  • 111. Data: 2013-12-29 08:16:51
    Temat: Re: rewolucja w smartfonach...
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-29 00:27, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl>

    > Gra się na pianinie a nie na kanapie

    Zgadza się. Bo na pianinie można postawić kufel z piwem.
    Ale na fortepianie już się nie gra, bo się karty ślizgają.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 112. Data: 2013-12-29 18:52:58
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 28/12/2013 12:44, Freja wrote:

    > Dla mnie to była zawsze ważna kwestia: czemu mam wywalać kasę na coś, co
    > służy TYLKO do grania, skoro mogę ją wydać na komputer?

    Ja kupiłem komputer, a nawet dwa (stacjonarny i laptopa). I jakiś czas
    temu rozbiłem się o sytuację, że konfiguracja była poniżej minimalnych
    wymagań dla co nowzych gier (a nieco starsze chodziły sensownie tylko
    przy ustawieniach "low"). Chcąc zagrać w te gry mogłem kupić nowego
    laptopa z dobrą kartą graficzną, albo za połowę tej ceny zroboć upgrade
    kompa stacjonarnego, albo za połowę tego z kolei kupić konsolę. Czemu
    miałem więc wywalać kasę na komputer, skoro miałem już komputer, który
    do wszystkiego oprócz grania nadawał się wystarczająco dobrze?

  • 113. Data: 2013-12-29 19:25:40
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 27/12/2013 19:52, Arivald wrote:

    > PC ma tą zaletę że na Steamie można kupować. I często są różne promocje
    > i przeceny. Się trafi przecena 70%, to czasem kupuję tytuły które mi
    > niezbyt się widziały za pełną cenę. Skoro tanio, to można spróbować.

    Zdaję sobie z tego sprawę, ale np. na PS3 można kupować gry używane,
    niekiedy też b. tanio.

  • 114. Data: 2013-12-30 09:46:31
    Od: Stregor <s...@g...com>

    > Żeby móc grać na kanapie.

    Bezprzewodowe klawiatury i pady do PC można nabyć. Podpinasz TV za
    pomocą HDMI czy w inny sposób i kanapa zaprasza.

    Z myszką trochę gorzej, ale widziałem rozwiązania typu bezprzewodowa
    klawiatura z trackballem. Pewnie kwestia przyzwyczajenia (i parcia na
    kanapę) żeby się przyzwyczaić.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 115. Data: 2013-12-30 21:58:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2013 23:16:04 +0100, Habeck Colibretto wrote:

    > Całość i tak się sprowadza do niebieskich, zielonych i czerwonych czopków,
    > które mamy w oczach. Reszta sprowadza się do stopnia jakości poszczególnych
    > barw.

    Reszta, poza całościa? Boskie :-)
    Może jednak jakość rożróżniania półtonów jest zasadniczą częścią tej całości?

    BTW, ,,3 kolory'' oznacza np: swieci mocno-swieci slabo-nie swieci, dla
    jednej skladowej (dokładnie tak, jak w Herculesie). A jednobitowa
    rozdzielczosc dla RGB daje _jednak_ 8 kolorow.

    > Tyle tylko, że 4 bity vs 24 wiele w kwestii baterii nie zmieni bo
    > najwięcej zżera podświetlenie matrycy a nie to ile ona kolorów
    > generuje.

    Ale mielenie tego zanim trafi na wyswietlacz jest bardziej zasobozerne,
    gdy pracujesz na 16 czy 24 bitach, niz na 4.

    BTW2, z tym podswietleniem uwazalbym na *OLEDy :-)

    > A to bardzo przepraszam.

    Aż tak trudno przyznac, ze chcialem się czepnąć, a pomyrdały mi się
    składowe z kolorami i wyszło tak nie bardzo to czepianie się?

    PS. Jak dla mnie EOT, chyba że polecisz czymś równie zabawnym jak to z
    calością i resztą :-)
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 116. Data: 2013-12-30 22:10:09
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 30.12.2013, o godzinie 21.58.43, na pl.misc.telefonia.gsm, Michal
    Tyrala napisał(a):

    > Reszta, poza całościa? Boskie :-)
    > Może jednak jakość rożróżniania półtonów jest zasadniczą częścią tej całości?

