  • 31. Data: 2009-05-05 20:31:44
    Temat: Re: radio na moto
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jacek Śliwicki wydusił z siebie te słowy:

    > No może nie do końca , bo nie chodziło o koncepcję , ale raczej o
    > praktykę . Koncepcja dobra , ale droga -oszczędność na jednym
    > kabelku łączącym kask z zestawem , kosztuje w niej około 1100 zł (
    > zestaw basic2 i blootooth do Nolana + ustrojstwo z Twojego linku ) .
    > I nie poprawi to jakości odsłuchu CB .

    ale ja radiem poprawiam jakość CB,
    a N-Comem oraz PTT z BT poprawiam WYGODE użytkowania.
    Brak konieczności podpinania kabli do kasku jest dla mnie priorytetem - i
    tak już zeby gdzies pojechac/podjechac/przejechać sie/wybrać sie .. człowiek
    musi sie obrać w różne rzeczy. Wystarczy.

    > Tak jak napisałem , wąskim gardłem zestawu jest szum powietrza
    > opływającego kask - skutecznie zagłusza przekaz ze słuchawek , przy
    > większych prędkościach .

    przy prędkosciach czoperowych - daje rade, poza tym zawsze mozna zwolnić w
    razie konieczności poprowadzenia rozmowy przez CB/tel
    Nie widze problemu.
    A że i tak jeżdze z przejazdową 100-140km/h max to tym bardziej żaden
    problem.

    > Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zastąpić
    > mikrofon z typowego zestawu mikrofonem pojemnościowym , lepiej
    > sprawdzającym się w hałasie .

    Mikrofon - sie zobaczy. Jak standardowy z N-coma sie nei sprawdzi .. bede
    kombinował
    Widzialem też na alledrogo jakiś czas temu te, no .. jak one tam ... te
    laryngocośtam dla GSM...

    > Ja na razie tego problemu nie rozwiązałem .

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 32. Data: 2009-05-06 05:59:28
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Śliwicki" <g...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > hałasie .
    >
    > Ja na razie tego problemu nie rozwiązałem .

    Zastąp mikrofon mikrofonem różnicowym na przykład MM216 i nastąpi cud :-)
    Trudno zresztą zeby nie nastąpił bo to mikrofony do pracy w hałasie.
    Z donią gadalismy przy 150km/h :-)))

    b.

  • 33. Data: 2009-05-06 06:32:00
    Od: "vIrek" <ijasik@no_spam_ropczyce.eu>

    Witam
    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to:
    >
    > 1. Johny II ASC w kufrze (ręczniaki raczej nie grzeszą poprawnością
    > nadajniko-odbiorczą i choć Johny tez moze królem nie jest to ma
    > przynajmniej trzy zalety - ASC, a wiec moge go schowac w kufrze i nie
    > potrzeba mi gałkologii, jest stosunkowo niewielki jak na pełnowymiarowe
    > radio oraz jest lepszy od każdego ręczniaka.
    > 2. PTT z BT np. taki
    > http://www.cbcaraudio.pl/p/pl/513/bt+adaptor+bpa-100
    +g.html
    > 3. jako, ze używam Nolana to zestaw N-Com Basic Kit + bluetooth kit
    > 4. co do anteny - jeszcze nie zadecydowałem w którą strone iść
    >
    > brak kabli, przyzwoite radio i to co mnie interesuje - czyli #19 w kasku w
    > połączeniu z muzyką z mp3 po kablu
    >
    > ps. głosność - regulowana bezposrednio w kasku dzięki N-Com

    Ponieważ testuję/używam już chyba czwarte rozwiązanie CB na moto to mam parę
    przemyśleń.
    W ręczniaku (Intek SY101, jakoś tak) zamontowanym na kierownicy wkurzała
    niewygodna regulacja głośności i zasięgu, ale poza tym spisywał się bardzo
    dobrze. http://www.ropczyce.itl.pl/moto/kierownica.jpg Wszystko było wpięte
    (CB, telefon, nawigacja) do centralki interkomu i podpięte kabelkami do
    kasku. Poza niewygodną regulacją CB i wyglądem kierownicy nie zanotowałem
    negatywów.

