  • 21. Data: 2014-05-21 18:48:24
    Temat: Re: retusz - miedzy PS, a Inpaint
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-21 15:37, Mariusz [mr.] pisze:

    > Ja póki co nie tykam PS - miesiącami nie obrabiam niczego, a boję
    > się "sformatowania" pod PS. :)) Poza tym strategia wiecznej
    > dzierżawy softu jest dla mnie nie do przyjęcia,

    Dla mnie to też chore, że nie można raz kupić i mieć. Plany są bardzo
    dobrym pomysłem ale tylko gdy są opcjonalne.

    > a jedna z wielu jej wad
    > właśnie się potwierdziła, gdy na ponad dobę (?) użytkownicy stracili
    > możliwość logowania - im bardziej skomplikowany układ, tym bardziej
    > podatny na awarie.

    Logowania? A po co się logować? Jeśli ktoś uwielbia trzymać swoje prace
    w internecie, to musi się liczyć z różnymi konsekwencjami. Ja pracuję
    wyłącznie offline. Tylko raz na jakiś czas ściągam aktualizacje tak jak
    od zawsze to czyniłem również z każdą inną aplikacją.

    Marek

  • 22. Data: 2014-05-21 19:17:33
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    [...]
    > Dla mnie to też chore, że nie można raz kupić i mieć. Plany są bardzo
    > dobrym pomysłem ale tylko gdy są opcjonalne.

    > Logowania? A po co się logować?

    Jak już wspominałem - system działania w chmurze w ogóle dla mnie
    nie istnieje - ma zbyt dużo wad. Po szczegóły odsyłam chociażby na
    dpreview, ale o ile dobrze zrozumiałem - pracujący w chmurze muszą co
    miesiąc odnowić licencję. Zatem jakaś 1/30 użytkowników CC nagle
    zderzyła się ze ścianą, a jak znam rzeczywistość - każda robota była "na
    wczoraj". :) Kiedyś pisałem o tym teoretycznie - teraz rzeczywistość
    tylko potwierdza najśmielsze moje przypuszczenia. ;-)

    Aaa, dodam jeszcze ciekawostkę. :)

    Jakieś 5 lat temu skończyłem prenumerować "Chipa" - nie byłem w
    stanie nadążyć z ich czytaniem, więc prawie cały ostatni rocznik leżał
    nieprzeczytany. Nie tak dawno wróciłem do lektury i z szelmowskim
    zaciekawieniem zwróciłem uwagę na różne oferty dysków "w chmurze".
    Przyszłość! Bezpieczeństwo! Wydajność! I tak dalej w ten deseń...

    Sprawdziłem pięć ofert - do dziś nie istniał już żaden... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 23. Data: 2014-05-21 19:51:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-21 19:17, Mariusz [mr.] pisze:

    > Jak już wspominałem - system działania w chmurze w ogóle dla mnie
    > nie istnieje - ma zbyt dużo wad.

    Ale środowisko CC nie działa w chmurze lecz może działać w chmurze. To
    dodatkowa funkcjonalność, z której ja nie korzystam. Jak wybierzesz tak
    masz.

    > Po szczegóły odsyłam chociażby na
    > dpreview, ale o ile dobrze zrozumiałem - pracujący w chmurze muszą co
    > miesiąc odnowić licencję.

    Po po cholerę pracują w chmurze?

    > Zatem jakaś 1/30 użytkowników CC nagle
    > zderzyła się ze ścianą,

    Przypuszczam, że to ta nieodpowiedzialna część grafików wychowanych na
    FB :-D

    > Jakieś 5 lat temu skończyłem prenumerować "Chipa" - nie byłem w
    > stanie nadążyć z ich czytaniem,

    hahahaha Ja miałem ten sam powód rezygnacji z prenumeraty ale zrobiłem
    to z 10 lat temu :-D

> [...]
    > zaciekawieniem zwróciłem uwagę na różne oferty dysków "w chmurze".
    > Przyszłość! Bezpieczeństwo! Wydajność! I tak dalej w ten deseń...

    ble ble ble...

    To ja Ci też coś ciekawego opowiem. Jakież było moje zdziwienie gdy po
    zainstalowaniu od zera Windows 8.1 powróciły wszelkie moje hasła do
    stron. Co się okazało... Microsoft przechowuje moje prywatne hasła...u
    siebie! Chodzi o to, że w celu zainstalowania upgrade'u z 8 do 8.1
    musisz się zalogować na konto w M$. W tym momencie wszelkie Twoje
    chronione dane są tam kopiowane.

    I jeszcze co do bezpieczeństwa trzymania danych w chmurze... warto
    przeczytać sobie warunki. Czy wiesz o tym, że np. w regulaminie chmury
    Google i M$ też jest wyraźnie napisane, że pliki umieszczone w chmurze
    przestają być Twoje? Chmurodawcy mogą dowolnie je przetwarzać,
    wykorzystywać itp. Mało tego, gdy nie spodoba się chmurodawcy facjata
    Twojej żony (to nie żart) w przesłanym do chmury zdjęciu, to może
    zamknąć dostęp do konta i tracisz wszelkie przechowywane tam dane. O
    jakim więc bezpieczeństwie danych mowa?

