  • 11. Data: 2011-03-03 19:33:27
    Temat: Re: renault megane - wtryski
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości news:ikoje9$1ro$1@news.onet.pl...

    > Silnik krokowy, czy serwomotor przepustnicy?
    > Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przepływu takiej masy powietrza przez
    > kanał/wąż biegu jałowego, ale być może się mylę. Jeśli to rzeczywiście był
    > silnik krokowy, to montowany w korpusie przepustnicy czy na przewodzie
    > obejściowym?

    Krokowy od jałowych. W sumie budowa banalna bo cewka motoru z trzpieniem w
    środku i sprężynką. Można było to wykręcić (2 śruby do kolektora dolotowego
    od tyłu, za przepustnicą (kanał równoległy)) wyciągnąć ten tłoczek
    przytykający kanał, poczyścić, ustawić w dowolnej pozycji a i tak po
    skręceniu komp go sam właściwie ustawiał.
    Sam się nieziemsko zdziwiłem jak odpaliłem auto a po chwili obroty szły do
    odcięcia.

    > Osobiście raczej skłaniam się ku temu problemowi, bardzo często mechanicy
    > nie potrafią rozróżnić usterki układu pomiarowego od układu wykonawczego.

    Jakby padł ten czujnik, to od poldka pasuje ;]
    Ale jak padnie to check się świeci. Wypięcie to check i obroty spadają
    prawie do gaśnięcia. Za duża dziura w rurce to wszystko ok ale po
    przygazówce check. Odpięcie rurki podobnie - po przygazówce check i 1500
    obrotów. Mała dziurka to śfirowanie obrotów ale bez check'a. Tak
    przetestowałem sobie ;)

    Irokez