  • 1. Data: 2015-03-07 12:58:40
    Temat: Przewód pneumatyczny - końcówki.
    Od: WildS <f...@n...pl>

    Witam.

    Chciałem sobie sprawić klucz pneumatyczny i w razie awarii w trasie mieć
    możliwość podłączenia go do gniazda, którego używa się zwykle do
    przykręcania przewodu do pompowania kół. Auto to ciągnik siodłowy.

    Króciec, który trzeba przykręcić po stronie ciągnika wygląda mniej
    więcej tak:
    http://hydroparts.pl/application/views/userfiles/ima
    ge/czesci/Z%C5%82%C4%85czki/w%C4%85%C5%BC%20OK.JPG

    natomiast typowy przewód 8x12 tak:
    http://images8.fotosik.pl/599/22293d2f3cc425ee.jpg
    z kluczem np: http://imageshack.com/a/img661/3346/pYB4G8.jpg

    Widziałem nawet przewód do pompowania z zarobioną końcówką szybkozłączką
    zamiast tej na wentyl ale typowy cieńki wąż do pompowania kół raczej nie
    'pociągnie' klucza pneumatycznego bo ma za małą średnicę wewnętrzną
    (pewnie 5mm).

    Poszukuję więc albo przewodu (spiralnego) 8x12 długości ok. 15m z
    końcówkami z jednej strony szybkozłączką a z drugiej taką przykręcaną
    jak w tym do pompowania kół, albo może byłbym w stanie przerobić wąż
    8x12 i zamontować mu końcówkę pasującą do gniazda w aucie.

    I tu pojawia się moje pytanie - jak się nazywa ta końcówka od strony
    konia albo gniazdo w koniu? Jakie ma oznaczenie bo nie wiem po czym
    wyszukiwać? Może bym i znalazł gotowy przewód gdybym użył w
    wyszukiwaniu odpowiedniego oznaczenia.

    --
    WildS

  • 2. Data: 2015-03-07 21:29:02
    Temat: Re: Przewód pneumatyczny - końcówki.
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2015-03-07 o 12:58, WildS pisze:
> [...]
    > konia albo gniazdo w koniu? Jakie ma oznaczenie bo nie wiem po czym
    > wyszukiwać? Może bym i znalazł gotowy przewód gdybym użył w

    Wyglada na gwint calowy. 1/2 lub 3/8.
    Poszukaj w kroccach do weza, wczesniej wiedzac jaki tam masz gwint.

    https://www.google.pl/search?q=krociec+waz+1/2%22&es
    _sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5F77VInHJoOYPJri
    gLgE&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1745&bih=840#tbm=isch&q=kro
    ciec+waz+3%2F8%22

    Tmek

  • 3. Data: 2015-03-07 22:31:58
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-03-07, Tmek <t...@d...ek> wrote:

> [...]
    _sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5F77VInHJoOYPJri
    gLgE&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1745&bih=840#tbm=isch&q=kro

    Do takich właśnie dotarłem w poszukiwaniach ale to jeszcze nie jest to.
    W tym króccu od węża zewnętrzna część jest obrotowa i nakręcając ją
    otwiera się przez docisk zawór w koniu. Taki "sztywny" króciec mógłby
    nie pasować z tego powodu, że ewentualna uszczelka stawiałaby za duży
    opór przy wkręcaniu (normalnie jest głównie dociskana a nie kręcona) a
    do tego kręciłbym całym wężem.

    --
    WildS

  • 4. Data: 2015-03-08 01:37:50
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-03-07, WildS <f...@n...pl> wrote:

> [...]
    > nie pasować z tego powodu, że ewentualna uszczelka stawiałaby za duży
    > opór przy wkręcaniu (normalnie jest głównie dociskana a nie kręcona) a

    Dobra, znalazłem (przynajmniej końcówkę).
    http://www.sklep.texpol.info.pl/nakretka-do-kompreso
    ra-motylek-m8,3,16784,28049

    Nazywa się trywialnie, przynajmniej w Polsce: "Motylek 8mm"
    Kto by się spodziewał ;)

    --
    WildS

  • 5. Data: 2015-03-09 21:20:15
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2015-03-08 o 01:37, WildS pisze:

> [...]
    ra-motylek-m8,3,16784,28049

    > Nazywa się trywialnie, przynajmniej w Polsce: "Motylek 8mm"

    To co znalazes jest koncowka na wentyl, nie na wyjscie zasialnia.