  • 1. Data: 2011-10-20 16:25:30
    Temat: pytanie o podrecznik
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    mam prośbę, czy możecie mi polecić jakąś sensowną Waszym zdaniem publikację
    dotyczącą fotografii portretowej? Lub inną książkę z dobrym rozdziałem
    traktującym o tejże.
    Chcę popróbować sił w tym zakresie (ile można robić landschafty? ;), modelka
    jest chętna, ale przydałoby się postudiować jakąś literaturę traktującą na
    ten temat,
    z góry dziękuję,

    brat

  • 2. Data: 2011-10-20 17:21:00
    Temat: Re: pytanie o podrecznik
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-20 18:25, bratPit wrote:
    > Witajcie,
    > mam prośbę, czy możecie mi polecić jakąś sensowną Waszym zdaniem
    > publikację dotyczącą fotografii portretowej? Lub inną książkę z dobrym
    > rozdziałem traktującym o tejże.

    A co Cię konkretnie interesuje?
    Techniki oświetleniowe, retusz?
    Czy jak ująć temat od strony psychologicznej aby wyszło intrygująco i
    ambitnie ;).

    Jeśli chodzi o stronę techniczną to na pewno każdy coś poleci od siebie,
    ja także mam swoje typy.
    Co do drugiego to osobiście mam mieszane uczucia, po prostu każdy
    portrecista obiera swoją indywidualną drogę.
    I chyba nie da się tego zawrzeć w rozdziale, bo to raczej temat na
    biografię ;).
    Masz jakieś swoje ikony z tego tematu?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 3. Data: 2011-10-20 17:53:46
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > portrecista obiera swoją indywidualną drogę.
    > I chyba nie da się tego zawrzeć w rozdziale, bo to raczej temat na

    no to mi nawrzucałeś ;-)
    a tak serio, wiesz, artystą nie będę, zarabiać na tym też nie, hobbystycznie
    mogę próbować szlifować technikę,
    chodzi mi o publikację która wyjaśni, podpowie na co zwracać uwagę, jak
    komponować obraz, obserwować/operować światłem aby zdjęcie w jakiś sposób
    "mówiło". Żeby to nie był "kotlet". Chodzi mi o to jak wyłapać i pokazać na
    zdjęciu błysk w oku, uśmiech, coś charakterystycznego. Żeby dane ujęcie było
    'jakieś', a nie nijakie, puste.
    Myślałem o tym żeby zacząć od studia (nie wiem czy to dobry pomysł) - bo coś
    ze studia liznąłem swego czasu - choć nie w sensie pracy z modelką/modelem.
    Pewnie nie da sie zawrzeć ani w rozdziale ani w jednej książce, ale od
    czegoś chcę zacząć :-)
    Czy mam ulubionego portrecistę? Hmm nie, czasem oglądając fotografię widzę i
    myślę - dobre, coś w nim jest, przyciąga wzrok, mówi.

    brat

  • 4. Data: 2011-10-20 19:19:55
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-20 18:25, bratPit pisze:
    (...)
    > modelka jest chętna,
    (...)

    Chłopie! Po co ci podręcznik!?
    pwz

    P.S. Sorry, nie wytrzymałem... ;-D
    pwz

  • 5. Data: 2011-10-20 19:31:15
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-20 17:53:46 +0000, "bratPit" <k...@o...pl> said:

    > Czy mam ulubionego portrecistę? Hmm nie, czasem oglądając fotografię
    > widzę i myślę - dobre, coś w nim jest, przyciąga wzrok, mówi.

    I tego się trzymaj. Przeanalizuj to co Ci przyciąga wzrok, jaki aspekt
    do Ciebie mówi. I nie muszą to być prace jednego, nawet (IMHO) jest to
    nie wskazane. A potem cykaj, tylko nie pokazuj zdjęć przed pierwszą
    selekcją. A pierwsza selekcja ma być szybka i nie oszczędzająca
    klawisza "del".
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-10-20 19:32:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-20 19:19:55 +0000, pwz <p...@o...eu> said:

    > (...)
    >
    > Chłopie! Po co ci podręcznik!?
    A zdziwiłbyś się.
    > pwz
    >
    > P.S. Sorry, nie wytrzymałem... ;-D
    Ja też.

  • 7. Data: 2011-10-20 19:39:19
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Masz jakieś swoje ikony z tego tematu?

    Pytasz o skansen. Ikony, loga, nazwiska, marki... skończyły się.

    marek

  • 8. Data: 2011-10-20 19:47:13
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > (...)
    >
    > Chłopie! Po co ci podręcznik!?

    lol, człowiek tu poważnie po pomoc przychodzi, a Wy 'se' jaja robicie z
    poważnych ludzi ;-)

    brat

  • 9. Data: 2011-10-20 19:56:56
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-20 21:39, marek augustynski wrote:

    > Pytasz o skansen. Ikony, loga, nazwiska, marki... skończyły się.
    >
    > marek

    Każdy ma swoje upodobania ;) jedne lubi smooth inny free, a ktoś powie
    że tylko cool był cool ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 10. Data: 2011-10-20 20:21:23
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 2011-10-20 19:53, bratPit wrote:

    > no to mi nawrzucałeś ;-)

    Jak tak to odebrałeś to przepraszam. Myślę że kierunek o którym mówi JA
    jest optymalny, po prostu trzeba ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Tyczy
    się to każdej dziedziny i może to stwierdzić mentor jak i równie dobrze
    adept.
    Ja dodam że ciekawym uzupełnieniem jeśli chodzi o światło jest książką
    S.BIVER., P. FUQUA, F. HUNTER "ŚWIATŁO W FOTOGRAFII. MAGIA I NAUKA"
    http://www.galaktyka.com.pl/product,,355.html
    Książka przyda Ci się szczególnie w przypadku studia.
    Przypomniał mi się też dość ciekawy wywiad z Wacławem Wantuchem na
    fotopolis.pl. Co prawda jest nastawiony na akt, no ale to też praca z
    modelem.
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=6921&akt-cykl-po
    rad-waclawa-wantucha
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=7156&waclaw-want
    uch-o-akcie-aparat-i-optyka
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=7083&waclaw-want
    uch-o-akcie-oswietlenie
    Pewne rzeczy możesz zaadaptować pod portret a nawet zrobić coś na
    pograniczu ;).
    Tak więc nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wytrwałości i miłej
    pracy z modelką :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.