powiedz to ci wytłumaczę.

  • 15. Data: 2013-06-13 19:14:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-06-12 23:45, J.F. pisze:
    (...)
    > Malo. U nas tez juz samochodow troche, a jakos "polish accident
    > compilation" nie ma.

    Niby nie, ale to chyba jednak kwestia skali i nie tylko...

    > I nawet jakbym mial kamere na stale zamontowana, to bym nie mial co
    > pokazac ... no ale moze inni by trafili ...

    Nie jeździsz samochodem to i nie masz - mi z rzeczy takich
    'ciekawszych', 'nagrało się' się potrącenie pieszego przez
    motocyklistę - jeden był lepszy od drugiego. Pieszy zamiast
    przejść po pasach do końca uznał, że skoro korek długi, to on
    sobie skróci idąc środkiem po podwójnej ciągłej. Motocyklista
    choć widział go z daleka (no chyba że był ślepy) omijał/wyprzedzał
    mimo podwójnej ciągłej i w dość dziwny sposób postanowił się
    przykleić do wyprzedzanych/omijanych (samochody jechały z przeciwka
    - w tym i ja) i trafił dokładnie w tego pieszego. Pogoda ładna,
    około południa, świetna widoczność, warunki wręcz wymarzone do
    jazdy, spacerów itd.

  • 16. Data: 2013-06-13 19:25:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-06-12 23:45, J.F. pisze:
    (...)
    >Niby nie, ale to chyba jednak kwestia skali i nie tylko...

    Ale ich jest 140mln, z dawnymi przyleglosciami moze 250mln.
    To jak jest pelno filmow u nich, to nasze tez powinny sie zdarzac :-)

    >Nie jeździsz samochodem to i nie masz - mi z rzeczy takich
    >'ciekawszych', 'nagrało się' się potrącenie pieszego przez
    >motocyklistę - jeden był lepszy od drugiego. Pieszy zamiast

    Ty jestes statystycznie podejrzany, to juz przerabialismy :-)

    No ale tym razem zarzutu nie czynie - wypadki sa, czasem ktos to widzi
    i robi za swiadka, wiec jesli widziales na zywo jeden przez wiele lat,
    to miescisz sie w rozkladzie :-)

    Ale jak 1 promil bedzie mial kamery ... chyba troche malo, choc tak z
    kilkadziesiat rocznie powinno sie nagrac, jakby wszyscy rzetelnie
    wrzucali to do komplilacji akurat starczy :-)

    J.

  • 17. Data: 2013-06-13 20:06:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-06-13 19:25, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Ale ich jest 140mln, z dawnymi przyleglosciami moze 250mln.
    > To jak jest pelno filmow u nich, to nasze tez powinny sie zdarzac :-)

    No i się zdarzają. Pytanie tylko ile osób publikuje to co się
    zarejestrowało. Jednak będę za tym, że mają statystycznie więcej
    kamer niż w Polsce w przeliczeniu na liczbę samochodów i jednak
    więcej wypadków (statystycznie) niż w Polsce. To daje spore
    liczby zarejestrowanych wydarzeń.

    > Ty jestes statystycznie podejrzany, to juz przerabialismy :-)

    Dla Ciebie podejrzany - to wiem. Tyle, że to niekoniecznie jest
    kwestia statystyki.

    > No ale tym razem zarzutu nie czynie - wypadki sa, czasem ktos to widzi i
    > robi za swiadka, wiec jesli widziales na zywo jeden przez wiele lat, to
    > miescisz sie w rozkladzie :-)

    Zapominasz o tym, że rozkład (piszesz pewnie o normalnym, ponieważ to
    dość popularne) jest tylko pewnego rodzaju przybliżeniem, a dodatkowo
    nie pozwala na wykluczenie pewnych hipotez, czy też twierdzeń.
    Mało tego, upraszczasz sobie model (bo to wygodne), a pewnie musiałbyś
    wziąć pod uwagę współczynnik korelacji (np. Spearmana), by zaakceptować
    wydarzenia, których prawdopodobieństwo sobie łatwo wyliczyłeś w modelu
    uproszczonym i które poddajesz w wątpliwość...

    > Ale jak 1 promil bedzie mial kamery ... chyba troche malo, choc tak z
    > kilkadziesiat rocznie powinno sie nagrac, jakby wszyscy rzetelnie
    > wrzucali to do komplilacji akurat starczy :-)

    A co tutaj "rzetelnie" wrzucać? W ramach płaczycowo-anacronowego hobby?
    Ludzie jednak w większości mają ciekawsze hobby i pierdołami nie będą
    śmiecić.

