  • 11. Data: 2015-03-08 20:12:04
    Temat: Re: rdza, dziura i co z tym zrobić?
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    >150 z grubsza. Na gotowo 220 i 280. Dobrze jest szlifować na wodę, ale jak
    >mały kawałek to na sucho też można Do epoksydów papier z >węglika krzemu
    >jest dobry.

    dobrze, że zapytalem bo mialem kupić od 400 do 1500 (akurat tylko takie ma
    sprzedawca, co ma reszte chemii..)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2015-03-08 20:12:27
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 8 marca 2015 17:19:26 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > Brunox jest dosyć drogi. Skoro zainwestowałeś w niego to i tak już
    > dużo zrobiłeś. Raczej święty Boże nie pomoże jeśli chcwyciło tą drugą
    > trudnodostępna blachę ale na kilka lat możesz to powstrzymać.
    >
    > Osobiscie jestem pod wrażeniem farby na rdzę v33
    > http://www.v33.pl/farby-do-metalu/gallery_files/site
    /4199/20236/20502.pdf
    > Testuję ją od roku na błotnikach i na balustradzie balkonu.
    >

    > Małe dziury zaklejałem silikonem sanitarnym (tym śmierdzącym octem,
    > nie mylić z budowlanym) tak jakbym szpachlował szpachlą. Nie wygladało
    > to bezbłędnie ale jest bardzo skuteczne i tanie. Żywice i tkaniny
    > zawsze odspajały sie od blachy po pewnym czasie.
    >

    > --
    > Piter
    >
    > golf mk2
    > a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

    Jak chwyciło w trudno dostępnym miejscu to fluidol pomaga On nie działa na
    tajemniczych zasadach jak super farby Po chamsku odcina dopływ tlenu Nie ma tlenu nie
    ma korozjo atmosferycznej. Jest odporny na wodę, nie pęka, nie odłazi płatami, jest
    doskonałym penetrantem, wypiera wilgoć. Dla fluidolu nieistotne że jest ognisko
    korozji. Wsiąknie w rdzę jak w bibułę.

  • 13. Data: 2015-03-08 20:24:16
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 8 marca 2015 20:12:06 UTC+1 użytkownik tibam napisał:

    > dobrze, że zapytalem bo mialem kupić od 400 do 1500 (akurat tylko takie ma
    > sprzedawca, co ma reszte chemii..)
    >

    > Pozdrawiam

    Nie twierdzę że 1500 się nie da. Tylko po co komu szlifowanie na prawie lustro. Na
    papierze 2000 były i pewno są, o ile ktoś jeszcze produkuje magnetofony, szlifowane
    głowice magnetofonowe. Jak będzie za bardzo gładkie to farba nie będzie się miała
    czego trzymać. W fabrykach całe nadwozia są topione w odrdzewiaczu fosforanowym
    między innymi dlatego żeby blacha nie była za gładka. Taka ciekawostka. Pierwszy raz
    fosforanowanie nadwozi zastosowano w Polsce przy produkcji Mikrusa. Robiono to tak
    dobrze że chodził mit że Mikrus ma nadwozie z duraluminium, bo nie rdzewiało.

  • 14. Data: 2015-03-08 21:29:32
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    dzięki za wszystkie informacje - zrobię jak pisałeś;-)

    Jeszcze niewiadome:
    - czy przed przyklejeniem łatki z włókna blache przemalować fosolem???
    - czy powpychać też waty z żywicą do środka tej dziury???
    - czy łate z wełny przed szpachlą czymś pomalować?
    - i potem szpachle też malować jakimś podkładem - czy na szpachle
    bezpośrednio dać lakier??

    Pozdrawiam
    tibam

  • 15. Data: 2015-03-08 22:50:22
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 8 marca 2015 21:29:34 UTC+1 użytkownik tibam napisał:
> [...]
    > - czy łate z wełny przed szpachlą czymś pomalować?
    > - i potem szpachle też malować jakimś podkładem - czy na szpachle

    Jak masz możliwość bardzo dobrego wymycia po fosolu to potraktowanie fosolem
    wskazane.

  • 16. Data: 2015-03-09 13:46:13
    Od: uciu <a...@g...com>

    Poskładałem wszystkie Twoje rady.
    Popraw mnie gdzie coś jest nie tak lub gdzie coś zrobić więcej.

    1. fluidol do otworu
    2. wyczyścić miejsce papierem/szlifierką
    3 przemalować fosolem, poczekać i zmyć go wodą
    4. wklepać blache
    5 łatka wata + żywica (do środka dziury też dać???)
    6 przeszlifować wate
    7 szpachla
    8 przeszlifować szpachle i wokół niej przemalować metal fluidolem, ktory potem zmyć
    9 podkład urekor na metal wokół szpachli
    10 zmatowić lakier wokół
    11 podkład akrylowy
    12 lakier
    13 klar

    Czy na wate/żywice coś dać przed szpachlą???
    Czy coś w kolejności pozmieniać/dodać??

  • 17. Data: 2015-03-09 15:33:50
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 13:46:15 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > 12 lakier
    > 13 klar
    >
    > Czy na wate/żywice coś dać przed szpachlą???

    Nie wata a tkanina. Pkt 8 fosol a nie fluidol. Istotne żeby to była żywica epoksydowa
    a nie poliestrowa. Składniki odmierzone z dużą dokładnością. Bardzo dokładne
    odtłuszczenie na każdym etapie laminowania. Zrób i pokaż zdjęcie jak to teraz
    wygląda.

  • 18. Data: 2015-03-09 15:56:21
    Od: uciu <a...@g...com>

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIeUo2aW1
    NN3JkWjg/view?usp=sharing

  • 19. Data: 2015-03-09 20:46:31
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    http://www.noxan.pl/antykorozja/farba-na-rdze-antyko
    rozyjna.html

    tego ktoś używał??

    Na forum mazdy same pozytywy (choć malo opinii)
    Skoro dają 10-15lat gwarancji na konstrukcje to powinno to być dobre
    rozwiązanie na rdze w aucie.

    Stosowal ktoś to?