    Dobre... znaczy to co napisałem. :)
    Errata, bo miało być "jakości = jasności".
    Tak właśnie - ta reszta o to się rozbija. Do stopnia jasności
    poszczególnych barw.

    > BTW, ,,3 kolory'' oznacza np: swieci mocno-swieci slabo-nie swieci, dla
    > jednej skladowej (dokładnie tak, jak w Herculesie). A jednobitowa
    > rozdzielczosc dla RGB daje _jednak_ 8 kolorow.

    Ale nie 16.

    > Ale mielenie tego zanim trafi na wyswietlacz jest bardziej zasobozerne,
    > gdy pracujesz na 16 czy 24 bitach, niz na 4.

    IMO bardziej zasobożerna jest ilość pikseli do przemielenia.

    > BTW2, z tym podswietleniem uwazalbym na *OLEDy :-)

    Też bym uważał, ale to w tej chwili jest margines. Czepiasz się wyjątków.

    > Aż tak trudno przyznac, ze chcialem się czepnąć, a pomyrdały mi się
    > składowe z kolorami i wyszło tak nie bardzo to czepianie się?

    Problem w tym, że chcesz się czepnąć czegoś, co sobie uwiesiłeś u szyi
    kiedy skakałeś do tej dyskusji.

    > PS. Jak dla mnie EOT, chyba że polecisz czymś równie zabawnym jak to z
    > calością i resztą :-)

    Mało finezyjnie się wycofujesz.
    Udowodnij, że na matrycy jest więcej niż 3 kolory.
    To, że my to odbieramy tak jak odbieramy bo jeden kolorek świeci się
    jaśniej, inny ciemniej to zupełnie inna bajka. Tak czy inaczej czy byłoby
    ich 2^24 czy 2^3 to i tak trzeba byłoby je podświetlić. Nie zapomnij
    napisać o OLEDach.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 117. Data: 2013-12-30 23:55:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2013 23:16:04 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):
> [...]
    > które mamy w oczach. Reszta sprowadza się do stopnia jakości poszczególnych

    Tym niemniej dobierajac jasnosci skladowych mozemy uzyskac duza ilosc
    kolorow. A mysmy tu zrozumieli ze skladowa mozna tylko wlaczyc lub
    wylaczyc.

    Nawiasem mowiac - oko dziala nieco inaczej, nie ma czujnikow RGB,
    tylko inne.

    J.

  • 118. Data: 2013-12-31 10:57:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-17 07:58, sqlwiel pisze:

    > DARPA challenge :)
    > 20 grudnia mają być zawody humanoidalnych robotów ratowniczych. Hue
    > hue... ratowniczych :) W programie jest kierowanie pojazdem, pokonywanie
    > zawaliska, drabiny przemysłowej i sterowanie zaworami. Powiedzmy... :)
    > Równie dobrze mogłoby być odszukanie i obsłużenie gniazda CKM.

    Te "ratownicze" w nazwie to chyba właśnie po to, żeby nie straszyć ludzi
    wizjami buntu robotów.

    --
    MN

  • 119. Data: 2013-12-31 13:38:20
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 30.12.2013, o godzinie 23.55.53, na pl.misc.telefonia.gsm, J.F.
    napisał(a):

> [...]
    > wylaczyc.
    >
    > Nawiasem mowiac - oko dziala nieco inaczej, nie ma czujnikow RGB,

    No ma czopki czułe na czerwony, niebieski i zielony. To nie przypadek, że
    jest RGB a nie YWB czy cokolwiek co Ci do głowy wpadnie.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 120. Data: 2013-12-31 13:47:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 13:38:20 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):
    > Dnia 30.12.2013, o godzinie 23.55.53, na pl.misc.telefonia.gsm, J.F.
    >
    > No ma czopki czułe na czerwony, niebieski i zielony. To nie przypadek, że
    > jest RGB a nie YWB czy cokolwiek co Ci do głowy wpadnie.

    Widac jednak przypadek, bo to nie sa czujki RGB.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Color_vision

    Masz tam krzywe czulosci czopkow SML, mozna by rzec ze B, C, Y.

    J.