-
61. Data: 2011-07-28 14:23:43
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>> Pas ruchu ma max. 3,5 metra zazwyczaj.
>> W wyjątkowych przypadkach 3,75 m.
>> Auto kompaktowe ponad 2 m.
>> Mierzyłem w ciągu ostatniego tygodnia i szeroką drogę i swoje samochody.
>> ;-)
>
> Z lusterkami ?
Dokładnie.
> Bo Ceed ma oficjalnie 1790 mm.
A z lusterkami grubo ponad 2.
-
62. Data: 2011-07-28 15:16:06
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>
W dniu 2011-07-28 14:20, Cavallino pisze:
> W widocznej.
To przecież ci napisałem o jednym przykładzie gdzie kierowca sprawdza
czy jest wolne. Jest wolne, rusza i następuje kolizja. Po tym
zanegowałeś że jednak nie było wolne więc dostosowujesz sobie
rozumowanie wedle tego kiedy ma wyjść racja na twoje. Raz jest to
widoczna odległość a raz jest to odległość nieskończenie długa nawet za
przeszkodami.
>> Po horyzont ?
>
> Na przykład.
Od początku była mowa o sytuacjach gdzie widoczność nie jest idealna.
>> A może z prędkości dowolnej nawet 100km/h ?
>
> Oczywiście.
Wynika z tego że to jest dla ciebie zasada ogólna.
> To są przypadki szczególne, a nie reguła ogólna którą raczyłeś wygłosić
> poprzednio.
> Zanegowałem ogólną.
Skąd wiesz czy przekraczając prędkość dajesz możliwość innym
dostrzeżenia cię w porę ? Znasz drogę na pamięć razem ze wszystkimi
obiektami które mają wpływ na widoczność tak że sam sobie ustalasz
prędkość bezpieczną powyżej dozwolonej ?
>> Jest jakaś granica prędkości
>
> Nie.
Czyli dla ciebie wina jest zawsze tego co włącza się do ruchu lub
wyjeżdża z podporządkowanej ? :) No to git masz rozumowanie.
> Dokładnie tak.
> O ile nie ma obietywnych przeszkód nie leżących po stronie patrzącego,
> to ma widzieć i zastosować zasadę ograniczonego zaufania.
Żeby zastosować zasadę ograniczonego zaufania w senie przewidzieć że
ktoś przekracza dozwoloną prędkość trzeba by wpierw tego
przekraczającego prędkość widzieć. Jeśli ktoś go nie widzi to według tej
samej zasady którą ludzie nazywają ograniczonego zaufania prawo o ruchu
drogowym daje każdemu możliwość przyjmowania za pewnik że inni
uczestnicy ruchu przepisów przestrzegają. Jeśli więc wyjeżdżam na drogę
która ma ograniczenie do 40km/h i nie słyszę pojazdu uprzywilejowanego
ani nie widzę żadnego innego pojazdu któremu pierwszeństwo mam ustąpić
to mam prawo przyjąć za pewnik że jadący tą drogą nie będą jechać
szybciej niż 40km/h. Tak mówią przepisy. Praktyka mówi że mandat dostaje
ten kto miał ustąpić pierwszeństwa tylko dlatego że nie da się (lub nie
chce się) udowodnić przekroczenia prędkości innego pojazdu. I w tym
całym problem, o tym jest ten offtopic. EOT z mojej strony.
-
63. Data: 2011-07-28 15:30:12
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości news:
> Raz jest to widoczna odległość a raz jest to odległość nieskończenie długa
> nawet za przeszkodami.
Nieprawda.
To Ty sobie połączyłeś kilka słów w jeden ciąg, ja nic takiego nie pisałem.
>
>>> Po horyzont ?
>>
>> Na przykład.
>
> Od początku była mowa o sytuacjach gdzie widoczność nie jest idealna.
Raczej twoje myślenie było, a nie mowa.
Odnoszę się do tego co napisałeś, jako że wróżki wyginęły, a ja czytać myśli
nie umiem.
Nic takiego nie napisałeś, że widoczność jest na 10 m, albo co ją utrudnia.
>
>>> A może z prędkości dowolnej nawet 100km/h ?
>>
>> Oczywiście.
>
> Wynika z tego że to jest dla ciebie zasada ogólna.
Oczywiście.
Co nie znaczy że nie ma wyjątków.
> Skąd wiesz czy przekraczając prędkość dajesz możliwość innym dostrzeżenia
> cię w porę ?
A kto powiedział że wiem?
Mnie po prostu limity nie intresują, jadę tak jak uważam za słuszne.
Zazwyczaj zdecydowanie lepiej niż limity pozwalają.
>>> Jest jakaś granica prędkości
>>
>> Nie.
>
> Czyli dla ciebie wina jest zawsze tego co włącza się do ruchu lub wyjeżdża
> z podporządkowanej ? :)
Tak.
>> O ile nie ma obietywnych przeszkód nie leżących po stronie patrzącego,
>> to ma widzieć i zastosować zasadę ograniczonego zaufania.
>
> Żeby zastosować zasadę ograniczonego zaufania w senie przewidzieć że ktoś
> przekracza dozwoloną prędkość trzeba by wpierw tego przekraczającego
> prędkość widzieć.
A co ja powyżej napisałem?
Jak jednak nie ustąpi pierwszeństwa, to on będzie musiał udowodnić, że nie
mógł widzieć nadjeżdżającego pojazdu.
A to nie w kij dmuchał.
-
64. Data: 2011-07-28 16:48:01
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Excite wrote:
> W dniu 2011-07-28 13:11, Cavallino pisze:
>> No i prawidłowo, skoro źle sprawdził i wcale wolne nie było.
>
> Mówisz jak policjant, było wolne gdy sprawdzał.
