  • 21. Data: 2011-10-22 13:15:22
    Temat: Re: pytanie o podrecznik
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Indywidualizm fajna sprawa ale żeby go wyrazić potrzebny jest warsztat.

    Wyrazenie tego "co inni czują" jest fajne. Czy to jest indywidualizm?
    Kto wszedł na jego temat?

    Jaka jest twoja ikona i dlaczego?

    marek

  • 22. Data: 2011-10-24 17:01:40
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-22 15:15, marek augustynski wrote:

    > Wyrazenie tego "co inni czują" jest fajne. Czy to jest indywidualizm?

    Dlaczego od razu zakładasz że zgłębienie warsztatu w danej estetyce
    równa się bezmyślnemu kopiowaniu tejże estetyki?

    > Jaka jest twoja ikona i dlaczego?

    Dobrze wiesz że fascynowała manie taka ilość postaci i estetyk że bez
    sensu jest się tu na ten temat rozpisywać ;).

    Przyznaje że ostatnio mało czytam grupę ale zauważam że bardzo często
    odpływasz, próbując za wszelką cenę zdyskredytować fotografie a przede
    wszystkim role jaką ona pełni w życiu innych.
    Może zbyt często zapominasz o fakcie że fotografia dla wielu ludzi jest
    niczym kulturystyka, gotowanie czy wędkarstwo. Jednym słowem hobby a dla
    innych jest to narzędzie pracy.
    Dlatego fajnie jest czasem zapytać doświadczonych kolegów jakiej zanęty
    używają na danym łowisku, przecież zawsze ten skład można udoskonalić, a
    sprawdzone rozwiązanie z pewnością nie zaszkodzi. Wręcz może pozwolić
    ograniczyć rozmiar porażki ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 23. Data: 2011-10-24 17:03:05
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-22 15:15, marek augustynski wrote:

    > Wyrazenie tego "co inni czują" jest fajne. Czy to jest indywidualizm?
    > Kto wszedł na jego temat?
    >
    > Jaka jest twoja ikona i dlaczego?

    A i przepraszam za opóźnienie w nadawaniu ale weekendy są zarezerwowane
    dla mojej partnerki :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 24. Data: 2011-10-24 18:01:19
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-24 17:01:40 +0000, cichybartko <c...@g...com> said:

> [...]
    > używają na danym łowisku, przecież zawsze ten skład można udoskonalić,
    > a sprawdzone rozwiązanie z pewnością nie zaszkodzi. Wręcz może pozwolić

    Nie, nie. Masz wyważać otwarte drzwi. Bądź oryginalny i zanęć żwirem,
    albo proszkiem do prania.
    :)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2011-10-27 19:06:52
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Dlaczego od razu zakładasz że zgłębienie warsztatu w danej estetyce
    > równa się bezmyślnemu kopiowaniu tejże estetyki?

    Jesteś nieelastyczny. Nie mam nic do warsztatu ani nie dyskutuję kto i
    jak go zgłębia i czym to skutkuje. Rozwijam inny wątek.
    Wyrażanie tego co inni czują jest fajne. Bo jest. I dalej pytam czy
    tak wygląda indywidualizm? Bo może właśnie indywidualizm jest cechą
    negatywną (pytam tylko) i wynika z nadinterpretacji egoizmu. Czyli "ja
    coś czuję a wy może poczujecie to samo." Idę dalej. Może warto oderwać
    wzrok od siebie i jednak postarać się wyrazić to co inni czują w nieco
    inny sposób. Zastanawiając się nad nimi. Ja tu nie widzę
    indywidualizmu tylko uniwersalizm.

> [...]
    > Może zbyt często zapominasz o fakcie że fotografia dla wielu ludzi jest
    > niczym kulturystyka, gotowanie czy wędkarstwo. Jednym słowem hobby a dla

    Nie zapominam. Kilka osób poradzi hobbyście co ma przeczytać i gdzie
    szukać. Po co mam robić to samo?
    Tak się składa, że poruszam wątek w rozmowie z kimś przywiązanym do
    historii i znaczeń. Tym kimś jesteś ty. Mówisz o różnych postawach i
    przyznajesz mi nieopatrznie rację. Nadal więc pytam, bo nie
    kolekcjonuję racji.
    Jesteś w błędzie gdy mówisz, że próbuję zdyskredytować fotografię.
    Jest dokładnie na odwrót właśnie dlatego, że nie boję się zanegować
    tego co ją ogranicza.
    Warsztat jest ważny, nie przeczę, nie wnikam.

    Teraz ok., można powiedzieć, że ludzie interesują się kto i co zrobił
    i że jest to ważne. Tylko jak się głebiej zastanowisz, to dojdziesz do
    wniosku, że ważne nie są dokonania tego lub owentego, tylko możliwość
    identyfikacji. Lubisz coś, ponieważ indentyfikujesz się z określoną
    postawą. I to jest "ikona", o którą jako praktykujący powinieneś
    pytać.

    Przebijanie się przez płoty pierdół, aby ostatecznie naświetlić to co
    zostało wypowiedziane w pierwszym pojedynczym zdaniu, sprawia, że
    można powiedzieć kilka zdań kolejnych. Właśnie dotarłem do tego co sam
    dotychczas negowałem. Krytyk powinien praktykować to czego krytyką się
    zajmuje.

> [...]
    > używają na danym łowisku, przecież zawsze ten skład można udoskonalić, a
    > sprawdzone rozwiązanie z pewnością nie zaszkodzi. Wręcz może pozwolić

    Zapytał, dostał odpowiedź. W zasadzie możesz mieć pewność, że nasza
    rozmowa nie ma dla niego znaczenia. Albo go znudzi albo jej nie
    zrozumie.

    marek

  • 26. Data: 2011-11-01 11:44:39
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-27 21:06, marek augustynski wrote:

    > Jesteś nieelastyczny.

    Marku jedno jest pewne obaj lubimy dobrą fotografię. Dobrą według naszej
    własnej definicji. Prowadzi do niej masa dróg i myślę że w tym wątku
    poruszyliśmy kilka z wielu możliwych.
    Osobiście ze swojej perspektywy uważam że zbyt wiele czasu poświęciłem
    na rozkładanie fotografii na elementarne cząstki, a stanowczo za mało na
    praktykę.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 27. Data: 2011-11-01 23:26:43
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Marku jedno jest pewne obaj lubimy dobrą fotografię. Dobrą według naszej
    > własnej definicji. Prowadzi do niej masa dróg..

    Mnie uczono, że droga do dobrej fotografii i nie tylko jej prowadzi
    przez gęsty ciemny las. Idziesz z siekierą żeby przejść i nie ma, że
    boli. To jest praktyka. Uczono mnie też, że teorią jest mówienie tak
    aby nic nie powiedzieć. Ja lubię dobre rzeczy i dlatego chodzę na
    wojny. A kiedy jestem w prawdziwym lesie to się nim zachwycam.

    marek