  • 18. Data: 2013-06-13 22:18:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Jun 2013 20:06:29 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > kamer niż w Polsce w przeliczeniu na liczbę samochodów i jednak
    > więcej wypadków (statystycznie) niż w Polsce. To daje spore

    Ja tylko o tym ze 1 promil posiadaczy to IMO za malo na takie
    rezultaty :-)

> [...]
    > Zapominasz o tym, że rozkład (piszesz pewnie o normalnym, ponieważ to
    > dość popularne) jest tylko pewnego rodzaju przybliżeniem, a dodatkowo

    W tym przypadku raczej dwumianowy..

> [...]
    > wydarzenia, których prawdopodobieństwo sobie łatwo wyliczyłeś w modelu
    > uproszczonym i które poddajesz w wątpliwość...

    Tym niemniej - jeden wypadek sie zdarza, bo wypadki czasem swiadkow
    maja.
    Dwa to juz spore szczescie, a cztery granicza z niemozliwoscia.
    Ale zglaszasz jeden, wiec nie mam uwag :-)

    Zreszta zobacz - tylu policjantow filmuje przez 8h dziennie i to
    samych ciezkich piratow jezdzacych z predkosciami niosacymi smierc ...
    a jakos nie kojarze aby sie chwalili nagraniem wypadku :-)

    > A co tutaj "rzetelnie" wrzucać? W ramach płaczycowo-anacronowego hobby?
    > Ludzie jednak w większości mają ciekawsze hobby i pierdołami nie będą
    > śmiecić.

    Ale przy takim podejsciu tym bardziej jeden promil nie wystarczy.
    Adam przynajmniej jeden wypadek zarejestrowal ... wlasny :-)
    Pierdoly mozna pominac, ale co ciekawsze wrzucac obowiazkowo :-)

    J.

  • 19. Data: 2013-06-13 23:08:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    WYŁĄCZNIE w sprawie formalnej:

    On Thu, 13 Jun 2013, J.F. wrote:

    > Zreszta zobacz - tylu policjantow filmuje przez 8h dziennie i to
    > samych ciezkich piratow jezdzacych z predkosciami niosacymi smierc ...
    > a jakos nie kojarze aby sie chwalili nagraniem wypadku :-)

    Zawsze jest takie brzydkie podejrzenie, że kryterium "ciężkich
    piratów" jest źle dobrane, co tłumaczyłoby Twoją uwagę :>
    IMO to ta kategoria ("nie widzę to jadę"):
    http://www.liveleak.com/view?i=fec_1340120933

    A co do nagrań policji (polskiej) - nie ma takich, kiedy to
    scigany sam się rozwalił?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2013-06-14 07:45:48
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-06-13 22:18, J.F. pisze:
    (...)
    > Tym niemniej - jeden wypadek sie zdarza, bo wypadki czasem swiadkow
    > maja.
    > Dwa to juz spore szczescie, a cztery granicza z niemozliwoscia.
    > Ale zglaszasz jeden, wiec nie mam uwag :-)

    To był kolejny - chyba będziesz musiał wrócić do uwag. Kamerę mam
    dopiero parę lat i ona dodatkowo rejestruje tylko pewien wycinek
    pola przed pojazdem.

    > Zreszta zobacz - tylu policjantow filmuje przez 8h dziennie i to
    > samych ciezkich piratow jezdzacych z predkosciami niosacymi smierc ...
    > a jakos nie kojarze aby sie chwalili nagraniem wypadku :-)

    Słabo szukasz - zdarzały się zdarzenia zarejestrowane nawet w czasie
    reportaży, że o materiałach z pościgów nie wspomnę. Zresztą nie sądzę,
    by im wolno było o tak puszczać w eter materiał operacyjny.

    > Ale przy takim podejsciu tym bardziej jeden promil nie wystarczy.

    Ja nie pisałem o 1 promilu...

    > Adam przynajmniej jeden wypadek zarejestrowal ... wlasny :-)

    Gdyby miał kamerę wcześniej i "rzetelnie" wrzucał, to miałbyś pewnie
    ładny materiał, z którego można by złożyć "polish accident
    compilation". Zresztą na grupie czasem się pojawiają takie materiały,
    później cudowanie znikają (czasem ulegają modyfikacji), wcześniej
    bywały fotograficzne. Znaczy da się...

    > Pierdoly mozna pominac, ale co ciekawsze wrzucac obowiazkowo :-)

    A te z Rosji to jakieś specjalnie ciekawe są?