eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleradio na moto › Re: radio na moto
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!a
    tlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "vIrek" <ijasik@no_spam_ropczyce.eu>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: radio na moto
    Date: Wed, 6 May 2009 08:32:00 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 80
    Message-ID: <gtrb0t$54$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <gtp94a$8bb$1@news.onet.pl> <gtporu$bo6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gtpqkm$skf$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: acb210.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1241591645 164 83.16.53.210 (6 May 2009 06:34:05
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 May 2009 06:34:05 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-EsetScannerBuild: 4861
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:597014
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gtpqkm$skf$1@inews.gazeta.pl...
    > mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to:
    >
    > 1. Johny II ASC w kufrze (ręczniaki raczej nie grzeszą poprawnością
    > nadajniko-odbiorczą i choć Johny tez moze królem nie jest to ma
    > przynajmniej trzy zalety - ASC, a wiec moge go schowac w kufrze i nie
    > potrzeba mi gałkologii, jest stosunkowo niewielki jak na pełnowymiarowe
    > radio oraz jest lepszy od każdego ręczniaka.
    > 2. PTT z BT np. taki
    > http://www.cbcaraudio.pl/p/pl/513/bt+adaptor+bpa-100
    +g.html
    > 3. jako, ze używam Nolana to zestaw N-Com Basic Kit + bluetooth kit
    > 4. co do anteny - jeszcze nie zadecydowałem w którą strone iść
    >
    > brak kabli, przyzwoite radio i to co mnie interesuje - czyli #19 w kasku w
    > połączeniu z muzyką z mp3 po kablu
    >
    > ps. głosność - regulowana bezposrednio w kasku dzięki N-Com

    Ponieważ testuję/używam już chyba czwarte rozwiązanie CB na moto to mam parę
    przemyśleń.
    W ręczniaku (Intek SY101, jakoś tak) zamontowanym na kierownicy wkurzała
    niewygodna regulacja głośności i zasięgu, ale poza tym spisywał się bardzo
    dobrze. http://www.ropczyce.itl.pl/moto/kierownica.jpg Wszystko było wpięte
    (CB, telefon, nawigacja) do centralki interkomu i podpięte kabelkami do
    kasku. Poza niewygodną regulacją CB i wyglądem kierownicy nie zanotowałem
    negatywów.

    Później wymyśliłem, stacjonarne CB - Johnson II ASC i przeniesienie cełego
    sterowania na kierownice (konsolka sterująca CB i radiem od Valkyrii
    Interstate). CB umocowane w metalowej skrzyneczce pod tylnym bagażnikiem i
    też włączone do centralki (Autocom 300 duo coś tam.)
    Wszystko było fajnie, udało mi się przenieść całe sterowanie na kierownicę,
    nawet w miejscu akumulatora zamocowałem radio samochodowe i sterowanie
    kanałami i głośnością też przeniosłem do konsolki na kierownicę (akumulator
    znalazł się przed tylnym kołem, za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu
    chłodniczego). Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu ze sprzęganiem
    przy włączeniu nadawania w CB i zamiast poradzić się kogoś (teraz wiem, że
    wystarczyło wlutować odpowiedni kondensator jak najbliżej CB) zrezygnowałem
    ze stacjonarnego CB i wróciłem do ręczniaka.

    Kolejna odsłona to wersja bezkabelkowa. Zestaw Scala Rider Q2 + ręczniak
    Inteka + BT100 + przerobiona Jabra i telefon po blutucie. Niby wszystko
    działało. Nawet jako bonus było radio FM w Rider Q2, ale ta mnogość
    ładowarek i przyciskologia, zanim się to wszystko powłączało - osłabiała.
    Sprzedałem całe rozwiązanie koledze (mówi, że jest zadowolony).

    Obecnie mam:
    CB radio dedykowane do moto JMCB2003, Omnia jako telefon i nawigacja,
    centralka Autocoma, żeby to wszystko połączyć. Właściwie to gdyby nie
    telefon, to można by zrezygnować z Autocoma bo JMCB2003 ma też wbudowany
    intercom i można podłączyć dodatkowe źródło dźwięku stereo.

    Reasumując:
    Kabelki aż tak bardzo nie przeszkadzają bo i tak schodząc z moto zdejmuję
    kask.
    Ważna jest pewność i bezproblemowość działania, bez ingerencji kierownika
    (np. jak dzwoni telefon to automatycznie wycisza się radio i CB) nie trzeba
    myśleć o naładowaniu słuchwki czy modułu BT.
    Nie da się uniknąć gałkologii przy CB radiu bo będzie potrzeba zmiany kanału
    czy regulacji głośności, kwestia tylko jak to zrobić, żeby było
    najwygodniej.

    Pozdrawiam
    --
    vIrek
    VTX1800



    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4054 (20090505) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: