  • 1. Data: 2009-01-15 21:35:58
    Temat: Blagam o pomoc - transmitancja operatorowa
    Od: Piotr <b...@b...pl>

    Witam!
    Slicznie Was prosze o pomoc... Jestem tragicznie słaby jesli chodzi o
    elektronike. :(

    Nie rozumiem do konca co sie dzieje w tym zadaniu... Mam rozwiazanie...

    Korzystam tutaj z metody potencjalow wezlowych...

    Prosze spojrzec na schemat... i tak dla kolejnych wierzcholkow mam:

    1) U1(s)
    2) U2(s) = k U(s)
    3) U1(s)/R1 + U(s)/R2 + s*C1*kU(s) = U3(s) (1/R1 + 1/R2 + sC1)
    4) U3(s)/R2 = U(s)(1/R2 + s*C2)

    Mam kilka pytan... Czy to zrodlo k U(s) oznacza, ze zrodlo jest to
    napieciowe zrodlo STEROWANE?

    Rozumiem generalnie o co chodzi w metodzie potencjalow wezlowych, ale
    gdy mam zrodla i rezystory, nie wiem co robic gdy sa kondensatory...

    Czy to jest na pewno dobrze przepisane? Nie mam pojecia, skad sie bierze
    np. w trzecim rownaniu to: U(s)/R2 ??? Moglby mi ktos to wyjasniec?
    W czwartym rownaniu po prawej stronie tez nie wiem skad sie bierze to
    U(s)???

    Wiem, ze impedancja kondensatora to jest 1/sC. Ale chyba nie do konca
    rozumiem co sie dzieje z kondesatorem.... wiem, ze jest rozwarcie... ale
    co to w praktyce oznacza w zadaniach?

    Prosze o jakas pomoc :(

    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na odpowiedzi...

    Tutaj schemat: http://img403.imageshack.us/img403/5197/schematux9.p
    ng

  • 2. Data: 2009-01-15 22:49:40
    Temat: Re: Blagam o pomoc - transmitancja operatorowa
    Od: PH <s...@w...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > 4) U3(s)/R2 = U(s)(1/R2 + s*C2)
    >

    > Mam kilka pytan... Czy to zrodlo k U(s) oznacza, ze zrodlo jest to

    Tak,

    > Rozumiem generalnie o co chodzi w metodzie potencjalow wezlowych, ale
    > gdy mam zrodla i rezystory, nie wiem co robic gdy sa kondensatory...

    A co to jest reaktancja operatorowa wiesz?

> [...]
    > np. w trzecim rownaniu to: U(s)/R2 ??? Moglby mi ktos to wyjasniec?
    > W czwartym rownaniu po prawej stronie tez nie wiem skad sie bierze to

    Widziałeś kiedyś macierzowo zapisany układ rozwiązywany metodą PW?
    Ten zapis wynika bezpośrednio z jego rozpisania na oddzielne równania.

    I=U*Y

    > Wiem, ze impedancja kondensatora to jest 1/sC. Ale chyba nie do konca
    > rozumiem co sie dzieje z kondesatorem.... wiem, ze jest rozwarcie... ale
    > co to w praktyce oznacza w zadaniach?

    Chyba gdzieś Ci umknęło, że teraz już się bawisz prądem zmiennym.

    > Prosze o jakas pomoc :(
    >
    > Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na odpowiedzi...
    >
    > Tutaj schemat: http://img403.imageshack.us/img403/5197/schematux9.p
    ng

    Na pierwszy rzut oka prawe strony równań 3 i 4 są złe. Powiedz jak
    według Ciebie te równania powinny powsta(wa)ć (skoro rozumiesz MPW).

    --
    PH

  • 3. Data: 2009-01-15 22:55:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009 22:35:58 +0100, Piotr wrote:
    >Slicznie Was prosze o pomoc... Jestem tragicznie słaby jesli chodzi o
    >elektronike. :(

    No to nie zdasz i bedzie jednego mniej :-)

> [...]
    >4) U3(s)/R2 = U(s)(1/R2 + s*C2)
    >

    >Mam kilka pytan... Czy to zrodlo k U(s) oznacza, ze zrodlo jest to

    A nie ma do tego jakiegos opisu ? oznaczac moze cokolwiek.
    patrzac na rownania powyzej to U(s) oznacza U4, i napieciem z tego
    wezla jest sterowane zrodlo.

    Aaa, wiem, filtr dolnoprzepustowy analizujecie :-)

    >Rozumiem generalnie o co chodzi w metodzie potencjalow wezlowych, ale
    >gdy mam zrodla i rezystory, nie wiem co robic gdy sa kondensatory...

    w tym przypadku traktowac je tak samo jak rezystory, tzn o impedancji
    1/sC [przewodnosci sC].

> [...]
    >np. w trzecim rownaniu to: U(s)/R2 ??? Moglby mi ktos to wyjasniec?
    >W czwartym rownaniu po prawej stronie tez nie wiem skad sie bierze to

    bo chyba przy strzalce obok C2 brakuje napisu U(s).
    Czyli to naprawde jest U4(s)

    >Wiem, ze impedancja kondensatora to jest 1/sC. Ale chyba nie do konca
    >rozumiem co sie dzieje z kondesatorem.... wiem, ze jest rozwarcie...

    rozwarcie to jest dla napiec stalych. Dla napiec zmiennych plynie prad

    >ale co to w praktyce oznacza w zadaniach?

    W praktyce oznacza ze po przejsciu na transformaty sC dobrze oddaje
    zachowanie kondensatora przy zmiennych napieciach i pradach - choc nie
    uwzgledniajac ewentualnego ladunku poczatkowego.

    J.

  • 4. Data: 2009-01-16 08:41:37
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Piotr pisze:
    > Prosze o jakas pomoc :(
    >
    > Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na odpowiedzi...

    Sesja idzie... Selekcjoner