  • 21. Data: 2009-05-05 16:15:59
    Temat: Re: radio na moto
    Od: "Jacek Śliwicki" <g...@n...pl>

    Użytkownik "Darek Mroz" <D...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gtp94a$8bb$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Poszukuje najlepszego systemu CB na moją nową bemę.
    > Wpadło mi w oko http://www.cb-radio.info.pl/produkt/rid,496,rel,typy
    .html
    > Czy ktoś testował? A może znacie coś lepszego?

    Zalożyłem podobny zestaw na V stroma z Alanem 42 , antena lepsza jest
    bezmasowa - ja mam Sirio GL -27 .

    Generalnie zestaw sprawdza się tylko do 70 - 80 km/h , powyżej odbiór jest
    mocno zakłócany przez szum powietrza opływającego kask i praktycznie
    niezrozumiały .

    Podstawą jest więc dobra szyba odcinająca Cię od wiatru , cichy kask i
    raczej nie słuchawki z tego zestawu ( też takie mam - nie sprawdzają się ) ,
    powinny być raczej douszne , odcinające lepiej hałas zewnętrzny . Ja takich
    na razie nie spotkałem , szukam .

    Dobry gadżet antymiśkowy .

    Dużo Mądrali od siedmiu boleści w temacie się odezwało , ale żaden jakoś nie
    na temat ... ?????

    Pozdro

    Jacek

  • 22. Data: 2009-05-05 16:41:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik wydusił z siebie te słowy:

    > Tak myślałem że to pewnie jest powiązane z moją sesją. Chodzi po
    > prostu twórczośc osobnika podpisującego się Darek Mroz.

    a to przepraszam jak kogoś urazilem w niewiedzy.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 23. Data: 2009-05-05 16:48:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jacek Śliwicki wydusił z siebie te słowy:

    > Dużo Mądrali od siedmiu boleści w temacie się odezwało , ale żaden
    > jakoś nie na temat ... ?????

    mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to:

    1. Johny II ASC w kufrze (ręczniaki raczej nie grzeszą poprawnością
    nadajniko-odbiorczą i choć Johny tez moze królem nie jest to ma przynajmniej
    trzy zalety - ASC, a wiec moge go schowac w kufrze i nie potrzeba mi
    gałkologii, jest stosunkowo niewielki jak na pełnowymiarowe radio oraz jest
    lepszy od każdego ręczniaka.
    2. PTT z BT np. taki
    http://www.cbcaraudio.pl/p/pl/513/bt+adaptor+bpa-100
    +g.html
    3. jako, ze używam Nolana to zestaw N-Com Basic Kit + bluetooth kit
    4. co do anteny - jeszcze nie zadecydowałem w którą strone iść

    brak kabli, przyzwoite radio i to co mnie interesuje - czyli #19 w kasku w
    połączeniu z muzyką z mp3 po kablu

    ps. głosność - regulowana bezposrednio w kasku dzięki N-Com

    Prosze, jest zgodnie z tematem.

  • 24. Data: 2009-05-05 16:48:28
    Od: r...@m...com

> [...]
    > powinny być raczej douszne , odcinające lepiej hałas zewnętrzny . Ja takich

    Trzeba jeździć zgodnie z przepisami.

  • 25. Data: 2009-05-05 16:49:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik wydusił z siebie te słowy:

    > Trzeba jeździć zgodnie z przepisami.

    komentarz godny onet.pl

  • 26. Data: 2009-05-05 17:37:31
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Arni pisze:

    > trzeba sobie zapracowac (to znaczy wystarczy nie robic z siebie idioty)

    nie tylko z siebie. sra do cudzego ogródka i myśli, że nikt nie zauważy.
    ja nie zauważyłem... słowa "przepraszam"

    --
    - gildor
    9'99

  • 27. Data: 2009-05-05 17:38:56
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > Użytkownik wydusił z siebie te słowy:
    >
    > komentarz godny onet.pl

    nie, Darka Mroza

    --
    - gildor
    9'99

  • 28. Data: 2009-05-05 18:51:12
    Od: "Jacek Śliwicki" <g...@n...pl>

> [...]
    > połączeniu z muzyką z mp3 po kablu
    >
    > ps. głosność - regulowana bezposrednio w kasku dzięki N-Com

    No może nie do końca , bo nie chodziło o koncepcję , ale raczej o praktykę .
    Koncepcja dobra , ale droga -oszczędność na jednym kabelku łączącym kask z
    zestawem , kosztuje w niej około 1100 zł ( zestaw basic2 i blootooth do
    Nolana + ustrojstwo z Twojego linku ) . I nie poprawi to jakości odsłuchu CB
    .

    Tak jak napisałem , wąskim gardłem zestawu jest szum powietrza opływającego
    kask - skutecznie zagłusza przekaz ze słuchawek , przy większych
    prędkościach .
    Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zastąpić mikrofon z
    typowego zestawu mikrofonem pojemnościowym , lepiej sprawdzającym się w
    hałasie .

    Ja na razie tego problemu nie rozwiązałem .

    Ukłony

    jacek

  • 29. Data: 2009-05-05 19:03:03
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 05 May 2009 20:51:12 +0200, Jacek Śliwicki <g...@n...pl>
    wrote:

    [...]
    > Tak jak napisa?em , w?skim gard?em zestawu jest szum powietrza
    > op?ywaj?cego kask - skutecznie zag?usza przekaz ze s?uchawek , przy
    > wiekszych
    > predko?ciach

    Słuchawki dokanałowe, najlepiej w zrobionych przez audiologa ochronnikach
    słuchu. :-)

    > Z nadawaniem w tych warunkach te? jest k?opot - trzeba zast?piae mikrofon
    > z typowego zestawu mikrofonem pojemno?ciowym , lepiej sprawdzaj?cym sie w
    > ha?asie

    Można dostać laryngofon do radia, zamiast mikrofonu. Przy czym są
    laryngofony
    douszne, zbierające to, co się mówi z kości czaszki. Ja to bym chciał
    douszne słuchawki stereo z wbudowanym laryngofonem, ale niestety nie
    znalazłem
    czegoś takiego, albo laryngofon+słuchawka mono, a wtedy do drugiego ucha
    ochronnik, albo słuchawki douszne.

    > jacek
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 30. Data: 2009-05-05 19:23:47
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Śliwicki" <g...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie zestaw sprawdza się tylko do 70 - 80 km/h , powyżej odbiór jest
    > mocno zakłócany przez szum powietrza opływającego kask i praktycznie
    > niezrozumiały .

    eee to wystarczy, on szybciej nie jezdzi :)
    chyba ze autostrada ale wtedy jest tak skoncentrowany by mu moto nie poszlo
    na kolo ze nie odwraca sobie uwagi cb-radiem

    doomin13
    smc 660