  • 21. Data: 2009-12-26 13:22:08
    Temat: Re: [req] bateria 3V do lutowania
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    J.F. pisze:

    > A jakie baterie czy jaki topnik ?

    Normalna cyna z topnikiem w środku. Chyba kalafonie tam pakują, nie
    wiem. CR2025/2032

    > Sporo jest niklowanych, a to sie na szybko nie lutuje.

    Najwidoczniej nie trafiłem.

    > A druga sprawa ze zeby cyna dobrze chwycila, to trzeba element
    > podgrzac do tych 200 C. Z drugiej strony blachy blyskawicznie tez
    > bedzie blisko 200 ..

    Dlatego robię to transformatorową, 3 sekundy i grot mam już prawie czerwony.

    > Hm, wydaje sie ze kolbowa mozna tak samo - przytknac, doknac i juz.
    > Moze nawet szybciej niz transformatorowka ..
    >
    > J.

    Możliwe, ja nie ryzykowałem, bo kolbówkę mam za słabą :)

  • 22. Data: 2009-12-27 12:27:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Dec 2009 14:22:08 +0100, Nex@pl wrote:
    >Normalna cyna z topnikiem w środku. Chyba kalafonie tam pakują, nie
    >wiem. CR2025/2032

    >Najwidoczniej nie trafiłem.

    Hm, akurat CR to chyba wszystkie niklowane.
    Musze sprawdzic, ale wstepnie jestem zdziwiony.

    >Dlatego robię to transformatorową, 3 sekundy i grot mam już prawie czerwony.

    Jestes pewien ze to lutownica a nie spawarka :-)

    J.

  • 23. Data: 2009-12-27 13:34:11
    Temat: Re: [req] kabelek USB->RS232
    Od: Konop <k...@g...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:

    > dzięki! a nie wiesz czy ten kabelek konwertuje przy okazji na poziomy
    > TTL albo 3,3V?

    Tzn?? Urządzenie zasilane jest napięciem 5V i na 99% napięcia o
    poziomach 0-5V są na wyjściu, nie sądzę, żeby w środku siedział MAX232
    czy coś ;)... 0-5V jest zgodne z TTL, więc nie wiem, o co pytasz ;)...
    chyba, że Tobie chodzi o poziomy 3,3V albo rzeczywiste poziomy TTL (do
    3,6V zdaje się), to też obawiam się, że nie robi takiej konwersji...
    szczerze mówiąc nie mam jak sprawdzić w tej chwili - mam jeden taki
    kabelek,ciężko się dobrać do jego wtyczki, a potrzebuję z wtyczką, nie
    mogę jej obciąć (do zastosować elektronicznych zapewne bym tą wtyczkę
    obciął ;))...

    Pozdrawiam
    Konop

    PS Ten kabelek nie wyprowadza niestety zasilania zdaje się...

  • 24. Data: 2009-12-28 13:05:01
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    J.F. pisze:

    > Hm, akurat CR to chyba wszystkie niklowane.
    > Musze sprawdzic, ale wstepnie jestem zdziwiony.

    Widzisz :) Zdarza mi sie takie lutować, gdyż mam styczność z laptopami
    IBM'a a tam tylko takie dziubki siedzą z kabelkami.

    > Jestes pewien ze to lutownica a nie spawarka :-)
    >

    > J.

    Wg instrukcji nie wolno trzymać włącznika dłużej niż 3 sekundy :)

    Ja mam starszy model ale moc ta sama (i diodkę a nie jakąś lampkę :) )
    PDF:
    http://tnij.org/lutow

    W zasadzie zachowuje się to jak spawarka, ogniwa idealnie się tym
    wymieniało :)