  • 1. Data: 2013-06-12 23:43:21
    Temat: Hundai Tucson 2.0 CRDI z Power-boxem
    Od: Nix <v...@w...pl>

    Witam
    Kilka dni temu zakupiłem Hyundai Tucson rok 2005, 2,0 CRDI 113KM w
    automacie i 4x4.
    Auto jest faktycznie w bardzo, bardzo dobrym stanie, ma 160.000km
    oryginalnego przebiegu( sprawdzone, bo auto z Danii)...

    Dziś odkryłem że ma zamontowanego Power-Boxa,( był dosyć głęboko ukryty
    i handlarz od którego kupiłem auto raczej o nim nie widział) jest to ten
    dokładnie model:
    http://users.skynet.be/fb360342/apps/Diesel_crd_eng.
    pdf

    I teraz pytanie: Chcę tym autem trochę pojeździć, więc zdemontować to
    czy dalej użytkować? Czy jest to urządzonko "z prawdziwego zdarzenia" i
    ma prawo dobrze działać, czy też może być taką samą " ściemą" jak
    większość tanich power-boxów z alllldrogo?

    Nie wiem jak jest skonfigurowany, bo obudowy nie otwierałem, power-box
    jest pewnie od dawna, bo śrubki ma trochę już skorodowane... czy ktoś
    to zamontował bo się sprawdzało, czy tak dla satysfakcji lub/i efektu
    placebo ?

    Jak sprawdzić działanie tego cuda ? Auto ma tylko i wyłącznie opcję
    w komputerze pomiaru średniego zużycia paliwa, nie chwilowego więc po
    zużyciu paliwa nie poznam "działania".

    Wymyśliłem że zrobię próbę rozpędzania 0 do 120 KM/h na prostej, pustej
    drodze z boxem i bez niego- czy w taki sposób mogę przekonać się o jego
    działaniu ? Na hamownię nie chcę jeździć ze względu na koszty...

    Co radzicie ?

    pzdr! Nix

  • 2. Data: 2013-06-13 07:08:58
    Temat: Re: Hundai Tucson 2.0 CRDI z Power-boxem
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-06-12 23:43, Nix pisze:
    > st to ten

    Możesz odłączyć i sprawdzić; nie tylko ze startu zatrzymanego, ale np.
    niech ci pasażer stoperkiem zmierzy czasy 60-100, 80-120.
    Tak są "wymyślone" BOXy, że "nic nie mówiąc komputerowi" wpinasz box i
    on kłamie sterownikowi silnika sam, ale w każdej chwili możesz go
    odpiąć, jakby go nigdy nie było.

    Przyjrzyj się tylko, czy wystarczy go odpiąć, czy też układ BOXa jest
    "pomiędzy czymś a czymś" - wtedy będziesz musiał przywrócić oryginalne
    połączenie wiązek.

  • 3. Data: 2013-06-13 08:35:41
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-06-12 23:43, Nix pisze:
    > Na hamownię nie chcę jeździć ze względu na koszty...

    hamownię można spokojnie za około 100zł znaleźć dla tego auta, a to w
    zasadzie jedyna miarodajna metoda sprawdzenia, czy box działa.

  • 4. Data: 2013-06-13 08:59:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-13 08:35, komar pisze:

    > hamownię można spokojnie za około 100zł znaleźć dla tego auta, a to w
    > zasadzie jedyna miarodajna metoda sprawdzenia, czy box działa.

    Jeśli tylko hamownia jest w stanie wykryć różnicę, to po co w ogóle
    takie coś montować?

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-06-14 11:51:49
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-06-13 08:59, Marcin N pisze:

    > Jeśli tylko hamownia jest w stanie wykryć różnicę, to po co w ogóle
    > takie coś montować?

    nie wiem, zapytaj tych, co montują.

  • 6. Data: 2013-06-14 12:14:06
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2013-06-14 11:51, komar pisze:

    > nie wiem, zapytaj tych, co montują.

    Są boxy i boxy... w końcu nawet V-tech robi boxy wyceniane na ok. 1300zł
    więc nie jest to tylko
    "ściema" jak rezystorek z alledrogo.

    A wracając do tematu- jaki jest ten mój box ? Firma wydaje się dość
    sensowna, rozebrałem to - jest 1 procesorek i kilkadziesiąt elementów w
    montażu SMD ( powierzchniowym), oraz jumpery do ustawienia mocy, łącznie
    7 pozycji ustawiania mocy.

    Muszę zrobić jednak test drogowy, bo inaczej nie wiem na czym stoję :)

    pzdr Nix

  • 7. Data: 2013-06-14 13:51:55
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli tylko hamownia jest w stanie wykryć różnicę, to po co w ogóle
    > takie coś montować?

    Hamownia usuwa efekt placebo. Magnetyzer też podobno coś daje. :)