-
101. Data: 2011-07-29 12:20:03
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (12:18:22) napisano:
> Zapomniałeś o głodzie w Somalii, gradobiciu i kokluszu.
Coś pisałeś o pieprzeniu głupot nie na temat?
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
102. Data: 2011-07-29 12:24:43
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
R2r wrote:
> W dniu 2011-07-28 16:48, Sebastian Kaliszewski pisze:
>>
>> Jakby trafił Cię w tył, to by przecież było niezachowanie bezpiecznego
>> odstępu albo niedostosowanie prędkości do warunków. I jego wina.
>>
> PoRD dość jednoznacznie definiuje ustąpienie pierwszeństwa. I nie ma tam
> mowy o tym, czy uderzenie nastąpiło w bok czy w tył.
> Nie wiem skąd u niektórych zdążenie wystawienia tyłu jest jednoznaczne z
niewymuszeniem pierwszeństwa.
To było pół żartem pół serio. Ale ta część serio to właśnie to, że jak
przyjedzie policja i widzi że ktoś dostał z tyłu i nie pod kątem, to jest
domyślnie wina tego co w ten tył wjechał. Żeby powiedzieli, że było inaczej
muszą być wyraźne okoliczności dodatkowe na to inaczej wskazujące.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
103. Data: 2011-07-29 12:34:58
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 29 Jul 2011 10:00:45 +0200, Javelin
> A czy ja gdzieś tak napisałem?
Tak, na "klasycznym" rondzie zjeżdżając stwierdzasz skręt w prawo, ale na
kierowanym już nie skręcasz, tylko jedziesz prosto. Konsekwencji trochę,
tylko tyle wymagam.
> Zjazd z ronda tylko z zewnętrznego pasa powoduje że na samym rondzie
> nie powstają punkty kolizyjne w sytuacjach gdy ktoś próbuje skręcić w
> zjazd z pasa wewnętrznego i ładuje się pod maskę pojazdu jadącego po
> rondzie pasem zewnętrznym
Na drogach co chwilę, w zasadzie to w każdym momencie, są jakieś punkty
kolizyjne (np. przy każdej zmianie pasa ruchu, czy przy przejeździe przez
"zwykłe" skrzyżowanie) -- czy to oznacza automatycznie, że trzeba zabronić
zmiany pasów ruchu, albo w ogóle ruchu, bo dzięki temu wyeliminujemy punkty
kolizyjne? :|
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
104. Data: 2011-07-29 12:41:07
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Javelin,
Friday, July 29, 2011, 11:54:48 AM, you wrote:
>> Ale niby dlaczego nie? Skoro możesz zając dowolny pas, to może to byc
>> również pas lewy. Czy Ty aby na pewno wiesz, o co pytasz?
> Romku nie tak. Oczywiście że po skręcie możesz zająć lewy pas. Ale czy
> wolno Ci skręcić z lewego pasa drogi A w lewy pas drogi B jeżeli nie
> ma oznaczonych pasów do skrętu?
Może namaluj jakiś obrazek, bo ja cały czas nie mogę pojąć, na czym
polega Twój problem. Bo ja nie widzę tu żadnej wątpliwości, bez
względu na to, czy pasy są namalowane czy nie. Cały czas tłumaczę:
mozesz zając dowolny pas, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa
nadjeżdżającym z prawej i/lub zgodnie ze znakami. Czego nie rozumiesz?
Zająć pas - nie zmienić pas po skręcie. Zająć go od razu, czyli
wjechać na niego. Jak wielkiej łopaty mam jeszcze uzyć? I jaki przepis
widzisz, który by tego zabraniał?
Zwróć uwagę - cały czas nie piszesz o kierunku skrętu. A ja czytając o
skręcie z lewego pasa mam prawo się domyslać, że chodzi o skręt w
lewo.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
105. Data: 2011-07-29 12:45:08
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "RoMan Mandziejewicz" datowanym 29 lipca 2011 (12:41:07) napisano:
> Zwróć uwagę - cały czas nie piszesz o kierunku skrętu. A ja czytając o
> skręcie z lewego pasa mam prawo się domyslać, że chodzi o skręt w
> lewo.
Ale cała dyskusja dotyczy zjazdu z ronda który to zjazd odbywa się w
prawo i o taki skręt mi chodziło. Skręcasz z w prawo z lewego pasa?
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
106. Data: 2011-07-29 12:53:14
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Myjk" datowanym 29 lipca 2011 (12:34:58) napisano:
> Fri, 29 Jul 2011 10:00:45 +0200, Javelin
>> A czy ja gdzieś tak napisałem?
> Tak, na "klasycznym" rondzie zjeżdżając stwierdzasz skręt w prawo, ale na
> kierowanym już nie skręcasz, tylko jedziesz prosto. Konsekwencji trochę,
> tylko tyle wymagam.
