  • 1. Data: 2010-05-02 08:19:46
    Temat: Problemy z typami danych
    Od: "Jacek" <j...@b...pl>

    Witam,
    Przyszło mi się prosić o pomoc bardziej wyrozumiałych osób na tym forum.
    Podejrzewam, że te problemy poniżej pewnie były już wałkowane na forum, ale
    sorry nie mam czasu przewalić historię forum od 2000. Jeśli więc kogoś drażni
    mój post to bardzo przepraszam za kłopot.

    Mam napisaną aplikację w c#, do której muszę doczepić sterowniki urządzenia i nie
    był oby nic wielkiego gdyby nie fakt że biblioteka jest w c++.
    wykorzystując p/invoke mogę tą bibliotekę przywołać i zadeklarować metody, ale
    mam większy problem z przekazywaniem parametrów do tych metod.

    Nie rozumiem np czym można w C# zastąpić poniższe typy (najczęściej wskaźnikowe):
    Oto lista typów (podaję odpowiednio: C++ -> C#):

    1. void *zmienna -> IntPtr zmienna
    2. unsigned long zmienna -> ulong zmienna
    3. char *zmienna -> char[] zmienna
    4. unsigned char -> byte byte

    Prosze pomóc mi zrozumieć jak to działa i można konwertować, ponieważ moje
    obecne rozumienie tematu raczej jest beznadziejne...

    Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość