  • 11. Data: 2010-08-05 01:33:47
    Temat: Re: pytanie o olej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Z trzeciej strony jak ktoś pisze o oszczędzaniu kilkudziesięciu złotych
    > na oleju w kontekście C63AMG to zapewne bredzi...

    Ja to odebrałem tak że może gdzieś pojechał np. na wczasy, tam mu się
    kontrolka zapaliła i chce szybko dolać co tylko się udało znaleźć na
    miejscu zamiast podjechać i zrobić to na spokojnie.

  • 12. Data: 2010-08-05 02:30:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Wtedy już nic nie pomoże.
    > Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika. Mimo
    > iż wyłączyłem go od razu.

    A ja nie zatarłem mimo że przejechałem 100 km w stylu gaz-hamulec.
    Kontrolka kontrolce nierówna. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2010-08-05 02:32:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin megrims

    > dolewam litra od razu i na kolejne 1200 km wystarczy.

    To ja rzeczywiście tak aut psuć nie potrafię. Muszę się jeszcze wiele
    nauczyć. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 14. Data: 2010-08-05 07:02:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 05 Aug 2010 01:18:27 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    >Znasz jakiegoś innego producenta silników czterosuwowych, który w
    >instrukcji napisze że nominalne zużycie oleju to 6l/10000km? :)

    BMW ? VW

    A Opel nie jest glupi i nie napisze jak powyzej, tylko
    0.07l/100km

    J.

  • 15. Data: 2010-08-05 07:53:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010 23:44:50 +0200, Cavallino wrote:

    >Wtedy już nic nie pomoże.
    >Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
    >Mimo iż wyłączyłem go od razu.

    Bo to byl fiat :-P
    I moze szybko jechales i byl przegrzany.

    Dacia z niskim stanem i wesolo migajaca lampka na zakretach - i co ?
    I nic. Jedzie dalej. Olej tak szybko z panewek nie znika.

    Opel z rozorana miska - wytrzymal cos kilka kilometrow bez cisnienia,
    zanim zniszczyl panewki. Ech te baby :-)

    Sierra z rozorana miska .. no, ta cisnienie dawala, mimo ze oleju byla
    nedzna resztka :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-08-05 08:23:54
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jest teoria, żeby dolewać nie więcej, niż po pół litra każdorazowo, lepiej się miesza
    świeży ze starym.

    -----

    | Ale jak taki napis się pojawia, dolewam litra od razu i na kolejne 1200 km
    wystarczy.

  • 17. Data: 2010-08-05 08:25:40
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Boi się lać, bo normalnie to wlewa olej specjalizowany dla LPG ;-))

    -----

  • 18. Data: 2010-08-05 08:36:36
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Ja dwa lata temu spalilem prawie caly olej w silniku, trasa gorska, caly
    czas 2-ka, 3-ka, nie dalo sie szybciej.
    Po 1000 km, czas na wymiane oleju przyszedl i lol.
    Wylecialo 0.5l oleju.
    Jeszcze z kilkaset km i bylo by po silniku.
    Kontrolka nawet nie pisnela.

    Jak juz zapali sie komtrolka, szykuj kase na nowy silnik:)

  • 19. Data: 2010-08-05 08:50:22
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Znasz jakiegoś innego producenta silników czterosuwowych, który w
    > instrukcji napisze że nominalne zużycie oleju to 6l/10000km? :)

    w instrukcji pisze o 0,6l/1kkm ;-) podobnie jak np. VW,
    ojciec znajomego walczył z ASO Audi bo w A4 1.9TDI szło mu 0,5l/1kkm i co i
    nic... nówka z salonu i nic nie wskórał, jeździł z bańką 4L Mobila w
    bagażniku :/

    brat

  • 20. Data: 2010-08-05 09:13:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > A ja nie zatarłem mimo że przejechałem 100 km w stylu gaz-hamulec.
    > Kontrolka kontrolce nierówna. ;-)

    A bardziej ilość oleju pozostałego.
    Widać co innego, jak jest mało bo ubywa w sposób naturalny, a co innego jest
    jest mało, bo olej ucieka podczas jazdy.