    Później wymyśliłem, stacjonarne CB - Johnson II ASC i przeniesienie cełego
    sterowania na kierownice (konsolka sterująca CB i radiem od Valkyrii
    Interstate). CB umocowane w metalowej skrzyneczce pod tylnym bagażnikiem i
    też włączone do centralki (Autocom 300 duo coś tam.)
    Wszystko było fajnie, udało mi się przenieść całe sterowanie na kierownicę,
    nawet w miejscu akumulatora zamocowałem radio samochodowe i sterowanie
    kanałami i głośnością też przeniosłem do konsolki na kierownicę (akumulator
    znalazł się przed tylnym kołem, za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu
    chłodniczego). Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu ze sprzęganiem
    przy włączeniu nadawania w CB i zamiast poradzić się kogoś (teraz wiem, że
    wystarczyło wlutować odpowiedni kondensator jak najbliżej CB) zrezygnowałem
    ze stacjonarnego CB i wróciłem do ręczniaka.

    Kolejna odsłona to wersja bezkabelkowa. Zestaw Scala Rider Q2 + ręczniak
    Inteka + BT100 + przerobiona Jabra i telefon po blutucie. Niby wszystko
    działało. Nawet jako bonus było radio FM w Rider Q2, ale ta mnogość
    ładowarek i przyciskologia, zanim się to wszystko powłączało - osłabiała.
    Sprzedałem całe rozwiązanie koledze (mówi, że jest zadowolony).

    Obecnie mam:
    CB radio dedykowane do moto JMCB2003, Omnia jako telefon i nawigacja,
    centralka Autocoma, żeby to wszystko połączyć. Właściwie to gdyby nie
    telefon, to można by zrezygnować z Autocoma bo JMCB2003 ma też wbudowany
    intercom i można podłączyć dodatkowe źródło dźwięku stereo.

    Reasumując:
    Kabelki aż tak bardzo nie przeszkadzają bo i tak schodząc z moto zdejmuję
    kask.
    Ważna jest pewność i bezproblemowość działania, bez ingerencji kierownika
    (np. jak dzwoni telefon to automatycznie wycisza się radio i CB) nie trzeba
    myśleć o naładowaniu słuchwki czy modułu BT.
    Nie da się uniknąć gałkologii przy CB radiu bo będzie potrzeba zmiany kanału
    czy regulacji głośności, kwestia tylko jak to zrobić, żeby było
    najwygodniej.

    vIrek
    VTX1800

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4054 (20090505) __________

  • 34. Data: 2009-05-09 20:39:59
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 6 May 2009 07:59:28 +0200
    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "Jacek ?liwicki" <g...@n...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Zast?p mikrofon mikrofonem różnicowym na przykład MM216 i nast?pi cud :-)
    > Trudno zreszt? zeby nie nast?pił bo to mikrofony do pracy w hałasie.
    > Z doni? gadalismy przy 150km/h :-)))

    A laryngofon nie podniósłby jeszczcze efektywności takiego rozwiązania?
    Tylko wciąż pozostałby problem z nasłuchem. Cichy kask przy 200km/h to
    chyba bajka?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 35. Data: 2009-05-10 18:01:33
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...

    > Tylko wciąż pozostałby problem z nasłuchem. Cichy kask przy 200km/h to
    > chyba bajka?

    A czego Ty chcesz słuchać przy 200km/h?
    Przecież jedziesz wtedy szybciej niż napływające do Ciebie informacje :).

    Radio jest tak naprawdę potrzebne jak chcesz jechać ze stałą 110-130km/h
    (również przez wioski) i nie chcesz się nadziać na niespodziewane z krzaków.
    A to jest do zrobienia, czego przykładu już na grupie mieliśmy.
    pozdr.
    Mystik

  • 36. Data: 2009-05-10 19:10:34
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Sun, 10 May 2009 20:01:33 +0200
    "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > A czego Ty chcesz słuchać przy 200km/h?
    > Przecież jedziesz wtedy szybciej niż napływające do Ciebie informacje :).

    No zgadzam się.

    > Radio jest tak naprawdę potrzebne jak chcesz jechać ze stałą 110-130km/h
    > (również przez wioski) i nie chcesz się nadziać na niespodziewane z krzaków.
    > A to jest do zrobienia, czego przykładu już na grupie mieliśmy.

    A do czego jest mi radio już nie przewidzisz ;-)

    I dalej moje pytanie z poprzedniego postu jest aktualne.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 37. Data: 2009-05-13 21:57:00
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 10 May 2009 20:01:33 +0200, Mystik <m...@p...pl> wrote:

    [...]
    > A czego Ty chcesz słuchać przy 200km/h?

    Plecaczka podczas jazdy na autobahnie? :-)

> [...]
    > Radio jest tak naprawdę potrzebne jak chcesz jechać ze stałą 110-130km/h
    > (również przez wioski) i nie chcesz się nadziać na niespodziewane z

    No i do omijania korków, CB to do omijania korków oczywiście. ;-)
    [Zaraz...]

    > Mystik
    Leslie
    --