    > Sprawdziłem pięć ofert - do dziś nie istniał już żaden... :))

    Nieźle ! :-D

    Marek

  • 24. Data: 2014-05-21 22:35:41
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Mariusz [mr.] in news:lli97s$m2u$1@news.task.gda.pl
    [............]
    > My tu mówimy o wysoce zaawansowanych algorytmach retuszu - automatyczna
    > domalówka/healing obszaru na podstawie analizy obszaru sąsiedniego - coś
    > na kształt automatycznego usuwania postaci z kadru. ;)
    > Jeżeli Photoline ma coś w tym rodzaju - będę (będziemy? :) wdzięczni za
    > info. :)

    tak btw -> wowczas okaze sie, ze poza inpaint (w kwestii "obszaru
    sasiedniego") nie wyszlismy,bo wlasnie inpaint tak dokladnie ma :) I nie
    jest to źle zrobione...
    Ale czytam na ich www, ze photoline ma wiecej w innych sprawach. ok.
    Powiedzmy,
    ze to taki x*mocniejszy irfan pożeniony z inpaint.
    Tylko... czy aby na 100%? bo z lektury o ich korekcji wynika, ze to
    niekoniecznie oznacza mozliwosc np. retuszu takiego , o jakim szczegolnie
    tutaj pisalem/piszemy. Najogolniej: z opisu wlasciwie nic interesujacego nie
    wynika w tej kwestii, poza tym, ze jest mozliwa mniej banalna korekcja
    obrazu.
    trzeba obejrzec....

  • 25. Data: 2014-05-22 01:02:09
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 21 May 2014 19:51:36 +0200, Marek napisał(a):

    > Po po cholerę pracują w chmurze?

    O ile kojarzę, to nowy Adobe CC odnawia sobie licencję co N dni i jeśli
    przez N dni nie masz połączenia z siecią, to automagicznie się blokuje.
    Ale mogę się mylić, bo dawno temu rozmawiałem z właścicielami nowych
    wersji.

    > Chodzi o to, że w celu zainstalowania upgrade'u z 8 do 8.1
    > musisz się zalogować na konto w M$.

    W kwestii formalnej, nie musisz, ale trzeba się trochę nagimastykować,
    by ominąć formularz logowania ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 26. Data: 2014-05-22 07:13:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > niekoniecznie oznacza mozliwosc np. retuszu takiego , o jakim
    > szczegolnie tutaj pisalem/piszemy. Najogolniej: z opisu wlasciwie nic

    Ja dokładnie tak to odebrałem - uznałem, że jeśli by mieli coś
    bardziej zaawansowanego, to na pewno by się tym pochwalili. Po opisie,
    jaki znalazłem, w najlepszym razie oczekiwałbym "heal" do retuszu -
    wypełniania obszaru gradientem uśredniającym różnice między granicami
    obszaru - dobre do usuwania paprochów z matrycy.

    > poza tym, ze jest mozliwa mniej banalna korekcja obrazu. trzeba
    > obejrzec....

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 27. Data: 2014-05-22 14:17:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-22 01:02, Sylwester Zarębski pisze:

> [...]
    > przez N dni nie masz połączenia z siecią, to automagicznie się blokuje.
    > Ale mogę się mylić, bo dawno temu rozmawiałem z właścicielami nowych

    Owszem, ale to chyba zależy od okresu na jaki wziąłeś soft. Jeśli np.
    abonament masz roczny, to być może jeśli przez X miesięcy nie połączysz
    się, to będzie jakaś blokada. Tego nie wiem gdyż i tak częściej
    sprawdzam aktualizacje (raz na 2-3 miesiące) więc niczego takiego nie
    zaobserwowałem.

    > W kwestii formalnej, nie musisz, ale trzeba się trochę nagimastykować,
    > by ominąć formularz logowania ;).

    Wyjaw mi tą tajemnicę jak tego dokonałeś mistrzu :-D Na infolinii M$
    babka powiedziała mi, że nie ma szans na upgrade z 8 do 8.1 (a potem
    kolejnych) bez logowania się na konto.

    Co prawda widziałem jakiś soft do tworzenia płyty z poprawkami ale nie
    wiem co to warte.

    Marek

  • 28. Data: 2014-05-22 20:07:54
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 22 May 2014 14:17:48 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > się, to będzie jakaś blokada. Tego nie wiem gdyż i tak częściej
    > sprawdzam aktualizacje (raz na 2-3 miesiące) więc niczego takiego nie

    Jak masz stałe połączenie z siecią to licencja sama w tle się odnawia.

    > Wyjaw mi tą tajemnicę jak tego dokonałeś mistrzu :-D Na infolinii M$
    > babka powiedziała mi, że nie ma szans na upgrade z 8 do 8.1 (a potem
    > kolejnych) bez logowania się na konto.

    Mam awersję do kont MS, więc najczęściej ominięcie wyglądało mniej
    więcej tak, że wybierałem opcję zakładania konta, anulowania zakładania
    i za którymś razem zamiast ekranu logowania pojawiał się ekran po
    instalacji 8.1 ;).

    Przed instalacją bodajże, wystarczyło zablokowanie logowania do konta MS
    z poziomu group policy. Aczkolwiek tego nie pamiętam dokładnie, bo
    robiłem całkiem dużo rzeczy, by zablokować funkcje sieciowe 'za
    plecami'.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 29. Data: 2014-05-22 23:29:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-22 20:07, Sylwester Zarębski pisze:

    > Jak masz stałe połączenie z siecią to licencja sama w tle się odnawia.

    Niekoniecznie. Blokuję aktywność sieciową wszelkich aplikacji. Preferuję
    monitorowanie tego co się dzieje.

> [...]
    > z poziomu group policy. Aczkolwiek tego nie pamiętam dokładnie, bo
    > robiłem całkiem dużo rzeczy, by zablokować funkcje sieciowe 'za

    A to mnie powaliłeś na kolana swoja determinacją :-D Jak znajdę dłuższą
    wolną chwilę, to postaram się przetestować instalację 8.1 z płyty.
    Przygotowałem ją sobie. Ponoć to działa... Zobaczymy. Wydaje mi się to
    mniej zagmatwanym podejściem :-D

    Marek