Mówię o tym że zjazd znajduje się na prawo od osi jezdni na rondzie,
ten zjazd może być pod kątem 1 stopnia jak i 90 stopni. Nie mówię że
na rondzie skręcasz w prawo, tylko o tym że opuszczasz rondo po prawej
stronie osi jezdni na rondzie
>> Zjazd z ronda tylko z zewnętrznego pasa powoduje że na samym rondzie
>> nie powstają punkty kolizyjne w sytuacjach gdy ktoś próbuje skręcić w
>> zjazd z pasa wewnętrznego i ładuje się pod maskę pojazdu jadącego po
>> rondzie pasem zewnętrznym
> Na drogach co chwilę, w zasadzie to w każdym momencie, są jakieś punkty
> kolizyjne (np. przy każdej zmianie pasa ruchu, czy przy przejeździe przez
> "zwykłe" skrzyżowanie) -- czy to oznacza automatycznie, że trzeba zabronić
> zmiany pasów ruchu, albo w ogóle ruchu, bo dzięki temu wyeliminujemy punkty
> kolizyjne? :|
Ale na całym świecie stosuje się w miarę możliwości taką organizację
ruchu aby szlaki komunikacyjne przecinały się lub łączyły w sposób
bezkolizyjny (węzły komunikacyjne, światła, odpowiednie pasy do
skrętów). Dlatego też można przyjąć zasadę, że jeżdżąc samochodem
robimy wszystko aby unikać punktów kolizyjnych. W mojej opini zmiana
pasa przed zjazdem z ronda jest mniej kolizjogenna niż ładowanie się z
wewnętrznego pasa ronda w poprzek pasa zewnętrzengo do zjazdu, a
jeżeli nawet przy zmianie pasa dojdzie już do kolizji to w większości
wypadków będzie miała mniejsze konsekwencje niż postawienie komuś
przed maską samochodu w poprzek.
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
107. Data: 2011-07-29 12:53:42
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:45:08 +0200, Javelin napisał(a):
> Ale cała dyskusja dotyczy zjazdu z ronda który to zjazd odbywa się w
> prawo i o taki skręt mi chodziło. Skręcasz z w prawo z lewego pasa?
Ty pokaż wreszcie to magiczne rondo, bo w zasadzie, poza małymi
popierdółkami, z ronda zjeżdża się na wprost a nie w prawo.
Tymczasem od dwóch dni pieprzysz jakieś głodne kawałki o skrętach na
rondzie nie podając nawet nazwy tego stuffu na którym jedziesz, co
pozwoliłoby nam mieć chociaż przynajmniej podobnie pokręcone wizje.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
108. Data: 2011-07-29 12:55:03
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>
W dniu 2011-07-29 11:08, Sebastian Kaliszewski pisze:
>Jeśli tez z tyłu nie potrafi
> powiedzieć skąd się ten którego trafił przed nim wziął "panie,
> wyjechałem o stamtąd, zza łuku a tu mi gość stoi" to jest w słabszej
> pozycji niż gdy "jadę, a tu mi ten, o stąd wyjeżdża prosto pod koła".
> No i często same ślady na miejscu kolizji mogą sporo powiedzieć.
No tak ale wtedy pokrzywdzony musiał by kłamać aby mieć szansę na
sprawiedliwe rozdanie mandatów.
-
109. Data: 2011-07-29 13:00:40
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 29 lipca 2011 (12:53:42) napisano:
> Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:45:08 +0200, Javelin napisał(a):
>> Ale cała dyskusja dotyczy zjazdu z ronda który to zjazd odbywa się w
>> prawo i o taki skręt mi chodziło. Skręcasz z w prawo z lewego pasa?
> Ty pokaż wreszcie to magiczne rondo, bo w zasadzie, poza małymi
> popierdółkami, z ronda zjeżdża się na wprost a nie w prawo.
> Tymczasem od dwóch dni pieprzysz jakieś głodne kawałki o skrętach na
> rondzie nie podając nawet nazwy tego stuffu na którym jedziesz, co
> pozwoliłoby nam mieć chociaż przynajmniej podobnie pokręcone wizje.
Człowieku pomyśl najpierw przez chwilę, wiem że może Cię to zaboleć,
ale pomyśl czym jest oś jezdni na rondzie, a potem zastanów się
jeszcze przez chwilę, może Ci się spodobać, jak ta oś na rondzie
biegnie. A na sam koniec rozrysuj sobie czy opuszczając DOWOLNE rondo
w Polsce opuszczasz je na prawo od tej osi czy do końca życia opuszasz
rondo zgodnie z osią jezdni na rondzie. Dla ułatwienia narysuj sobie
czy zjeżdżając z pasa wewnętrznego przetniesz oś jezdni na rondzie z
lewej na prawą stronę
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
110. Data: 2011-07-29 13:00:51
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 29 Jul 2011 12:53:14 +0200, Javelin napisał(a):
> Mówię o tym że zjazd znajduje się na prawo od osi jezdni na rondzie,
> ten zjazd może być pod kątem 1 stopnia jak i 90 stopni. Nie mówię że
> na rondzie skręcasz w prawo
O.. to świetnie, że tego już nie mówisz, to dobrze rokuje terapii.
To w takim razie dopisz jeszcze poprawki do tych wszystkich postów w
których to mówiłeś, żeby każdy zauważył.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.