  • 11. Data: 2009-11-17 23:41:18
    Temat: Re: pytanie o pelna klatke, canon'a itd
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "dziadek69" napisał
    > mam kilka obiektywow, ktorych nie chce sie wyzbywac

    Dziadek, a jakie to obiektywy ?
    Mnie sie tylko jeden kołacze jako wystarczająco przyzwoity EF-S, którego
    mogłoby być żal - 60/2,8. Tyle, że on na FF to ogniskowo byłby raczej
    średnim pomysłem.
    Z przejścia na FF to można żałować jedynie długich ogniskowych kiedy
    odpadnie mnożnik ; ) ale po EF-Sach nie ma co płakać : )

    adam

  • 12. Data: 2009-11-18 00:36:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ""Paweł W."" hdv86r$lmg$...@n...onet.pl

    > Zaawansowana linia aparatów formatu APS-C. Czy różni się tak bardzo od 50D, żeby
    tworzyć inną półkę? Czy tylko uzupełnili 50D o
    > to, co miała już konkurencja( filmy, zdalne sterowanie lampami poprzez wbudowaną)?

    Chyba migawka jest fajna -- 8 klatek na sekundę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2009-11-18 07:16:12
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    adam pisze:
> [...]
    > Z przejścia na FF to można żałować jedynie długich ogniskowych kiedy
    > odpadnie mnożnik ; ) ale po EF-Sach nie ma co płakać : )

    nie wiem, jakie dziadek69 ma obiektywy ale mi żal byłoby jedynego
    obiektywu EF-S jaki mam : Canona EF-S 10-22

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 14. Data: 2009-11-18 09:27:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):

    > Następcą modelu 5D jest 5D MkII. Canon zmienił nazewnictwo. 7D jest
    > następcą modelu 50D.

    Polecam niedawny wątek "7d na dpreview.com"
    W szczególności gałąź zainicjowaną przeze mnie.
    :-)

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2009-11-18 09:33:03
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):
    > Użytkownik "dziadek69" napisał
    >
    > Dziadek, a jakie to obiektywy ?
    > Mnie sie tylko jeden kołacze jako wystarczająco przyzwoity EF-S, którego
    > mogłoby być żal - 60/2,8.

    Są co najmniej trzy takie: 10-22, 17-55 i 60/2.8
    Nie mówię, że się ich nie da zastąpić w pełnej klatce, ale jak się je ma
    to się ich trzyma. Chyba że rzeczywiście potrzeba większej klatki.

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2009-11-18 10:13:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > nie wiem, jakie dziadek69 ma obiektywy ale mi żal byłoby jedynego
    > obiektywu EF-S jaki mam :  Canona EF-S 10-22
    >
    > Pozdrawiam
    > Andrzej

    przydalby mi sie .
    lamie sie pomiedzy sigma 10 -20 a tym obiektywem.

    mozesz cos o nim napisac od strony praktycznej ?
    moze byc szerzej i bardziej literacko.
    Subiektywne odczucia sa mi wazne - liczby moge znalezc w testach .
    .

  • 17. Data: 2009-11-18 10:23:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

> [...]
    > moze byc szerzej i bardziej literacko.
    > Subiektywne odczucia sa mi wazne - liczby moge znalezc w testach .

    Ja go wybrałem ze względu na:
    a) światło na długim końcu (vs. s10-20/4-5.6) - daje radę jako
    "reporterski" spacerzoom, w szczególności w muzeach, knajpach,
    kopalniach, na mieście po zmroku, itp.
    b) lepszą korektę beczki na krótkim (OIDP Sigma bardziej faluje).

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2009-11-18 10:24:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):
> [...]
    > kopalniach, na mieście po zmroku, itp.
    > b) lepszą korektę beczki na krótkim (OIDP Sigma bardziej faluje).

    c) bycie Canonem (większe zaufanie do AF)

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2009-11-18 10:26:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Nov., 11:23, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > kopalniach, na mieście po zmroku, itp.
    > b) lepszą korektę beczki na krótkim (OIDP Sigma bardziej faluje).

    ale to 5,6 to troche ciemno. to jest wlasnie to co mnie odpycha.
    sigma jest jasniejsza teraz jest wersja 3,5

    http://www.amazon.de/Sigma-EX-10-20-Objektiv-Canon/d
    p/B002D2VS9U/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=ce-de&qid=12585399
    06&sr=8-3

    i ona mnie kusi i pewnie pod FF tez sie da podpiac z ograniczenami
    jakimis.

  • 20. Data: 2009-11-18 10:45:58
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-18 00:01:38 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Cena to nie argument, to wskaźnik fantazji działu marketingu i sprzedaży :P

    Jak na razie to jeśli już, tendencja jest odwrotna - nowy model może
    mieć niższą cenę od poprzednika. Poza tym cena jak najbardziej jest
    argumentem.

    > A jakie konkretnie są tu różnice, żeby tak je oddzielać?

    Gugle się zepsuło? Fps, wizjer, AF, uszczelnienia - to wszystko jest na
    wyższym poziomie niż bywało w xxD.

    de Fresz