> Jeśli ktoś będzie jechał przepisowo to nikt nie wymusi na nim
> pierwszeństwa, ale jak będzie pociskał powyżej dozwolonej to nie ma
> możliwości dostrzec go w porę więc i nie ma możliwości ustąpić mu
> pierwszeństwa.
>
> Miałem kiedyś sytuacje gdy zimą (śnieg na drodze) wyjeżdżałem tyłem z
> tego parkingu, pusto było na drodze w zasięgu wzroku. Wyjechałem już na
> jezdnie, wrzuciłem jedynkę i widzę w lusterku że zza zakrętu wylatuje
> jakiś drechol w super tuningowanym wieśniakowozie. Koła ma zblokowane,
> klakson wciśnięty i leciiiii. Ja zdążyłem minimalnie odbić w lewo a on
> jakoś się zmieścił po prawej. Gdyby doszło do kolizji zakładam że
> również był by szybki werdykt mojej winy bo w sposób nadprzyrodzony nie
> dostrzegłem za zakrętem idioty który nie bierze pod uwagę ani śniegu po
> którym jedzie ani faktu że jest na osiedlu a nie torze wyścigowym.
Jakby trafił Cię w tył, to by przecież było niezachowanie bezpiecznego odstępu
albo niedostosowanie prędkości do warunków. I jego wina.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
65. Data: 2011-07-28 17:44:34
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Javelin,
Thursday, July 28, 2011, 12:47:04 PM, you wrote:
>>> Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
>>> opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
>>> Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
>>> chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.
>> A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?
> A jak skręcasz z drogi dwupasmowej w drogę dwupasmową to robisz to z
> lewego pasa żeby zająć lewy pas?
Jezdnie czy drogę? Bo różnica jest istotna.
Może po skręcie zająć dowolny pas ale obowiązek ustąpienia pojazdowi z
prawej masz zawsze.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
66. Data: 2011-07-28 19:14:55
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2011-07-28 16:48, Sebastian Kaliszewski pisze:
>
> Jakby trafił Cię w tył, to by przecież było niezachowanie bezpiecznego
> odstępu albo niedostosowanie prędkości do warunków. I jego wina.
>
PoRD dość jednoznacznie definiuje ustąpienie pierwszeństwa. I nie ma tam
mowy o tym, czy uderzenie nastąpiło w bok czy w tył.
Nie wiem skąd u niektórych zdążenie wystawienia tyłu jest jednoznaczne z
niewymuszeniem pierwszeństwa.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
67. Data: 2011-07-28 19:41:19
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:4e31991b$1@news.home.net.pl...
>W dniu 2011-07-28 16:48, Sebastian Kaliszewski pisze:
>>
>> Jakby trafił Cię w tył, to by przecież było niezachowanie bezpiecznego
>> odstępu albo niedostosowanie prędkości do warunków. I jego wina.
>>
> PoRD dość jednoznacznie definiuje ustąpienie pierwszeństwa. I nie ma tam
> mowy o tym, czy uderzenie nastąpiło w bok czy w tył.
> Nie wiem skąd u niektórych zdążenie wystawienia tyłu jest jednoznaczne z
> niewymuszeniem pierwszeństwa.
Nie jest równoznaczne, ale daje jakiekolwiek szanse na obronę przed
oskarżeniem o wymuszenie pierwszeństwa.
-
68. Data: 2011-07-28 20:23:36
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>
Cavallino w <news:j0rkcf$abu$2@news.onet.pl>:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>>> Pas ruchu ma max. 3,5 metra zazwyczaj.
>>> W wyjątkowych przypadkach 3,75 m.
>>> Auto kompaktowe ponad 2 m.
>>> Mierzyłem w ciągu ostatniego tygodnia i szeroką drogę i swoje samochody.
>>> ;-)
>> Z lusterkami ?
> Dokładnie.
>> Bo Ceed ma oficjalnie 1790 mm.
> A z lusterkami grubo ponad 2.
Taaa, tu mniej więcej widać ile lusterka poza obrys wystają:
<http://multimedia.flota.com.pl/img/galeriazdjec/350
8/kia_ceed_2010_0.jpg>
Jesteś wędkarzem?
--
Tomasz Nycz
-
69. Data: 2011-07-28 20:26:28
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>
W dniu 2011-07-28 16:48, Sebastian Kaliszewski pisze:
> Jakby trafił Cię w tył, to by przecież było niezachowanie bezpiecznego
> odstępu albo niedostosowanie prędkości do warunków. I jego wina.
Jeśli pierwszeństwa bym nie wymusił to możliwe że trafił by mnie w tył.
Jeśli faktycznie wymusił bym na nim pierwszeństwo to również bardzo
możliwe że trafił by mnie w tył. Więc raczej nie uznali by tego za
argument na moją korzyść skoro takie uszkodzenia mogą wystąpić zarówno
przy mojej jak i jego winie. W takiej i wielu innych sytuacjach przepisy
stoją po stronie faktycznego sprawcy kolizji a poszkodowany musi
udowadniać coś co jest nie do udowodnienia bez świadków lub nagrania wideo.
-
70. Data: 2011-07-28 20:38:48
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>
Javelin w <news:746046748.20110728114351@o2.pl>:
> Pasów za zjazdem może być nawet 10 a Ty i
> tak masz obowiązek zjechać z ronda pasem zewnętrznym
LOL
<http://maps.google.pl/maps?q=warszawa+rondo+dmowski
ego+maps&hl=en&ll=52.230068,21.011994&spn=0.000412,0
.001203&client=opera&channel=suggest&gl=pl&t=k&z=20>
I nie pisz, że tam nie ma znaków C-12...
--
Tomasz Nycz