  • 11. Data: 2009-12-24 02:55:56
    Temat: Re: [req] kabelek USB->RS232
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Szukaj kabelka do Nokii 6030 ;)...

    dzięki! a nie wiesz czy ten kabelek konwertuje przy okazji na poziomy TTL
    albo 3,3V?

  • 12. Data: 2009-12-24 10:41:15
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    identifikator: 20040501 pisze:

    > dzięki! a nie wiesz czy ten kabelek konwertuje przy okazji na poziomy
    > TTL albo 3,3V?

    Taki:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=TTL-232R-3V3#id_ca
    tegory%3D100554%26
    kabel robi konersję.

    --
    Filip.

  • 13. Data: 2009-12-24 13:11:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    identifikator: 20040501 wrote:

    > dzięki, a widzieliście może gdzieś kabelek USB->RS232 ale taki, żeby
    > elektronikę miał przy wtyczce USB, żeby można było obciąć wtyk RS232 i
    > taki kabel przylutować do płytki? ewentualnie jak to zrobić, żeby to
    > ładnie wyglądało? i było tanie ;o)...

    Ja sobie to robie sam. FT232R we wtyczce USB i gotowe.

    Waldek

  • 14. Data: 2009-12-24 20:06:05
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-24 14:11, Waldemar Krzok pisze:

    > Ja sobie to robie sam. FT232R we wtyczce USB i gotowe.

    Jasne - tylko musisz sobie jeszcze płytkę zrobić, przylutować itd. A
    cenowo nie dogonisz nigdy chińskich kabelków do komórek (zwykle z chipem
    Prolific zamiast FTDI) za 5-10 zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-12-24 20:10:12
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Jasne - tylko musisz sobie jeszcze płytkę zrobić, przylutować itd. A
    > cenowo nie dogonisz nigdy chińskich kabelków do komórek (zwykle z chipem
    > Prolific zamiast FTDI) za 5-10 zł.

    Prawda jest taka, że każdy średnio zaawansowany 'majsterkowicz' jest w
    stanie zrobić sobie prawie każde narzędzie. Tyle, że nie opłaca się bo
    czas stracony na to jest znacznie bardziej kosztowny - czego chyba
    jeszcze niektórzy ludzie nie zauważyli ;-)

    --
    Filip.

  • 16. Data: 2009-12-24 20:14:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-24 21:10, Filip Ozimek pisze:

> [...]
    > czas stracony na to jest znacznie bardziej kosztowny - czego chyba
    > jeszcze niektórzy ludzie nie zauważyli ;-)

    Nawet jeżeli pominiesz kwestię czasu (jesteś elektronikiem traktującym
    to zajęcie jako pasję/hobby a nie źródło utrzymania) - to i tak cena
    samych części jest wyższa niż koszt całego chińskiego kabelka.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-12-24 20:40:39
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Nawet jeżeli pominiesz kwestię czasu (jesteś elektronikiem traktującym
    > to zajęcie jako pasję/hobby a nie źródło utrzymania) - to i tak cena
    > samych części jest wyższa niż koszt całego chińskiego kabelka.

    Myślę nawet, że dla przeciętnego elektronika hobbysty zrobienie kabelka
    to mniej ambitne zajęcie niż dajmy na to implementacja jakiegoś
    fikuśnego urządzenia w FPGA.

    --
    Filip.

  • 18. Data: 2009-12-24 21:55:02
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Jasne - tylko musisz sobie jeszcze płytkę zrobić, przylutować itd. A
    > cenowo nie dogonisz nigdy chińskich kabelków do komórek (zwykle z chipem
    > Prolific zamiast FTDI) za 5-10 zł.

    fakt. Ale FT232R mam akurat w szufladzie, a chinskie kable musze najpierw
    kupic :-). Pierwsze miedzymordzia robilem na "zdechlego karalucha", w
    miedzyczasie mam plytki. Minimalne zamowienie bylo 1dm^2, wiec mam ich
    troche.
    Wole FT232R, bo moge tez bit-bangiem cos tam wlaczyc, wylaczyc itp itd.

    Waldek

  • 19. Data: 2009-12-25 14:50:32
    Temat: Re: [req] bateria 3V do lutowania
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    ToMasz pisze:
    > ja kiedyś takie kabelki lutowałem, tyle ze słabo mi to szło. coś zrobiło
    > "dup" i blaszkę z tej baterii miałem wbitą w czoło, a zawartość w oku.
    > czyścili mi je potem na pogotowiu :(
    >
    > ToMasz

    A co znaczy słabo?
    Ja używam transformatorówki, sekunda, przytykam kabelek ocynowany do
    baterii gdzie wcześniej także przytknąłem grot z cyną i już. Swego czasu
    jeszcze sobie wymieniałem ogniwa w bateriach, ale za duże ryzyko :) Nie
    wolno grzać nie wiadomo ile bo wtedy wybuch gotowy. A kolbową to
    samobójstwo już.

  • 20. Data: 2009-12-25 17:47:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Dec 2009 15:50:32 +0100, Nex@pl wrote:
    >A co znaczy słabo?
    >Ja używam transformatorówki, sekunda, przytykam kabelek ocynowany do
    >baterii gdzie wcześniej także przytknąłem grot z cyną i już.

    A jakie baterie czy jaki topnik ?

    Sporo jest niklowanych, a to sie na szybko nie lutuje.

    A druga sprawa ze zeby cyna dobrze chwycila, to trzeba element
    podgrzac do tych 200 C. Z drugiej strony blachy blyskawicznie tez
    bedzie blisko 200 ..

    >Nie wolno grzać nie wiadomo ile bo wtedy wybuch gotowy. A kolbową to
    >samobójstwo już.

    Hm, wydaje sie ze kolbowa mozna tak samo - przytknac, doknac i juz.
    Moze nawet szybciej niz transformatorowka ..

    J.